• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:46
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie mening, maar ook advies willen betreft een opleiding HBO Systeembeheer.

Iets kleins over mezelf:
Ik ben momenteel 20 jaar oud en heb bijna de opleiding ICT Beheerder Niveau 4 afgerond op het Koning Willem 1 College ter Den Bosch. Voor deze opleiding heb ik Niveau 3 gedaan op het ROC Nijmegen. Deze opleiding heb ik keurig afgerond maar was ontzettend slecht. Slechte leraren, slechte lesstof en veel studenten zonder motivatie. Na deze opleiding ben ik naar Den Bosch gegaan; Goede leraren, goede lesstof en de opleiding die ik zocht.

Ondertussen zit ik in het laatste leerjaar en moet ik binnenkort de keuze gaan maken of ik door ga studeren of ga werken. Mijn keuze staat inmiddels al voor 80% vast, namelijk doorstuderen. Alleen mijn grootste vrees is dat ik opnieuw op een slechte opleiding kom.

Mijn ideale opleiding zou volop Systeembeheer gericht zijn. Hier denk ik aan; Het installeren en beheren van Windows Servers, Exchange, Citrix, VMware en etcetera.

Ondertussen ben ik bij de Opendag geweest bij Avans in Den Bosch. De opleiding lijkt redelijk, maar persoonlijk vond ik dat er teweinig lessen zijn betreft Systeembeheer. U kunt overigens meer informatie over de opleiding hier vinden. http://www.avans.nl/smartsite.shtml?id=28354

De keuze die logisch is lijkt nu de ICT Systeembeheerder opleiding op de Hogeschool Utrecht.
Link: http://www.bachelors.hu.n...dingen/Systeembeheer.aspx

Deze krijgt gemiddeld goede reacties en ziet er aantrekkelijk uit. Alleen vraag ik me altijd nog af "Zou er nog een opleiding voor mij zijn, die nog beter gericht is op daadwerkelijk Systeembeheer". Daarom ook dit topic, dus posts worden volop gewaardeerd. Tevens heb ik vandaag al contact opgenomen met meerdere mensen die op de HU zitten.

Nog wat verduidelijkingen en relevantie informatie over mezelf:
Mijn ideale opleiding staat hierboven al beschreven. Zelf ben ik al Systeembeheerder bij een kleine firma wat me erg goed bevalt. Enkele papiertjes heb ik al onder andere MCP, MCITP:SA en MCITP:EA. In de toekomst wil ik graag ITIL, Prince2 en Citrix certificaten gaan behalen. Mijn beheersing over Engels is zeer goed, zowel lezen en spreken. Door mijn werkervaring bij meerdere bedrijven ben ik erg veel gegroeid en kan ik goed communiceren met zowel klanten als werkgevers.

Graag uw mening, ervaringen en advies.. :X

Bedankt voor het lezen van deze lange lap tekst. :)

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik heb jarenlang beheer gedaan en in die tijd eigenlijk geen enkele collega gehad die een speciale beheeropleiding had.
Wat mij betreft is beheer een kwestie van wat goede produktkennis en mentaliteit.

Als je een speciale beheeropleiding volgt pin je je daar wel op vast, als je een wat meer algemene ICT opleiding volgt kun je beheer doen maar ook zat andere dingen.

Verder, beheer wordt meer en meer een MBO vakgebied, ik vraag me af wat voor toegevoegde waarde hbo biedt als je beheer wilt blijven doen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Als je puur uitvoerend systeembeheer wil doen heb je meer aan ervaring + certificaten dan aan HBO.

HBO is wel interessanter als je projectkant op wil...dus migraties / uitrol begeleiden en dat is uiteraard meer dan alleen maar techniek. Dus probeer stage te lopen bij een groot bedrijf ipv een kleine.
Door mijn werkervaring bij meerdere bedrijven ben ik erg veel gegroeid en kan ik goed communiceren met zowel klanten als werkgevers.
Dit klinkt als een sollicitatie...je bent nog maar 20.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee