Zwart wit printen in Word voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoe is het mogelijk om met een HP 1205 serie alleen zwart wit te printen. Kan in Word niks vinden en verder in het besturingssysteem ook niet.

Ik wil namelijk een gekleurd Google Maps kaartje zwart wit printen icm tekst. Deze tekst print hij wel prima maar het kaartje niet. Haal ik de kleuren cartridges eruit dan print hij het kaartje helemaal niet.

Op Google werd ik ook niet veel wijzer, daar vond ik een forum met dezelfde vraag maar zonder een antwoord (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb geen MS Word hier maar wel een HP printer maar ik ga er vanuit dat het printdialoogvenster voor alle applicaties hetzelfde is.

De zwart/wit optie zit een beetje verborgen, maar je kan hem vinden in het printdialoogvenster (verschijnt zodra je aangeeft iets te willen printen) , daar kies je in het keuzevakje "Paper Type/Quality" en dan moet je "Color Options" uitklappen en daar kun je kiezen voor "coor/grayscale" en ook nog aangeven of er alleen de zwarte cartridge moet worden gebruikt. Je kan er een "preset" van maken zodat je het later sneller weer kunt instellen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Helaas bij mij staat het in het Nederlands, ik kan alleen uit kleurervaring kiezen en als ik dan iets van grijs tinten klik kan ik niet aangeven dat ik alleen de zwarte inkt wilt gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 13:52
Het zwarte inkt gebruiken is niet meer nodig als het op grijswaardes staat.
Ik print alleen maar zwart wit hier sinds de kleurpatronen voor deze gekke Canon absurd duur zijn ;)

Nooit anders gedaan dan Johnny beschreef ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een printopdracht geeft (CMD+P) krijg je een venstertje te zien. Dit venstertje kan zich op 2 manieren uiten. De kleinste manier van de 2 is slechts met 2 keuzevelden (Printer en Instellingen) en 4 knoppen ( PDF, Voorvertoning, Annuleren en Druk af).

Als je dit venstertje hebt klik dan op het knopje wat rechts van het keuzeveld "Printer" Staat.

Mocht je al het grotere venster hebben, wat je ook krijgt als je op het knopje klikt rechts van het keuzeveld "Printer", dan neem je de volgende stappen:

Klik op het keuzeveld die staat onder de afdrukrichting, meestal krijgt die de naam van het programma waarin je wilt printen. Kies hier voor "Printerfuncties" en daarna klik je op "Kleuropties". Je krijgt dan nog weer meer opties. Hier vink je "Grijstinten" aan en kies je één vakje hoger voor "Alleen zwart".

Als alles goed is ingesteld krijg je nu alleen een zwart-wit print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
@ Sypie zie mijn reactie op het Macwereld forum

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/6914/schermafbeelding2010111t.png

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/5189/schermafbeelding2010111.png

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1525/schermafbeelding2010111p.png

Wat plaatjes om wat duidelijkheid te scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Je moet daar ook niet zijn :D

Je moet een kopje lager zijn waar Word in staat als je in Word print en waar Safari in staat als je in Safari wil printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

sypie schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:55:
Je moet daar ook niet zijn :D

Je moet een kopje lager zijn waar Word in staat als je in Word print en waar Safari in staat als je in Safari wil printen.
Volgens mij is ie daar wel, zie het eerste menu'tje. Daar zou onder Papiertype/kwaliteit (in ieder geval bij mijn Canon printer) de grijswaarden (greyscale) optie moeten zitten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

breinonline schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:49:
[...]

Volgens mij is ie daar wel, zie het eerste menu'tje. Daar zou onder Papiertype/kwaliteit (in ieder geval bij mijn Canon printer) de grijswaarden (greyscale) optie moeten zitten.
Nee, dat zijn enkel pre-sets, en het is aan de fabrikant van de driver om daar wel of niet een zwart-wit preset bij te doen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Als dat zo is dan zal het wel een HP probleem zijn, die dat niet meelevert om meer kleureninkt te verkopen. Als je googlet op dit probleem kom je ook bijna alleen mensen met HP's en dit probleem tegen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

@ Johnny en sypie bedankt voor de uitleg.

Ik heb een HP 5150 printer. Toen de MBP nog OS X 10.6.3 had, heb ik me ook wezenloos lopen zoeken. Heb nu ondertussen OS X 10.6.4 en nu kan ik ook alleen met het zwarte inktpatroon printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Ik heb nu OSX 10.6.5

Geen idee hoe ik het gefixt heb maar zwart/wit printen doet hij. Ik zie nergens een kopje met zwart/wit printen, vandaar m'n printscreens ;)

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het zit verstopt, zoals je hierboven ook kunt lezen. Het staat niet standaard aangegeven met een klik-aan/klik-uit knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

Er is mij iets, typisch, opgevallen. In Microsoft Word kan ik wel alle print instellingen zien/instellen, ook de optie voor zwart/wit, maar in Voorvertoning en zelfs Photoshop CS5 niet 8)7 Ik moet nu dus in Word een profiel maken die ik dan in Photoshop CS5 bij Afdrukinstellingen en vervolgens instellingen kan kiezen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Hoe is het mogelijk dat in het ene programma meer printer opties wordt vertoond dan in een andere?

In Photoshop kan ik alleen zien:
- Lay-out
- Papierafhandeling
- Voorblad
- Planner

In Word kan ik kiezen:
- Copies & Pages
- Microsoft Word
- Layout
- Paper Handling
- Cover Page
- Scheduler