[WIN7] Geluid kraakt na installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Heey,

Sinds donderdag ben ik in het bezit van Windows 7 Ultimate 32-bit. Alleen nu heb ik alles inmiddels geinstalleerd, ge-update. Alle drivers zijn up-to-date, alleen juist nét nadat ik mijn geluidsdrivers ga updaten dan kraakt mijn geluid.

Ik heb gewoon Realtek High Definition Audio. En heb via de website van Realtek de update gepakt
Vista, Windows7 Driver (32/64bits),Versie: R2.54 Datum: 2010/11/5

Dit is dus duidelijk de nieuwste. Voordat ik mijn drivers ge-update had was het geluid ook nog niet zo scherp als het ooit was. Zo had ik lichte kraak zo nu en dan. Maar na de update blijft het maar krakerig.

Overal staat, "installeer de nieuwste drivers" Die heb ik dus, Alleen werkt het dus niet. Nu snap ik niet hoe het kan dat het geluid bij mijn oude Windows Vista Ultimate 32-bit wel perfect functioneerde. En meteen na de Windows 7 installatie niet meer. Boxen aansluiten op een andere laptop levert namelijk wel goed geluid.

Voor de installatie van Windows 7 had ik nergens last van. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Zo te zien is het wellicht meer dan de drivers inderdaad, er worden wat meer probleempjes gemeld met Win7:
http://www.google.nl/sear...n7+cracking+sound&spell=1

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Hmm ja der zijn inderdaad super veel mensen met dit probleem, alleen is geen enkele oplossing. Althans niet gevonden door mij. Het meeste wat je vind is dat iemand 'gewoon maar wat doet' en uiteindelijk heeft hij enkel nog de lichte kraak er doorheen.

Maar ik ben gewoon niet tevreden met lichte kraak, komop zeg, koop je dure boxen met de nieuwste Windows 7 dan mag je toch best een beetje kwaliteit qua geluid verwachten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:02
Welke hardware specs? Mijn Gigabyte GA-X58A-UD5 had ook last van krakend geluid. Een bios update loste dit probleem op.

En wat gebeurd er als je simpelweg de Realtek meuk eraf haalt en de standaard Windows 7 driver gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/13/1289646344-090.png
Heb je hier iets aan?

Een bios update heb ik ook over gelezen. Alleen heb ik elke keer al een Windows Update gedaan en hij geeft enkel nog de taalpakketten als optionele updates. Dus dat lijkt me voldoende?

Toen ik de Realtek updates nog niet had, was het gekraak er ook al. Wellicht iets meer zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Een BIOS update is heel iets anders dan Windows update.
Een BIOS update voorziet je computer van een nieuwe bIOS waardoor bepaalde nieuwe functies beschikbaar komen (bijvoorbeeld de ondersteuning van nieuwere processors) en bepaalde bestaande functies beter werken (bijvoorbeeld de aansturing van een onboard geluidschip)

Kijk bijvoorbeeld op http://support.acer-euro....desktop/aspire_m1600.html of http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=18d01f11ab102367 voor meer informatie over een BIOS update voor de machine die jij hebt.

Ik weet niet of het verstandig is om de BIOS te updaten als je niet weet wat een BIOS update is

[ Voor 25% gewijzigd door Mystery op 15-11-2010 14:46 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Hmm lijkt me sowieso niet verstandig aangezien Acer enkel drivers aanbiedt voor Windows XP en Windows Vista. En via die 'google-link' kom ik ook al niet uit op een geschikte driver.

Op google had ik zelf ook al gezocht naar mijn moederbord, maar ook dat gaf geen bruikbaar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een BIOS update heeft niets te maken met het OS wat er draait.
Voor je soundchip heb je de juiste driver. (Realtek Vista, Windows7 Driver (32/64bits),Versie: R2.54 Datum: 2010/11/5) daar zal het dus niet 123 aan liggen. Je zou een oudere driver kunnen testen maar zal niets uitmaken denk ik.

wat betreft de BIOS, even checken welke versie je nu hebt. (in de BIOS of via de post info als je de pc opstart of met een tooltje als Everest of Speccy vanuit Windows)
Dan even op inet kijken of er een update/hogere versie is van de BIOS.
http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Vaak wordt er ook vermeld wat de BIOS update precies verhelpt cq toevoegt.

Wellicht ook handig als je even vermeld welke type Acer pc je precies hebt buiten de rest van de hardware om.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Motherboard
Manufacturer Acer
Model F671CR
Version R01-B4
Chipset Vendor SiS
Chipset Model 671/FX/DX/MX
Chipset Revision 00
Southbridge Vendor SiS
Southbridge Model 968
Southbridge Revision 01
BIOS
Brand Phoenix Technologies, LTD
Version R01-B4
Date 06/05/2007

2007? lijkt me dus duidelijk dat deze gedateerd kan zijn. Alleen op de site van Phoenix staat nergens een update.

Mijn type Acer is een Aspire M1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Acer staat bij jouw type pc 1 BIOS download.
BIOS Acer BIOS R01-C0 1.3 MB 2008/12/09

Gezien de datum en de aanduiding C0 is die nieuwer dan de B4 die er nu inzit/opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Heel vreemd, ik heb deze ( http://www.laptop-softwar...windows-xp-vista-drivers/ ) wat jij zei, gedownload, nu heb ik de bios ge-update en nu staat er dat die van April 2007 is. Dus nog een maand vroeger. Dat bestandje op die site waar 2008 bij staat heb ik gedownload, uitgepakt. Maar alle bestanden in die map zijn dan ook het 'Laatst Gewijzigd op" April 2007, en 2004. Behalve de Readme die is wel uit 2008.

EDIT: Lol, dit is vreemd, na de BIOS update (of downdate hehe) was er nog een heftige kraak. Nu heb ik de bijbehorende Realtek 5.10 uit 2007/2008 geinstalleerd en nu is er geen 'kraakje' meer aan de lucht.

Nu hoop ik dat dit ook zo blijft. Bedankt allen!

[ Voor 22% gewijzigd door De-Hamster op 16-11-2010 14:59 ]

Pagina: 1