multimonitor problemen met verschillende resoluties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Ik heb het volgende probleem,
in sommige spellen (niet allemaal) gaat mijn beeld flikkeren alsof er een onder//overscan probleem is.
Dit probleem dit zich alleen voor als ik beide monitoren heb ingeschakeld.
Mijn vermoeden is dat het komt door de 2 verschillende resoluties, mijn hoofdmonitor is een Hans G 28" op 1920*1200 en mijn secondaire is een Samsung syncmaster 19" op 1280*1024

Mijn videokaart is een XFX 5970 BE en is op dit moment niet overgeklokt om problemen uit die hoek uit te sluiten.
Drivers zijn 10.10 en heb ook oudere versies geprobeerd. Het heeft wel effect op hoeveel spellen er last van hebben maar het gaat nooit helemaal weg.

Iemand soortgelijke ervaringen en misschien een oplossing?
Heb al op internet lopen struinen maar nog geen werkend antwoord gevonden behalve het uitschakelen van mn 2e monitor.
Nou is dat niet echt de oplossing voor de lange duur in mijn opinie.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
ATI Eyefinity multi-display technology4,5
Three independent display controllers
Drive three displays simultaneously with independent resolutions, refresh rates, color controls, and video overlays.

Hoi arbraxas de verschillende resoluties maakt niet uit, misschien wel de games, die hebben misschien geen goede support voor xfire of je moet de app profiles nog installeren van amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Alles geinstalleerd inclusief de profiles.
Problemen zijn weg als ik mijn secundair scherm disable. Lijkt me dus wel degelijk een probleem met multimonitor.
De spellen draaien ook alleen op de hoofdmonitor dus er is in principe geen sprake van een eyefinity setup.
Het is gewoon een ouderwetse extended desktop.

[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 15-11-2010 17:23 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 14:38
en als je nu gamed zonder de 2e monitor aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Heb al op internet lopen struinen maar nog geen werkend antwoord gevonden behalve het uitschakelen van mn 2e monitor.
Nou is dat niet echt de oplossing voor de lange duur in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
ik heb nog aardig wat lotgenoten kunnen vinden op het amd forum, daar was iemand die het probleem voor hemzelf had opgelost, de flikkering bij dual monitor setup.
Dit was zijn post:

Hello, I had the same problem with a Powercolor 5750 I would get a flicker on my second monitor when I tried to use the Overdrive feature. Turning 'off' fixed flicker but what good is that?

To FIX the flicker and use the overdrive; simply GROUP the 2 monitors together(if u have dual display) To group simply hit the upside down black triangle -> and choose "Create Group" in CCC -> Desktop and Displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Dan ziet Windows het als 1 scherm en zal je spel over de 2 schermen worden verdeelt.
Tis te proberen, misschien kan je nog gebruik maken van HydraGrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Het is niet de bedoeling om mijn 2 monitoren als 1 te zien.
Daarvoor is het verschil in grootte en resolutie veel te groot. (1x geprobeerd, ziet er niet uit).
Ik wil gewoon het spel op mijn hoofdmonitor en dingen als irc, msn downloads of whatever op mijn klein scherm.
En dat effect krijg je niet met een eyefinity configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Oplossing is dus heel simpel.
Je primaire display moet ook verbonden zijn met poort 1.
Ga je dit softwarematig forceren (secundair display als master) dan krijg je dus dat geflikker.

Pagina: 1