Toon posts:

Laptop verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

• 93Luxor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-10-2012
Ik las zojuist een review over de Acer Aspire 5740-6979. De specs leken me super. Core i5+HD5650 voor $750,-. €650,- dus ongeveer.

Ik dus kijken op tweakers pricewatch, niks te vinden. Net zoals op google. Is dit een tijdelijk model geweest? Want hij is nergens te vinden op webshops.

En als dit een tijdelijk model is geweest, komen er dan nog meer van die "tijdelijke modellen" met goede specs voor een scherpe prijs?

Greetz, Luxor.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je leest reviews van een Amerikaans model en kan hem niet bij een Nederlandse webshop vinden? Weet je dan wel zeker dat hij ook in Europa op de markt is gekomen? Bij laptops is het namelijk vaak het geval dat ze niet overal te koop zijn.

Bij Acer kan zelfs tussen Nederland en Duitsland een verschil zitten. Zo was mijn 1810TZ-XXXX timeline niet te koop in Duitsland, waar daar hadden ze een ander type met andere cijfers op het eind met 1 GB extra, die weer niet in Nederland te koop was.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-09 19:20
nou jah, zo bijzondere specs zijn het niet voor de prijs.
genoeg modellen te vinden die rond dezelfde prijsklasse zitten eventueel zelfs betere.
Acer staat nou niet echt bekend om hun kwaliteit.

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

hxk-clan

Life is Strange

Zoals Gizz hierboven al zei, laptops zijn in veel gevallen land en/of regio (europa, azie etc.) gebonden. En afhankelijk van hoe de fabrikant hun markt indeelt kan dat positief of negatief voor ons uitvallen.

PC Master Race | iPhone XS

• 93Luxor
Oke, dan zal dat het probleem zijn.

Jterpstra, noem is een laptop die betere specs heeft voor die prijs? Ben namelijk al weken aan het zoeken.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even de filters aanslingeren. Nee, niet precies €650, maar je kunt ook niet zomaar omrekenen van dollar naar euro met een bepaalde wisselkoers en dan verwachten dat het voor die prijs hier te koop is. Producten worden in de Amerikaanse markt verkocht voor daar conforme prijzen. Er wordt gekeken naar het budget van de mensen daar, concurrentie daar etc. Die Acer lijkt nu voor jou goedkoop doordat de euro weer veel waard is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:04
Gizz schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:33:
Even de filters aanslingeren. Nee, niet precies €650, maar je kunt ook niet zomaar omrekenen van dollar naar euro met een bepaalde wisselkoers en dan verwachten dat het voor die prijs hier te koop is. Producten worden in de Amerikaanse markt verkocht voor daar conforme prijzen. Er wordt gekeken naar het budget van de mensen daar, concurrentie daar etc. Die Acer lijkt nu voor jou goedkoop doordat de euro weer veel waard is.
Nou $750 wordt echt niet omgerekend naar meer dan 800 euro hoe ongunstig het meestal al voor ons is dus die Acer zou, mits hij in nederland te koop zou zijn, waarschijnlijk erg goede specs voor het geld hebben.
(Alleen kijkend naar specs en niet naar het merk Acer, hoewel ze wel vooruit zijn gegaan)

• 93Luxor
Dat bedoel ik, dacht al dat ik gek was:p Nouja, dan wordt het waarschijnlijk een i3 icm 5650 voor ongeveer 700 euro. Of iemand moet een betere combinatie weten voor 700 euro?

die in Nederland verkrijgbaar is:p

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Redblader schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:36:
[...]

Nou $750 wordt echt niet omgerekend naar meer dan 800 euro hoe ongunstig het meestal al voor ons is
Kun je niet zeggen, want het is Acer die de prijs bepaalt voor een product in een bepaalde regio. Dit betreffende model kan bijvoorbeeld concurreren met andere modellen van Acer zelf, waardoor hij iets hoger geprijsd wordt dan in de VS waar dergelijke interne concurrentie niet voor hoeft te komen door een ander productscala.

Nogmaals, met alleen omrekenen ben je er niet. Kijk alleen al naar zakmessen (Leatherman) of spijkerbroeken (Levi's) die hier 3x zoveel kosten, alleen maar omdat de fabrikant ze hier in een hogere prijsklasse parkeert omdat wij Europeanen dat wel betalen (en omdat het meer klasse uitstraalt). Dan kun je blijven omrekenen van dollars naar euro's, maar daar schiet je niks mee op. Bestellen in de VS als het prijsverschil dusdanig groot is dat het de moeite loon is het enige wat je dan kan doen.

Zelf wil een ik steadicam-systeem kopen voor bij het filmen. In de VS $350 dollar, bij Nederlandse webshops €500.

[Voor 5% gewijzigd door Gizz op 14-11-2010 20:54]

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:04
Gizz schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:50:
[...]

Kun je niet zeggen, want het is Acer die de prijs bepaald voor een product in een bepaalde regio. Dit betreffende model kan bijvoorbeeld concurreren met andere modellen van Acer zelf, waardoor hij iets hoger geprijsd wordt dan in de VS waar dergelijke interne concurrentie niet voor hoeft te komen door een ander productscala.

Nogmaals, met alleen omrekenen ben je er niet. Kijk alleen al naar zakmessen (Leatherman) of spijkerbroeken (Levi's) die hier 3x zoveel kosten, alleen maar omdat de fabrikant ze hier in een hogere prijsklasse parkeert omdat wij Europeanen dat wel betalen (en omdat het meer klasse uitstraalt). Dan kun je blijven omrekenen van dollars naar euro's, maar daar schiet je niks mee op. Bestellen in de VS als het prijsverschil dusdanig groot is dat het de moeite loon is het enige wat je dan kan doen.

Zelf wil een ik steadicam-systeem kopen voor bij het filmen. In de VS $350 dollar, bij Nederlandse webshops €500.
Je geeft nu ook wel een extreem voorbeeld met $350>€500 , maarja het kan ook andersom, een AKG 172HD kost op amazon.com $249 en is in nederland voor ~110 euro te krijgen.

Ach je zal het nooit weten aangezien de laptop hier niet te koop is en je dus ook moeilijk kan gaan vergelijken O-)

@93Luxor: voor het zoeken naar een laptop hebben we verschillende BBG's hier waar je zelf kan aangeven wat je eisen zijn en wat je budget is, Mods waarderen het over het algemeen niet zo als iedereen aparte ''Ik zoek een PC'' topics aan maakt.

[Voor 8% gewijzigd door Redblader op 14-11-2010 20:58]

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
93Luxor schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:44:
Dat bedoel ik, dacht al dat ik gek was:p Nouja, dan wordt het waarschijnlijk een i3 icm 5650 voor ongeveer 700 euro. Of iemand moet een betere combinatie weten voor 700 euro?

De Dell XPS 15 misschien iets voor jou? :)
http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:00

Ed_L

Crew Council
93Luxor schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:44:

Voor advies, kijk in Best Buy Guide overzichtstopic

Je vraag uit de OP is iig beantwoord, dus dit topic kan wel dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee