Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271880

Topicstarter
Betreft : Panansonic plasma TH-46PZ80EA , 2jaar oud.

Probleem : knipperend (2x) stand by lampje bij het aan zetten van de TV.

Ik wou dus men TV aan zetten, ik hoor een klik van het relais, zie dan ff een groen ledje knipperen en dan zou ik dus na 2sec beeld moeten krijgen, maar in plaats daarvan hoor ik weer een klik en knipperd het led lampje steeds 2x. en geen beeld dus.

Vreemd is dat ik ervoor nog probleemloos tv keek en deze even uit zette om te eten. 15min later werkt het dus niet meer ??

Gelukkig heb ik bij men aankoop een garantie van 5jaar genomen, dus normaal gezien zou het probleem gratis opgelost kunnen worden maar ik had graag geweten welk probleem het nu juist is. Misschien is het iets dat ik zelf kan oplossen en hoef ik mijn tv geen 2weken of langer te missen.

Het 2x knipperen van het stand by ledje zal een wel een betekenis hebben. Ik heb al rond gezocht achter deze foutmelding codes maar niets gevonden. Iemand die weet waar ik deze kan vinden of eventueel weet welk probleem het is.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gebruik je de standaard afstandsbediening of iets als een Harmony? Een Harmony kan namelijk wel eens wat moeilijk doen bij Panasonics.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De standaard afstandsbediening.
De TV stond volledig uit, niet op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19
Misschien iets te simpel gedacht... Zou het misschien kunnen dat de knop van je afstandsbediening blijft hangen? Dus dat je eigenlijk je tv ook meteen weer in de standby zet?

Probeer je tv eens aan te zetten met de fysieke knop op je tv zelf. Zo kun je uitsluiten of het aan je voeding ligt of gewoon aan het uitkomen van de standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik google op "Panasonic tv standby flashing" vind ik heel wat meldingen die lijken op wat jij hebt en bij de meesten moest Panasonic langskomen om een stukje elektronica te vervangen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cornelison schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:58:
Misschien iets te simpel gedacht... Zou het misschien kunnen dat de knop van je afstandsbediening blijft hangen? Dus dat je eigenlijk je tv ook meteen weer in de standby zet?

Probeer je tv eens aan te zetten met de fysieke knop op je tv zelf. Zo kun je uitsluiten of het aan je voeding ligt of gewoon aan het uitkomen van de standby
Het aan/uit zetten doe ik steeds via de tv zelf. Op de afstandsbediening blijft er geen knop hangen, moest dit het geval zijn zou het ledje blijven knipperen. Nu kipperd het steeds 2x met enkele sec tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:20:
Als ik google op "Panasonic tv standby flashing" vind ik heel wat meldingen die lijken op wat jij hebt en bij de meesten moest Panasonic langskomen om een stukje elektronica te vervangen.
Had ook al een paar reacties gevonden waar de printplaat vervangen moest worden,dusja zelf ga ik er ni veel kunnen aan doen.

Morgen bel ik ff naar dienst na verkoop en dan zie ik wel.
Pagina: 1