• Jeroen.H.
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:08
Beste Mede-Tweakers,

Ik ga binnenkort voor een lange tijd (6 maanden) rondreizen door Azië. Hierbij wil ik graag een GPS apparaat wat mijn locatie om de zoveel tijd registreerd zodat ik bij thuiskomst kan zien welke route ik precies heb 'bewandeld'. Ik weet namelijk nog niet welke kant ik op ga en laat alles aan het lot over dus lijkt het me leuk dit aan het eind van mijn reis te hebben en te delen met anderen.

Weet iemand of er zo'n apparaat bestaat en zo ja waar ik deze dan kan verkrijgen?

Alvast bedankt,

Jeroen.

Edit: sorry voor de gruwelijke spelfout in de titel van het topic.

[Voor 6% gewijzigd door Jeroen.H. op 14-11-2010 20:29]

• dvraemdo
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-09 14:51
Jeroen,

Ik neem aan dat je GSM niet beschikt over een ingebouwde GPS, anders zou je die misschien kunnen gebruiken?

Als je enkel je positie wil 'loggen' (dus niet op 't moment zelf wil zien), dan kan je altijd zo een GPS-logger(tje) kopen (even Googlen en je zal zien dat er genoeg keuze is). Die spulletjes zijn compact, vrij goedkoop, eenvoudig in gebruik, en gaan wel eventjes mee op een batterijlading. Je route kan dan achteraf als GPX bestand van dat toestelletje naar je computer gelezen worden. Ik weet alleen niet zo goed of je de frequentie van je locatieregistratie kan aanpassen (je hebt er misschien geen behoefte aan dat dit om de paar seconden gebeurt, je geeft aan dat je dit liever om de paar uren/dagen/kilometer ziet?).

Als dit is wat je zoekt, neem dan misschien ook best een modelletje met bluetooth, zodanig dat je je (gps-loze) GSM/Smartphone ook kan gebruiken om je positie 'live' te zien (altijd handig mocht je bvb in Singapore verloren gelopen zijn).

Alvast een goede reis gewenst!

Groeten,
Dirk.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Alvast een goede reis gewenst!
En een aangename & interessante.

• Jeroen.H.
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:08
Bedankt voor de reacties en de wensen. Ik ga er naar zoeken. Thanks!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee