E-mail client met specifieke berichtregel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Omdat ik en een paar anderen een gedeeld mail account met aliassen gebruik, ben ik opzoek naar een POP3 e-mail client met de volgende specifiek in te stellen berichtregel:

Als de regel Aan of CC <adres(ssen)> bevat, dan niet van server downloaden.

Om een beeld te schetsen, zo zou het er bijv. uit kunnen zien:
client gebruiker1> Als de regel Aan of CC gebruiker2@xxx.com; gebruiker3@xxx.com bevat, dan niet van server downloaden.
client gebruiker2> Als de regel Aan of CC gebruiker1@xxx.com; gebruiker3@xxx.com bevat, dan niet van server downloaden.
client gebruiker3> Als de regel Aan of CC gebruiker1@xxx.com; gebruiker2@xxx.com bevat, dan niet van server downloaden.

Nu zou je misschien zeggen dat de verschillende mails voor de verschillende gebruikers sowieso niet bij elkaar terecht komen......dit is echter niet het geval omdat wij, zoals ik eerder aangaf, één gedeeld account gebruiken met aliassen.

In Outlook Express en Windows Live Mail 2009 kon je deze regel in stellen. In de nieuwe Windows Live Mail echter niet meer. Terug gaan naar Outlook Express is in principe geen optie. Ik heb verschillende andere clients geprobeerd (waaronder Thunderbird), maar in geen van allen kon ik deze specifieke regel in stellen. In sommige clients kon ik wel een regel instellen dat bepaalde mail automatisch wordt doorgestuurd naar een specifiek adres, maar daar heb ik niet zo veel aan. Windows Live Mail 2009 kan ik nergens meer downloaden (althans niet van de officiële Microsoft site)

Wie kent een gratis client waar je deze specifieke regel kan instellen en waar ik bij voorkeur ook Windows Live Mail-berichten in kan importeren?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Als het nou echt helemaal niet lukt is er nog wel een tussen oplossing mogelijk - namelijk om er een GMail account tussen te zetten die het een en ander dan sorteert.

Zelf gebruik ik geruime tijd geen EMail client meer, ik heb nog wel even gekeken of er niet bijvoorbeeld gewoon een add-on voor Thunderbird is die deze functionaliteit kan bieden. Die lijkt er niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Leave mail on server voor x weken, en een regel instellen dat de mail aan user2 of user3 wordt verwijderd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat je wilt werkt niet. Wat als een bericht aan zowel gebruiker1 als gebruiker2 geaddresseerd is? Of aan gebruiker1 geaddresseerd met gebruiker2 in de cc? Zelfs zoiets simpels gaat met jouw set-up al mis. Dit wordt nog lastiger als een van jullie in de bcc staat.

Je kunt beter kijken naar een set-up waarbij één POP3 client alles ophaalt en verder sorteert. Die client kan bijvoorbeeld fetchmail zijn. Die laat je op een server draaien die ook een MTA en een MUA draait (laat dat dan IMAP zijn als je een beetje fijn wilt zijn). Daarna haalt 'ie periodiek je POP3 box leeg en geeft de berichten aan de MTA. Die bekijkt dan waar de mail heen moet, inclusief bedenken hoe CC's werken en dergelijke.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Iets met gmail zat ik ook al over na te denken, maar eigenlijk willen we allemaal een 'echte' client. Bedankt voor de tips/inspanningen in ieder geval. Leave mail on server is trouwens misschien ook iets om naar te kijken, al zal dat niet ideaal zijn.

@CyBeR>Dat klopt helemaal. Die problemen hebben, of beter gezegd hadden, we af en toe ook. We keken zo nu en dan via een webmail interface of er iets bleef hangen, maar veel aan en cc mailtjes die aan ons allemaal gericht waren hadden we toch niet. Als het een BCC'tje is komt alles wel aan, alleen het lastige met BCC is, is dat de berichtregels niet meer werken (en er ook geen berichtregels voor zijn). Dat idee van een server en mail relayen enz. is op zich wel leuk, maar als het ff kan willen we het gewoon bij een simpele client opstelling houden. Als ik het aantal reacties tel over een specifieke mail client met die mail-regel en ook kijk naar het aantal clients dat ik al heb geprobeerd, heb ik weinig hoop moet ik wel zeggen |:(.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom delen jullie eigenlijk één mailbox? Mischien loont het de moeite (en de paar euro) om gewoon ergens mailhosting aan te vragen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik heb een '@chello.nl' mail alias op het UPC account van een ander (uiteraard met toestemming). Dit mail-adres gebruik ik voor tigduizend sites/bedrijven/instanties. Inmiddels heb ik al jaren m'n eigen Chello abonnement/account, echter ik kan helaas m'n alias niet over laten zetten naar m'n eigen account omdat UPC het Chello-domein vaarwel heeft gezegd/geen support meer voor levert (stumpers |:( )

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 15-11-2010 15:10 ]

Pagina: 1