• superlol
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-04-2016
Vandaag is, zo lijkt het , tijdens het computeren iets mis gegaan met mijn videokaart.

Het gaat om een Nvidia 8600GT.
Ik krijg groene strepen en andere rare dingen :

Ik heb de kaart eruit gehaald en het stof verwijderd en een beetje schoongemaakt.
Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Is de videokaart gewoon dood? Of valt hier iets aan de te doen?
Wat mij ook opviel tijdens het eruithalen van de kabel van monitor naar videokaart is dat er een paar pinnetjes missen in de kabeluiteinde die in de kaart gaat. Kan dit het probleem zijn?

Het ligt niet aan de monitor, want als ik een laptop erop aansluit heb ik normaal beeld.
Als ik de monitor aansluit op de onboard videokaart doet hij het wel normaal.

Alvast bedankt

[Voor 6% gewijzigd door superlol op 03-12-2010 18:03]

• thijssie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:17
Hier valt iets aan te doen,
Je zou hem in de oven kunnen bakken, kijk maar is op google for tutorials.
Dit heeft te maken met het goedkope soldeer wat nvidea heeft gebruikt

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:02
Gebruik je een DVI kabel? dan zijn de missende pinnetjes normaal;)

Verder sterven er wel vaker NVidia 8600 kaarten. Deze kun je in de oven bakken... meestal werken ze dan weer even. Zoek even op het forum naar het doodgaan van GT GTS Ultra kaarten.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Je hebt zelf al zeer netjes vastgesteld welk component het is.

Klein vraagje echter nog - doet ie dit ook als ie steenkoud is? Laat de PC eens gewoon een nacht uitstaan, kaart dus ook, uiteraard. Geeft ie dan nog steeds hetzelfde effect?

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

joker-nl schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:46:
Hier valt iets aan te doen,
Je zou hem in de oven kunnen bakken, kijk maar is op google for tutorials.
Dit heeft te maken met het goedkope soldeer wat nvidea heeft gebruikt
Solderen met nivea handcreme?

Het is nVidia. Ziet er zo maf uit he als mensen nVidea schrijven.

• superlol
Het is vandaag in de ochtend gebeurd, ik zal vandaag eens kijken of ie het na een nachtje uitstaan weer doet. Bedankt
Ik gebruik idd een DVI kabel.
Ik zal eens kijken wat mijn oven kan doen..

Update :

Maar weten jullie zeker dat het aan de videokaart zelf ligt? En niet bijvoorbeeld aan driver ofzo, niet dat ik die heb geupdate voordat hij raar deed, maartoch.

Verder heb ik nog gezocht over het zetten in de oven. Dit werkt alleen als er geen onderdeel op je videokaart kapot is, als ik het goed heb begrepen. Hoe weet ik dat er iets kapot is dan, moet ik kijken voor iets bepaalds?

[Voor 51% gewijzigd door superlol op 14-11-2010 21:34]

• Psychotec
  • Laatst online: 06-03-2018
Drivers lijkt me zeer sterk als je al bij het opstarten dat soort problemen hebt....want dan zijn je drivers nog lang niet geladen (Dat gebeurt pas in in je OS).

Heb je geen mogelijkheid tot RMA? Dan snel terugsturen, want de videokaart is stuk. (je laatste check zou een andere kabel kunnen zijn, maar ik betwijfel dat het aan je kabel ligt)...anders wordt het gewoon een nieuwe videokaartje.

• superlol
het ligt niet aan de kabel , waar het aan kan liggen is dat er een paar pinnetjes missen in de vga-dvi plug :

Kan het aan de missende pinnetjes liggen?

Geen mogelijkheid tot RMA, helaas. Kzal m dan gewoon in de oven gooien denk ik.

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
deze missende pinnentjes zijn normaal in deze adapter.

DVI-I heeft namelijk zowel digitaal (DVI-D) als Analoog (DVI-A) signaal.
analoog heeft de maar een 10tal pinnetjes nodig ofzo, terwijl digitaal de andere pinnentjes nodig heeft.
ook delen ze pinnetjes zoals de EDID hotplug.

Ik heb reeds een kapotte 8800GTX binnen gekregen en deze toonde precies dezelfde fouten.
ik kreeg het beeld wel goed als ik met de resolutie ging spelen, dus lagere resolutie en lagere kleuren. maar dit wil je uit eindelijk niet.
heb deze kaart gebakken maar dat heeft niets geholpen helaas.

mijn conclusie: kapotte kaart.

[Voor 5% gewijzigd door Sandertje03 op 15-11-2010 11:24]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:33

Aganim

I have a cunning plan..

Lijkt inderdaad op een defecte videokaart, bekend probleem met de hele 8xxx serie. Mijn eigen 8800GTX gaf precies dezelfde problemen. Wat betreft het afbakken in de oven, dat kan inderdaad helpen. De term waarop je moet zoeken is 'reflow'.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-09 21:21
GPU = Dood ;).

Strepen en dergelijke in je bootscherm is zoiezo nooit een driver probleem, verder als je je kabel / adaptertje hebt uitgesloten is je kaart gewoon defect.

• gekke-gerrit
  • Laatst online: 09:44

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

gooi maar niet in de oven :) verfbrander is makkelijker, kost je nog niet eens 60 seconden en hij doet het weer:)

veel meer controle, en plastic dingen afschermen met alu folie, 30 sec verfbrander erop, aflaten koelen en nieuwe koelpasta + heatsink monteren

Klaar is superlol

...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee