Toon posts:

Squeezebox remote te gebruiken voor htpc audio?

Pagina: 1
Acties:

• RutgerJan
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-08 18:48
Heb er al veel naar gezocht (GoT, htforum.nl, avsforum.com, google), maar kan het antwoord niet vinden, vandaar dat ik hier een topic over post.

Is het mogelijk om een squeezebox remote te gebruiken voor de bediening van een htpc. Het gaat me alleen om de audio, voor video heb ik wel een mce remote. Ik wil graag muziek kunnen luisteren vanaf mijn htpc, zonder de tv aan te hebben hoeven staan. De Squeezebox remote lijkt me daarvoor geweldig. Nu heb ik wel zaken gevonden als Squeezeslave e.d. maar ik krijg onvoldoende duidelijk of zulk soort progs gaan werken op mijn htpc met de remote.

Zijn er mensen die een dergelijke combinatie werkend hebben staan? Zo ja, hoe heb je dit werkend gekregen?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Dan lijkt het me op z'n minst handig om te weten met welke software je draait op je HTPC.

• RutgerJan
RaZ schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:11:
Dan lijkt het me op z'n minst handig om te weten met welke software je draait op je HTPC.
Niks spannends, gewoon Win7 met Mediacenter. Mijn muziek heb ik als FLACjes op dat systeem staan.

• RutgerJan
Ik zie overigens in andere threads dat het progje squeezeplay gebruikt wordt door anderen voor dit doel:
thread 1
thread 2

Ik concludeer daaruit dat het mogelijk moet zijn om op mijn htpc squeezeplay te gaan draaien en met een SB remote (of app) het apparaat te bedienen.

[Voor 4% gewijzigd door RutgerJan op 15-11-2010 17:37]

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
RutgerJan schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:36:
Ik zie overigens in andere threads dat het progje squeezeplay gebruikt wordt door anderen voor dit doel:
thread 1
thread 2

Ik concludeer daaruit dat het mogelijk moet zijn om op mijn htpc squeezeplay te gaan draaien en met een SB remote (of app) het apparaat te bedienen.
Geen idee wat zo'n remote kost, maar als je ergens een goedkope android telefoon op de kop weet te tikken kun je daar een app opzetten waarmee je xbmc kunt bedienen vanaf je telefoon.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• RutgerJan
Antaresje schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:38:
[...]

Geen idee wat zo'n remote kost, maar als je ergens een goedkope android telefoon op de kop weet te tikken kun je daar een app opzetten waarmee je xbmc kunt bedienen vanaf je telefoon.
Is XBMC te bedienen zonder tv scherm maar met app, waarbij playlists e.d. ook zichtbaar zijn? Dan zouden een Squeezebox Remote en squeezeplay helemaal niet nodig zijn. Het gaat mij vooral om het zonder tv kunnen bedienen van htpc voor muziek.

Volgende stap: geluidskwaliteit. Zien we later wel, denk nu aan een externe USB DAC daarvoor.

• RutgerJan
Zijn er nog andere mensen die audio via hun htpc laten lopen en deze bedienen zonder tv scherm? Ben erg geinteresseerd in de oplossingen die jullie gebruiken...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee