Toon posts:

[Javascipt] Hoe heet deze engine/layout

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-09 22:47
Ik ben voor een beheerinterface opzoek naar een mooie ajax interface, eentje die ik wel mooi vind is die van Synology:

Hierin kan je makelijk rijen selecteren, checkboxes die selecteerbaar zijn ed. Nu vraag ik mij af of hier niet engines oid voor zijn om dit op een makkelijke marnier te kunnen maken?

Ik heb al op google gezocht naar oa: "PHP Management Interface/Template", " PHP Management ajax" maar ik kom weinig voorbeelden tegen (alleen de beheer interface van QNAP)

Ook heb ik de broncode bekeken van de Synology interface, maar hier kon ik geen bepaald framework in ontdekken.

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52
Sencha / EXTJS vermoed ik.

[Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 14-11-2010 16:08]

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-09 20:54

Haan

dotnetter

Stuur ze anders een mailtje of ze willen vertellen wat het is.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• StapelPanda
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-09 22:47
Top! ik denk dat ik dat zoek inderdaad

• Copyman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:00

Copyman

Dode muis

Is inderdaad Ext JS.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• X-Lars
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Beetje laat wellicht, maar misschien is Backbase iets voor je. Kan je met XML snel "ajax interfaces" in elkaar zetten (incl. databinding). Afhankelijk van je requirements kan je misschien af met weinig tot geen Javascript (zie de source in die explorer).

• pieturp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

pieturp

gaffa!

Vind 't typisch dat ik geen enkele prijs- of licentie-informatie kan vinden op de site van Backbase; moet ik eerst contact gaan opnemen...

Sencha's ExtJS heeft daar in tegen een aantal duidelijke licenties (ook open source) en heeft een grote (helpende) community, en geen rare eigen XML syntax, maar een duidelijk OOP JS verhaal ;)

</plug>

edit: Daarnaast lijkt de focus van Backbase zich op "portals" te richten, terwijl ExtJS zich richt op (rich internet-) applicaties. Voor voorbeelden, zie: http://dev.sencha.com/deploy/dev/examples/

[Voor 22% gewijzigd door pieturp op 18-11-2010 02:10]

... en etcetera en zo

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Als je zelf aan de slag wil, en je niet wil binden aan voorgekookte dingen of licentiebeperkingen wil proeven, kan je ook naar Dojo & Dijit kijken. Interfaces zijn zeer eenvoudig te bouwen, en het wil zelfs prima gracefully degraden voor oudere browsers. Beste van 2 werelden.

• pieturp
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

pieturp

gaffa!

Dat degraden naar oudere browsers kan Ext natuurlijk ook gewoon ;)

Dojo's Dijit heeft (had?) behoorlijk wat usability issues; voor zover ik weet geen of nauwelijks ARIA ondersteuning (toetsenbord / focus highlighting) en is in z'n algemeen wat meer back to basics. Dat betekend dus veel zelf doen; waar Ext een filosofie van wat meer complete widgets aan lijkt te hangen.

Maar goed, 't is soms inderdaad wel wat jammer dat je d'r voor moet betalen, wil je je source niet openbaar maken. Ook vind ik 't wel wat wringen dat de prijs daarvoor de laatste jaren nogal behoorlijk is gestegen...

... en etcetera en zo

• X-Lars
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Backbase is gratis voor persoonlijke en kleinschalige commerciële projecten (max. 2 server cpu's). Ik zie dat je inderdaad eerst een formulier moet invullen om het te downloaden. Daar staat ook een link naar de licenties.

Dat over portals klopt ook helemaal. Echter, Backbase heeft los daarvan tot nu toe wel een heel behoorlijk client-side (mature) framework ontwikkeld. Ik heb er zelf veel mee gewerkt, en ook nu ik veel kennis heb van andere JS libs/frameworks moet ik zeggen dat het absoluut z'n sterke punten heeft (zoals hetgeen TS zoekt).

Verder ben ik hier niet om wat dan ook te promoten. Ik maakte slechts de suggestie voor Backbase en wil graag duidelijk maken dat het niet gebruiken van dat framework voor dit soort doeleinden vanwege een downloadformulier wellicht een gemiste kans zou kunnen zijn.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee