• Feanaro
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-05 13:34
Ik krijg het niet voor elkaar om sabnzb+ voldoende werkend te krijgen op mijn debianserver. De server draait Debian Squeeze (x64) en beschikt alleen over een CLI. Via SSH ga ik er normaal in. Het leek mij handig om een newsgroup client te installeren (sabnzb werd overal aangeraden), opdat de server files zou downloaden terwijl het niet nodig is om een pc/mac aan te hebben staan, bijvoorbeeld 's nachts. Ik begreep dat sabnzb aangestuurd kan worden door een webinterface, wat me handig leek, en dat het daarnaast mogelijk is om een directory in de gaten te houden voor nieuwe nzb-files. Deze kan ik er dan inplempen over het netwerk (appletalk of ftp) en dan zou hij vanzelf gaan downloaden.

Na wat klooien met de dependencies (om een of andere reden werkt mijn aptitude niet goed, dus moest met de hand) heb ik deze allemaal opgelost en kan ik sabnzbplus installeren en starten. Ik heb een gebruiker aangemaakt om de daemon te draaien (nbz) en heb deze toegevoegd aan de config file:
# This file is sourced by /etc/init.d/sabnzbdplus
#
# When SABnzbd+ is started using the init script, the
# --daemon option is always used, and the program is
# started under the account of $USER, as set below.
#
# Each setting is marked either "required" or "optional";
# leaving any required setting unconfigured will cause
# the service to not start.

# [required] user or uid of account to run the program as:
USER=nzb

# [optional] full path to the configuration file of your choice;
# otherwise, the default location (in $USER's home
# directory) is used:
CONFIG=/home/everyone/.sabnzbplus/

# [optional] hostname/ip and port number to listen on:
HOST=0.0.0.0
PORT=8888

# [optional] extra command line options, if any:
EXTRAOPS=
Wanneer ik het start script gebruik (/etc/init.d/sabnzbplus), gebeurt er een hoop en komt hij daarna met een text based browser en vraagt hij om meer configuratieinformatie. Deze doorloop ik (vijf stappen) tot hij zegt klaar te zijn. Maar vanaf mijn mac (lokale WIFI-verbinding) kan ik via de browser SABnzb niet bereiken, ik krijg keer op keer een timeout. Ik gebruik hiervoor: http://192.168.2.5:8888/sabnzbd zoals de config volgens mij bedoelt. Firewall staat open op die poort, dus lijkt me sterk dat dat het is. Verder lijkt de daemon wel te draaien, ondanks het feit dat ik het op deze manier niet echt kan testen.

Daarnaast draait hij volgens mij in root-user (wat mij niet de bedoeling lijkt), aangezien hij in /root/ allerlei bestanden en directories aanmaakt.

Ik heb twee vragen:
- hoe krijg ik het voor elkaar om SABnzb op afstand te benaderen via mijn browser
- draait de daemon nu als root en zo ja, hoe pas ik dat aan?

Aurë Entuluva!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
En als je naar http://192.168.2.5:8888/ (dus zonder sabnzbd) connecteert? Mij staat bij dat dat laatste stukje tegenwoordig niet meer nodig is.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• jayvol09
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Als je zeker weet dat het goed is installed, draait je webserver wel? :p

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Feanaro
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-05 13:34
Apache draait wel gewoon ja... Werkt het via Apache dan?

[Voor 224% gewijzigd door Feanaro op 14-11-2010 18:59]

Aurë Entuluva!

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

SABnzbd gebruikt een eigen cherrypy webserver. Maargoed om je op weg te helpen zal ik je mijn SABnzbd config geven.

Als eerste mijn /etc/defaults/sabnzbdplus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
# This file is sourced by /etc/init.d/sabnzbdplus
#
# When SABnzbd+ is started using the init script, the
# --daemon option is always used, and the program is
# started under the account of $USER, as set below.
#
# Each setting is marked either "required" or "optional";
# leaving any required setting unconfigured will cause
# the service to not start.

# [required] user or uid of account to run the program as:
USER=www-data

# [optional] full path to the configuration file of your choice;
#            otherwise, the default location (in $USER's home
#            directory) is used:
CONFIG=/home/www-data/.sabnzbd/sabnzbd.ini

# [optional] hostname/ip and port number to listen on:
HOST=192.168.1.7
PORT=8080

# [optional] extra command line options, if any:
EXTRAOPTS=

Het lijkt er dus op dat je hier de sabnzbd.ini mist in je CONFIG optie. Mocht je ook nog hulp nodig hebben bij je sabnzbd.ini moet je het maar even aangeven. Deze opties spreken verder voor zich, maar je moet bijvoorbeeld binnen SABnzbd ook nog je server adres aangeven.

Luctor et Emergo || specs

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee