Een Samsung S2 Portable gekocht: voorgeinstalleerde software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383399

Topicstarter
Er zit software op voorgeinstalleerd, een auto backup programma (welke ik zeker niet wil gebruiken, ik maak zelf wel uit wat en wanneer ik gegevens erop wil ztten) en Samsung Secret Zone, een programma waarmee ik gegevens kan beveiligen oid.

Mijn vraag is, hoe werkt dat secret zone precies? Ik heb het geopend en zag allerlei dingen staan als image / volumeafbeelding en algoritmen en heb het maar snel afgesloten omdat ik er duizelig van werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Wat staat er over in de handleiding van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samsung SecretZone 2.1.619 is a File Encryption product from samsung.com, get 5 Stars SoftSea Rating, The SecretZone is software software that protects personal information. If you want to keep private information or if you want to move your data to a different location, you can use SecretZone, the
secure, perfect solution to do these tasks easily and handyly.
Dit klinkt al interessant en iets wat ik wil, maar 'move data to a different location' verwart me gelijk. Wat bedoelen ze hiermee? Ik heb alle data al op m'n S2 gezet, maar hiervan wil ik slechts enkele mappen regelmatig gebruiken (films, muziek etc.) Een paar mappen wil ik dus beveiligen.
Basically with the Samsung Secret Zone, you create virtual drives to store information that you want encrypted. You can create a virtual drive with FAT16, FAT32, or NTFS file format.

The data (the size of the virtual drive that you create) will be stored as an image file. It is password protected and can only be opened by the Secret Zone software.
Hier snap ik dus niet veel van. Dacht dat Fat/NTFS met formatteren te maken had en met partities.
How to use:
1. Click "New" in the Volume menu or click to display the Create Volume Image wizard.
Please Note: If you use FAT/FAT32 file system, the maximum volume image size is 2GB.
The NTSF file system supports 2TB.

2. Enter the drive to connect to, file system, label, access type, and idle timeout. You need to specify a drive not used by the system. If you want to reconnect the volume image automatically when the system is started, select "Automatic Connection".

3.. Specify the password and algorithm for the volume.

4. After entering all the necessary information, click "Finish" to create the volume image.
When the volume image was created successfully.

Samsung SecretZone Features:
1. Samsung Secret Zone creates a volume image in the disk.
2. The created volume image is connected to a virtual drive (C: or D:).
3. If there is not enough space in the volume image, you can expand it.
4. You can create a volume image in an external disk (ex. USB memory, Zip drive, Flash drive, etc.).
5. The volume image file can be converted into an executable file (EXE).
6. You can apply various encryption/decryption algorithms to the volume image file (eg. AES-128, AES 256, and BLOWFISH-448).
7. It supports various file systems (eg: NTFS, FAT 16, 32).
8. It provides an easy to use GUI. SoftSea.com had fully tested, reviewed and uploaded the install files, Samsung SecretZone does not contain any adware or spyware, the latest version is 2.1.619, you can download this file encryption software (9.65 MB) from special server of SoftSea.com. The license of this file & disk software is Freeware, you can free download and free use this file encryption software.
toon volledige bericht
Dit heb ik van internet, aangezien er in de handleiding niet over de software wordt gerept.

Ik denk namelijk dat ik iets verkeerds gedaan heb: moest ik de data op m'n pc laten staan en dan zo een imagebestand ervan maken en dat op de Externe HDD zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ter aanvulling: heb de S2 voordat ik hem in gebruik nam geformatteerd via Computerbeheer (duurde extreem lang, is dat normaal? ) en de indeling verandert naar NTFS. Weet niet wat voor gevolgen dit heeft, maar het leek mij wel logisch aangezien FAT een beperkt imagebestand aankan?? Kortom: snap er niet heel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik weet niet of dit nog nuttig voor je is, maar ik heb sinds een paar dagen ook zo'n Samsung.

Standaard is ie in FAT32 geformatteerd, en daar heb je niet zoveel aan als je grote bestanden wilt backuppen.
Nadat ik de software die standaard op de schijf staat, naar mijn computer had gekopieerd, heb ik de schijf geformatteerd als NTFS. Dat duurde extreeeeem lang. Na een uur was ie nog niet op 10%, en heb ik het proces lekker afgebroken.
Daarna heb ik hem met de optie snelformatteren alsnog als NTFS laten formatteren. Dat ging gelukkig in een paar seconden.

Daarna de software er weer opgezet.
Op mijn PC heb ik vervolgens de SecretZone software geinstalleerd. Maar wat een drama is dat zeg....
Mijn virusscanner (Kaspersky) slaat op tilt omdat het programma op een verborgen manier drivers installeerd. Uiteindelijk toch maar toegestaan. Na een herstart (!) van de computer vervolgens geprobeerd om het programma te gebruiken.

De bedoeling is dat het programma een soort image maakt op de Samsung. Dat image kan dan automatisch gemount worden als een drive (met een driveletter naar keuze).
Helaas is het aanmaken van een image niet echt handig geregeld en pas na een poging of 4 lukte het om zonder (nutteloze) foutmeldingen een image aan te maken.
Ik heb de 1TB versie en het lijkt wel of het aanmaken van een image groter dan 850 GB niet werkt, want dan krijg je elke keer zo'n vage melding.
Met een image van 750GB lukte het wel.
Vervolgens data op de Samsung gezet in de beveiligde image.

Helaas hebben ze er bij Samsung niet echt over nagedacht wat je met zo'n portable ding wil doen.
Ik wil o.a. bijvoorbeeld een aantal backup bestanden van mijn server op deze HDD zetten om een backup buiten de deur te hebben.
Nu is het pertinent niet de bedoeling dat ik die SecretZone op mijn server ga installeren, laat staan dat ik hem daarvoor opnieuw ga opstarten. Maar het benaderen van de beveiligde image op de HDD is onmogelijk zonder die software te installeren. 8)7
Vrij nutteloos dus naar mijn mening. Als er iets is wat ik dus niet wil als ik effe ergens data wil afhalen, is het wel eerst software installeren om dat mogelijk te maken...

Ook een probleem wat ik al vele malen ben tegengekomen:
Het 'veilig verwijderen' wil 9 van de 10 keer niet lukken omdat 'een' proces nog bezig is met de Samsung. Vrij vervelend, omdat ik niet zo'n zin heb in corrupte data.
Het enige dat helpt is de computer herstarten... :|

Al met al ben ik hier dus totaal niet blij mee, en heeft al het geklooi me weer veel te veel tijd gekost. :-(

Moet nog effe op zoek naar een andere manier om mijn data op de Samsung te beveiligen...
Pagina: 1