• Donster
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 16:29
Ik heb zelf M-audio speakers van behoorlijke kwaliteit (geïntegreerd) die ik analoog wil aansluiten op een pc (htpc)

Aangezien de speakers van behoorlijke kwaliteit zijn wil ik hier uiteraard ook een beetje goed geluid uit halen (het is stereo btw)

Mijn vraag:
Het moederbord wat ik op het oog heb is de "Asrock 890GM PRO3"
en deze maakt gebruik van de (VIA® VT2020 Audio Codec) met Premium Blu-ray audio support...
link: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?model=890gm%20pro3

Klinkt allemaal leuk , maar ->
Heeft iemand hier ervaring met het onboard geluid van het Asrock 890GM PRO3 moederbord?
(Is het redelijk goed te noemen?)

Ik wil dit graag weten omdat ik anders mogelijk een geluidskaart moet halen , en aangezien ik nu een kleine htpc kast op het oog heb .. zal dit niet passen :9

Bij voorbaat dank!

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 12:26

Moortn

Hallo

Onboard geluidskaarten zijn nooit echt goed. Sommige dure moederborden hebben een pci geluidskaart erbij geleverd, maar die asrock heeft dat niet; Het is 1 klein chipje op het moederbord.
Je zal daarom sowieso verschil horen als je een losse geluidskaart koopt. Zelf heb ik de asus Xonar D1, die ook in een HTPC past (tenzij daar ook geen lage PCI kaart in past).

Probeer ook te google'en op die onboard geluidskaart. Hij zal in nog wel meer moederborden ziten.

[Voor 12% gewijzigd door Moortn op 15-11-2010 11:01]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Donster
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 16:29
Bedankt voor je reply.

Ik heb al wat ge-goo-g-le-d , maar niet veel informatie gevonden.

Een kaart die ik zelf nu op het oog heb is de Sound Blaster X-Fi Titanium HD (wel een volle kaart .. dus zal wel een iets grotere kast moeten nemen)

In tegenstelling tot hun "gamer" kaarten lijk me dit wel een goede kaart.
Hoewel ik sommige opties wel weer een Gimmick vind -> Emi Shield (stuk plastic) e.d haha

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Bij de buren van hardware.info testen ze bij moederborden ook vaak de onboard geluidskaarten. Hier komt altijd naar voren dat de realtec alc-889 (zo uit m'n hoofd) de beste onboard audiochip is. Wanneer je zoekt naar een onboard oplossing zou ik een moederbord uitzoeken met deze chip

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tenzij jij er een geluidskaart van 60+ euro bij gaat halen, merk jij het verschil echt niet. En aangezien er op dat bord een van de nieuwste Realtec chips word gebruikt, (Zie jaapsanders bericht) zou ik mij geen zorgen maken om de geluidskwaliteit.
Moortn schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:00:
Onboard geluidskaarten zijn nooit echt goed. Sommige dure moederborden hebben een pci geluidskaart erbij geleverd, maar die asrock heeft dat niet; Het is 1 klein chipje op het moederbord.
Je zal daarom sowieso verschil horen als je een losse geluidskaart koopt. Zelf heb ik de asus Xonar D1, die ook in een HTPC past (tenzij daar ook geen lage PCI kaart in past).

Probeer ook te google'en op die onboard geluidskaart. Hij zal in nog wel meer moederborden ziten.
In principe is een PCI(-E) geluidskaart niks meer of minder als een audiochip op een PCI kaart. Gewoon net als wat je on-board vind..

[Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2010 09:30]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M-audio boxen zijn wel reference boxen, dit is niet te vergelijken met normale pc speakersets.
M-audio heeft zelf ook externe geluidskaarten via de usb:
http://tweakers.net/price...MpM3CmbNR-pZxHzjW5v1cYfn8

en anders kan je voor een low-profile kaart gaan:
pricewatch: Asus Xonar DX
pricewatch: Asus Xonar DS

er zijn er nog meer, maar via reviews moet je wel op een goed model kunnen komen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee