Hallo, ik heb een probleem met mijn zelf samengestelde pc.
Ik weet niet of dit het goede subforum is maar dit mag niet in CSL.
In juli 2010 heb ik de volgende pc gebouwd:
NZXT LEXA kast (oud)
Intel Core i7 860 @ stock
Prolimatech Mega Shadow met 12cm Noiseblocker
2x 2GB Corsair XMS3 DDR3
Asus P7P55D-E
Sapphire ATI 5870 1GB Vapor-X
Creative X-Fi (oud)
Intel SSD x25-M 80GB
Samsung 750GB 7200 tpm SataHDD
LG Blu-ray/DVDR/W(oud)
XFX Pro750W PSU
Sharp 37" FullHD LCD-tv als monitor via HDMI.(oud)
Verder 6 12mm LED fans & 1 8cm LED fan.
Geen WiFi.
Na een maand of twee bleek dat deze configuratie de radio van mijn buurman stoort. (ik woon in een flat.)
Die luistert via antenne naar rock zenders, het is een erg gevoelig systeem met een enorm bereik. Zijn radio in keuken stoort ook.
Bij het wisselen van de voeding voor een 500W Zalman uit mijn andere systeem was het weg.
Dus heb ik een nieuwe voeding gekocht, een Zalman 7M770-XT 770W.
Maar na een week of twee was het probleem terug.
Enige wat verder nog veranderd is tussendoor is het RAM, nu 4x 4GB Corsair XMS3, voor Photoshop, maar toen was het storings-probleem er al.
Wat ik verder heb geprobeerd:
Google, alleen pc's gevonden die zelf kraken/ruisen.
Andere stopcontacten, ook slaapkamer en keuken.
Voeding verwisseld, zie boven.
Zet pc elke avond van de stroom af.
Zover ik kan zien hier zijn de stopcontacten niet geaard, heb een kabeltje naar de verwarming-voeding pc gelegd in poging zo te aarden.
Nu hoop ik dat iemand hier een idee heeft waar ik het moet zoeken, GPU, moederbord, toch weer de voeding, de processor...
Ik vind het zeer vervelend voor de buurman dat hij last van me heeft, maar een compleet nieuw systeem zit er nu even niet in en ik wil na het werk kunnen relaxen met mijn spellen en photoshop hobbyen.
De voltages in het Bios zijn allemaal netjes, ik heb geen apparatuur voor doormeten ed, maar ga wel nog een andere GPU (4870) proberen. Die kan ik maandag inbouwen.
Ik heb zelf alleen een wekkerradio, die stoorde eerst wel, nu niet, bij buurman blijft het.
Woon hier nu 10 jaar, tig pc's gehad, nooit problemen.
Overige systemen:
NZXT Lexa kast, Core2Duo E8400 @ stock, 4 TB aan schijven, 500W, 26"TFT, 6GB - Download/ mediaspeler.
Core2Duo E6600 @ stock, 2x 500GB, 420W, 22"TFT, 8GB - in Samsonite koffer, was in juli over & ik verveelde me.
18,4" notebook.
Notebook en koffermod gebruik ik zelden, media pc staat aan wanneer ik thius ben, net als de probleem pc.
Ik weet niet of dit het goede subforum is maar dit mag niet in CSL.
In juli 2010 heb ik de volgende pc gebouwd:
NZXT LEXA kast (oud)
Intel Core i7 860 @ stock
Prolimatech Mega Shadow met 12cm Noiseblocker
2x 2GB Corsair XMS3 DDR3
Asus P7P55D-E
Sapphire ATI 5870 1GB Vapor-X
Creative X-Fi (oud)
Intel SSD x25-M 80GB
Samsung 750GB 7200 tpm SataHDD
LG Blu-ray/DVDR/W(oud)
XFX Pro750W PSU
Sharp 37" FullHD LCD-tv als monitor via HDMI.(oud)
Verder 6 12mm LED fans & 1 8cm LED fan.
Geen WiFi.
Na een maand of twee bleek dat deze configuratie de radio van mijn buurman stoort. (ik woon in een flat.)
Die luistert via antenne naar rock zenders, het is een erg gevoelig systeem met een enorm bereik. Zijn radio in keuken stoort ook.
Bij het wisselen van de voeding voor een 500W Zalman uit mijn andere systeem was het weg.
Dus heb ik een nieuwe voeding gekocht, een Zalman 7M770-XT 770W.
Maar na een week of twee was het probleem terug.
Enige wat verder nog veranderd is tussendoor is het RAM, nu 4x 4GB Corsair XMS3, voor Photoshop, maar toen was het storings-probleem er al.
Wat ik verder heb geprobeerd:
Google, alleen pc's gevonden die zelf kraken/ruisen.
Andere stopcontacten, ook slaapkamer en keuken.
Voeding verwisseld, zie boven.
Zet pc elke avond van de stroom af.
Zover ik kan zien hier zijn de stopcontacten niet geaard, heb een kabeltje naar de verwarming-voeding pc gelegd in poging zo te aarden.
Nu hoop ik dat iemand hier een idee heeft waar ik het moet zoeken, GPU, moederbord, toch weer de voeding, de processor...
Ik vind het zeer vervelend voor de buurman dat hij last van me heeft, maar een compleet nieuw systeem zit er nu even niet in en ik wil na het werk kunnen relaxen met mijn spellen en photoshop hobbyen.
De voltages in het Bios zijn allemaal netjes, ik heb geen apparatuur voor doormeten ed, maar ga wel nog een andere GPU (4870) proberen. Die kan ik maandag inbouwen.
Ik heb zelf alleen een wekkerradio, die stoorde eerst wel, nu niet, bij buurman blijft het.
Woon hier nu 10 jaar, tig pc's gehad, nooit problemen.
Overige systemen:
NZXT Lexa kast, Core2Duo E8400 @ stock, 4 TB aan schijven, 500W, 26"TFT, 6GB - Download/ mediaspeler.
Core2Duo E6600 @ stock, 2x 500GB, 420W, 22"TFT, 8GB - in Samsonite koffer, was in juli over & ik verveelde me.
18,4" notebook.
Notebook en koffermod gebruik ik zelden, media pc staat aan wanneer ik thius ben, net als de probleem pc.