Toon posts:

PC stoort radio

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views

• wickedvinnie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:07
Hallo, ik heb een probleem met mijn zelf samengestelde pc.
Ik weet niet of dit het goede subforum is maar dit mag niet in CSL.

In juli 2010 heb ik de volgende pc gebouwd:

NZXT LEXA kast (oud)
Intel Core i7 860 @ stock
Prolimatech Mega Shadow met 12cm Noiseblocker
2x 2GB Corsair XMS3 DDR3
Asus P7P55D-E
Sapphire ATI 5870 1GB Vapor-X
Creative X-Fi (oud)
Intel SSD x25-M 80GB
Samsung 750GB 7200 tpm SataHDD
LG Blu-ray/DVDR/W(oud)
XFX Pro750W PSU
Sharp 37" FullHD LCD-tv als monitor via HDMI.(oud)
Verder 6 12mm LED fans & 1 8cm LED fan.

Geen WiFi.

Na een maand of twee bleek dat deze configuratie de radio van mijn buurman stoort. (ik woon in een flat.)
Die luistert via antenne naar rock zenders, het is een erg gevoelig systeem met een enorm bereik. Zijn radio in keuken stoort ook.
Bij het wisselen van de voeding voor een 500W Zalman uit mijn andere systeem was het weg.

Dus heb ik een nieuwe voeding gekocht, een Zalman 7M770-XT 770W.
Maar na een week of twee was het probleem terug.

Enige wat verder nog veranderd is tussendoor is het RAM, nu 4x 4GB Corsair XMS3, voor Photoshop, maar toen was het storings-probleem er al.

Wat ik verder heb geprobeerd:

Google, alleen pc's gevonden die zelf kraken/ruisen.
Andere stopcontacten, ook slaapkamer en keuken.
Voeding verwisseld, zie boven.
Zet pc elke avond van de stroom af.
Zover ik kan zien hier zijn de stopcontacten niet geaard, heb een kabeltje naar de verwarming-voeding pc gelegd in poging zo te aarden.

Nu hoop ik dat iemand hier een idee heeft waar ik het moet zoeken, GPU, moederbord, toch weer de voeding, de processor...
Ik vind het zeer vervelend voor de buurman dat hij last van me heeft, maar een compleet nieuw systeem zit er nu even niet in en ik wil na het werk kunnen relaxen met mijn spellen en photoshop hobbyen.
De voltages in het Bios zijn allemaal netjes, ik heb geen apparatuur voor doormeten ed, maar ga wel nog een andere GPU (4870) proberen. Die kan ik maandag inbouwen.
Ik heb zelf alleen een wekkerradio, die stoorde eerst wel, nu niet, bij buurman blijft het.

Woon hier nu 10 jaar, tig pc's gehad, nooit problemen.

Overige systemen:

NZXT Lexa kast, Core2Duo E8400 @ stock, 4 TB aan schijven, 500W, 26"TFT, 6GB - Download/ mediaspeler.
Core2Duo E6600 @ stock, 2x 500GB, 420W, 22"TFT, 8GB - in Samsonite koffer, was in juli over & ik verveelde me.
18,4" notebook.

Notebook en koffermod gebruik ik zelden, media pc staat aan wanneer ik thius ben, net als de probleem pc.

• 1Kb
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:02
Heb je al uitgezocht of de storing komt vanuit het lichtnet of vanuit de radiogolven/straling?
Ik ga er voor het gemak vanuit dat het radio/straling is en ik zou dan ook gaan kijken naar plaatsing in plaats van hardware. Door de afstand te vergroten zou de storing minder moeten worden. (De straling van een computer is normaal niet zo sterk)

[Voor 56% gewijzigd door 1Kb op 14-11-2010 18:16]

• Ra_gdd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:49

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb dit vroeger ook gehad.
Als ik iets deed op pc hoorde je storing op de radio die in de living stond.
Radio was via antenne.

Probleem was slechte aarding stopcontact pc.

opgelost door nieuwe aarding te trekken.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• wickedvinnie
@ 1Kb: De pc staat met de achterkant richting buurman, er zit nog een slaapkamer tussen. Toen ik hem in de keuken zette ( slaapkamer en huiskamer ertussen) in diverse richtingen bleef het probleem.
Ik weet niet hoe ik uit moet zoeken of het lichtnet of golven/ straling is.

Een plaat aluminium en staal tussen achterkant pc en muur van 50x50cm deed iig niets.

@ Ra_gdd: ik heb het al geprobeerd met boxkabel naar de verwarming maar dat help niet, is blijkbaar dus niet genoeg om te aarden. Zou ik dit op een andere manier kunnen doen?

Is er misschien iets om ertussen te zetten zoals een soort onstoorder of UPS?

• 1Kb
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:02
Als het niet uitmaakt waar (welke afstand) de computer staat, blijft alleen het electrische gedeelte over. En dan heeft Ra_gdd een terecht punt.
Dit lijkt overigens een vergelijkbaar topic te zijn:
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic277262.html
Na een omweg bleek dat het een electrisch probleem was.

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:54
Nou heb ik geen verstand van elektriciteit maar ik lees wel meer van dit soort topics door. Meestal komt er dan iemand met verstand binnen die je heel sterk waarschuwt dat aarding trekken naar je verwarming LEVENSGEVAARLIJK is.

Dus doe jezelf een lol en trek een echte aarddraad of laat dat doen. (twee post hierboven raden het ook aan)

• wickedvinnie
@ _R_: De draad zat van de buitenkant van de voeding naar de verwarming, die heb ik al een tijdje geleden weer losgemaakt omdat het niet hielp. Ik had ook al eens over gevaren gehoord maar na verschillende topics erover gelezen te hebben vond ik het het risico waard om het te proberen. Ben al op zoek naar andere aarde-bronnen zoals de aansluiting van mijn plafond ventilator.

@ 1Kb: Naar aanleiding van bovenstaande link zal ik eens een paar ferrietkernen regelen voor de voedingskabel en me inlezen in aarden van apparatuur. Hopelijk kan ik het zo oplossen.

Iig erg bedankt.

[Voor 49% gewijzigd door wickedvinnie op 14-11-2010 22:14]

• good4u
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-09 14:32
Probeer eens een verlengkabel vanaf de keuken of wasmachine aansluiting, dat zijn groepen die normaal gesproken geaard horen te zijn.
Zo sluit je in ieder geval aarding op de juiste manier uit in plaats van rommelen met kabeltjes naar de verwarming.
Soms helpt het ook als je de stekker er andersom in doet, klinkt raar maar heb dit vaker gehoord.

• wickedvinnie
Vandaag bedacht ik me opeens iets. Ik heb de 8cm fan op de bodem van de kast vervangen door 2 van 12cm. Dus twee grote gaten ipv 1 kleine. En dat zou best wel eens rond het begin van het storen kunnen zijn. Misschien is de integriteit van de kast teveel aangetast, het is een relatief kleine aluminuim behuizing.
Nu op mijn werk maar ga vanavond kijken of ik het kan dichten, heb nog genoeg aluminium plaatjes liggen.

@ good4u: De stopcontacten in de keuken zijn inderdaad geaard, of iig met aarde-metaaltjes. Maar heeft toen niet geholpen bij aansluiten op die contacten.

[Voor 89% gewijzigd door wickedvinnie op 15-11-2010 12:18]

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07-06 00:30
Hey wickedvinnie.. Is het probleem opgelost.. Ik heb ook die storing op de radio ?

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Tens

functie elders

belmonde schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:26:
Hey wickedvinnie.. Is het probleem opgelost.. Ik heb ook die storing op de radio ?
Denk dat hij z'n pc naar de kringloop heeft gebracht >:)

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07-06 00:30
de van mij is nieuw// zou zonde zijn..

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Tens

functie elders

belmonde schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:29:
de van mij is nieuw// zou zonde zijn..
Maak even een nieuw topic aan met je hele verhaal. Dit topic is 9 jaar oud.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O }:O graag in de sloot laten. Enige reden om in een oud topic te posten is om alsnog een oplossing te geven of voortschrijdende inzichten (gedrag met nieuwe hard/software) te vermelden. "Ik heb hier ook last van" is dat geen van allen. Bovendien is het geheid offtopic, aangezien de kans dat jij met een nieuw PC 9 jaar later dezelfde hardware hebt als TS is nihil.

Graag een eigen topic aanmaken dus met alle info en inzet die daarbij hoort.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee