• Amazon62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:04
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Sinds kort gaat het downloaden via de browser en via uTorrent vrij traag. Ik krijg in uTorrent de volgende melding:

Nu wilde ik naar mijn ip-adres kijken in 'cmd' (ipconfig/all) en er staat geen ip-adres. Zie afbeelding.

Ik ben zeker een noob, betreft netwerken, maar ik weet dat het downloaden zo'n 3 dagen geleden wel goed ging. Weet iemand wat er misschien aan de hand kan zijn? Het rare is dat bij het testen van de downloadsnelheid via speedtest.net, het rond de 35 Mbps zit, wat wel goed is..

Besturingssysteem is Windows 7 64-bit, router is een Linksys WRT54GL en ik heb dit probleem zowel bedraad en draadloos. Voor de rest is er internet en kan ik gewoon op het netwerk.

Alvast bedankt!

Gr Maarten

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-09 10:14
ik zie hier alleen je WiFi netwerk staan.. als je via de kabel doet, moet er nog een lijstje onder staan ;)

• Amazon62
K heb t veranderd! Dit is een prt sc met draadloze verbinding...

[Voor 56% gewijzigd door Amazon62 op 14-11-2010 14:05]

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zie je IP adres anders gewoon hoor? 192.168.1.144 .

Gooi het aantal verbindingen eens omlaag in uTorrent..

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Torrents en browserdownloads zijn, eigenlijk net als sites als speedtest.net niet bepaald betrouwbaar om de maximale downloadsnelheid te testen. Er is niet één universele manier aan te wijzen, maar een goede indicatie krijg je door een aantal 100/1000 MB binaries te downloaden en door de nieuwsgroepservers van je provider.

Dat gezegd hebbende: je downloadsnelheid kan natuurlijk niet "zomaar" inkakken. Er is altijd wel een oorzaak aan te wijzen. Jij zegt bijvoorbeeld dat torrents en downloads via de browser langzamer gaan. Heb je in het geval van de torrents wel genoeg seeders, en is de browserdownload bij één bepaalde site langzaam of overal?

Je zegt ook dat het probleem bij bedraad netwerk net zo erg is. Ben je de enige in huis die hier last van hebt? Wat als je je pc rechtstreeks op het modem aansluit?

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Test eens:

- Andere PC in zelfde netwerk (ervan uitgaande dat er meerdere PCs aanwezig zijn in huis)
- Zelfde PC aan andere netwerkkabel (ervan uitgaande dat hij bedraad is aangesloten)
- Zonder ook maar iets anders te draaien - speedtest.net. Komt je verbinding in de buurt van wat het zou moeten zijn?
- start->cmd->ping -t nu.nl, blijft je ping stabiel? Of zit er hevige variatie in? Laat hem maar een tijdje draaien en blijf kijken. Doe dit natuurlijk ook zonder dat er iets anders draait, om het meest zuivere beeld te krijgen.
- start->cmd->ping -t <IP van router>. Blijf je ping nù stabiel? Zelfde verhaal als ping -t nu.nl. Gewoon tijdje laten draaien.

• Amazon62
Exorcist schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:10:
Ik zie je IP adres anders gewoon hoor? 192.168.1.144 .

Gooi het aantal verbindingen eens omlaag in uTorrent..
Ja, ik zag het... Fout van mij..

Wat betreft uTorrrent. Dit maakt me opzich niet zo heel veel uit. Het verhaal van de aantal seeders ken ik en daar houd ik ook rekening mee. Maar het langzame downloaden vanaf de browser vind ik vervelender... Moet namelijk veel downloaden vanaf de server van mijn universiteit.

De andere computer is een Macbook van m'n vriendin en daar kan ik niet goed mee vergelijken.

Pingtest nu.nl geeft een redelijke constante aan tussen de 23 en 25 ms en de router constant 1 ms.

Google Chrome geeft zelfs aan dat ie automatisch weergeven van zoekopdrachten uitschakelt vanwege de trage internetverbinding. Wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere browser ;-). Dat ga ik even doen.
Maar die melding van uTorrent, wat kun je daar aan doen?

• DrEvil1986
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Gebruik je misschien een virusscanner die de boel vertraagd?

Het lijkt er namelijk op dat het probleem aan de PC kant zit, en niet in de verbinding.

• Kharay1977
CTRL+P->Connections. Als ze daar wel Enabled staan worden ze gewoon niet ondersteund door je combinatie van hardware/OS/settings.

Voor de rest - feit dat zowel de pingtest naar nu.nl als de pingtest naar je router stabiel verkeer weergeven geeft dus in ieder geval aan dat er op zich niet zo heel veel mis lijkt te zijn met je instellingen. De ping naar nu.nl is relatief normaal. Bij mij is ie veel lager, maar, ik heb dan ook èn een geile ISP (voor latency in ieder geval) en een zwaar geoptimaliseerde reeks instellingen.

Je ping naar de router geeft voor mij aan dat er niets is dat bandbreedte of iets dergelijks wegsnoept. Geen bots oid die de bandbreedte op aan het eten zijn.

Heb je toevallig buren met dezelfde verbinding/ISP? Ik begin namelijk te denken dat het je ISP is waar het momenteel mis lijkt te gaan en niet jouw instellingen/apparatuur.

• Amazon62
Kharay1977 schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:23:
[...]
CTRL+P->Connections. Als ze daar wel Enabled staan worden ze gewoon niet ondersteund door je combinatie van hardware/OS/settings.

Voor de rest - feit dat zowel de pingtest naar nu.nl als de pingtest naar je router stabiel verkeer weergeven geeft dus in ieder geval aan dat er op zich niet zo heel veel mis lijkt te zijn met je instellingen. De ping naar nu.nl is relatief normaal. Bij mij is ie veel lager, maar, ik heb dan ook èn een geile ISP (voor latency in ieder geval) en een zwaar geoptimaliseerde reeks instellingen.

Je ping naar de router geeft voor mij aan dat er niets is dat bandbreedte of iets dergelijks wegsnoept. Geen bots oid die de bandbreedte op aan het eten zijn.

Heb je toevallig buren met dezelfde verbinding/ISP? Ik begin namelijk te denken dat het je ISP is waar het momenteel mis lijkt te gaan en niet jouw instellingen/apparatuur.
Ze staan wel enabled in utorrent.. Ik denk dat ik de computer ga restoren op en week geleden. Kijken wat er dan gebeurd. Aan de browser ligt het helaas niet.

• Kharay1977
Amazon62 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:18:
[...]

Ze staan wel enabled in utorrent.. Ik denk dat ik de computer ga restoren op en week geleden. Kijken wat er dan gebeurd. Aan de browser ligt het helaas niet.
Ik ben persoonlijk niet zo'n groot voorstander van System Restore en heb het daarom ook nooit aan staan, op welke machine dan ook. Maar goed, ik ben alsnog benieuwd naar het resultaat.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-08 21:00
Gooi dat voorkeurs-IP eens weg? Wat is er mis met DHCP?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• tweakerbee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:06
Stomme suggestie: Zet je router een uit en weer aan. Simpel te testen, lost vaak een hoop op.

You can't have everything. Where would you put it?

• Kharay1977
tweakerbee schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:08:
Stomme suggestie: Zet je router een uit en weer aan. Simpel te testen, lost vaak een hoop op.
Hele goede suggestie zelfs. Met een kleine toevoeging. Niet zomaar even snel uit en weer aan.

Doe het vollediger.

Uit, even een kwartiertje uit laten, de hele boel dus (PC, modem, router, etc), dan weer aan.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:52

MsG

Forumzwerver

Zet anders eens UPNP aan in de router, of je uploadlimiet op 10KB/s.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Kharay1977 schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:10:
[...]

Hele goede suggestie zelfs. Met een kleine toevoeging. Niet zomaar even snel uit en weer aan.

Doe het vollediger.

Uit, even een kwartiertje uit laten, de hele boel dus (PC, modem, router, etc), dan weer aan.
Kun je mij de magie daarvan uitleggen? :) De routingtabel (die bij goedkope routers vaak de bron is van stabiliteitsproblemen, terwijl de hier genoemde Linksys absoluut niet als goedkoop te boek staat) wordt opgeslagen in RAM en is binnen enkele honderdsten van seconden na het uitschakelen van de elektriciteit vervlogen.

Ontopic: ik heb nog steeds niets gehoord over de snelheid wanneer de kabel van de PC direct op het modem wordt aangesloten.
Amazon62 schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:18:
[...]
De andere computer is een Macbook van m'n vriendin en daar kan ik niet goed mee vergelijken.
Waarom niet? En heb je daarop al eens een 100/1000 MB bin gedownload?
Petervanakelyen schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:04:
Gooi dat voorkeurs-IP eens weg? Wat is er mis met DHCP?
Voorkeur / preferred achter een adres bij de uitvoer van ipconfig betekent niet per definitie dat het een handmatig geconfigureerd IP-adres is. Zie hier voor meer informatie.

[Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2010 23:24]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:10
Amazon62 schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:18:
Google Chrome geeft zelfs aan dat ie automatisch weergeven van zoekopdrachten uitschakelt vanwege de trage internetverbinding. Wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere browser ;-). Dat ga ik even doen.
Denk dat er toch iets aan de hand is.
Moet haast wel dat er iets anders druk is op je netwerk. Deze machine of de machine van je vriendin. Of bij je ISP.
Lezen wat er staat. ;)

In het rood gemarkeerde deel staat het al.
En ga nu niet upnp aanzetten, maar maak netjes een portforward voor 52951 naar jouw machine.

Verder hangt het erg af van hoe stevig je router is.
Diverse soho routers hebben grote moeite met veel verbindingen (torrents doen dat erg graag).

Abort, Retry, Quake ???

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:17
Gebruik dd-wrt, zet aantal tcp connecties naar 4096 en probeer dat ook in je modem zo hoog mogelijk te zetten (hier Zyxelvan Telfort, kan naar 6000 gezet worden) en je probleem is verholpen.

• Kharay1977
Kun je mij de magie daarvan uitleggen?
Je vraagt J.K. Rowling toch ook niet Avada Kedavra werkt?

Enfin, het is mijn persoonlijke ervaring dat even uitlaten betere resultaten geeft.

• Amazon62
Nou, het is nu opgelost hoor.. Bedankt voor alle reacties!
Ik heb een systeem restore gedaan en het heeft gewerkt. Wat precies de oorzaak was, weet ik niet. Maar ik denk dat het aan een ftp programma lag (naam weet ik ff niet meer). Die had automatisch allerlei instellingen toegepast tijdens het installeren.

uTorrent geeft overigens nog steeds dezelfde foutmelding. Ik zal hier binnenkort wel even rustig naar kijken.
De router (met custom firmware Tomato) had ik al gereset. Deze draait trouwens al jaren zonder problemen..

Nogmaals bedankt!!

• Kharay1977
Mooi om te horen dat het weer naar behoren werkt.

Ben ik wel benieuwd - wèlk programma? ;)

• Amazon62
Volgens mij was het FileZilla... Maar ik wil het programma niet zwartmaken, want ik weet natuurlijk niet zeker of dat programma het probleem veroorzaakt heeft.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee