Hallo,
Nadat ik mijn BIOS geflasht heb en de RTC RAM in de CMOS uit mijn ASUS P5K moederbord heb gehaald , werkt het netwerk niet meer in Windows (zowel XP als 7, ik heb bij beiden een schone installatie gedaan).
In windows 7 zegt hij "unidentified network" en in XP zegt hij eerst "limited or no connectivity", maar vervolgens "connected". Bij Netwerk-adapter status staat dat hij wel pakketjes verzendt maar geen pakketjes ontvangt. Het gekke is dat in Ubuntu het netwerk wel werkt. De enigste firewall die erop staat is de Windows firewall. De default Gateway staat goed, DHCP is geenabled en mijn IP-adres komt overeen met wat ik had, voordat hij het nog deed.
Weet iemand hoe het kan dat mijn netwerk alleen in Windows niet werkt en wat ik nog kan proberen om het weer aan de praat te krijgen?
Hieronder staat nog wat ik geprobeerd heb en het resultaat van de ipconfig /all
Ik heb al geprobeerd:
- om netwerk adapter te disableen en vervolgens weer te enableen
- nieuwe drivers geinstalleerd
- IPv6 gedisabled
- BIOS instellingen gecontrolleerd, ethernet adapter staat wel geenabled
- ipconfig release, vervolgens ipconfig renew
- bij services TCP/IP NetBios Helper herstart
- router instellingen bekeken en de router herstart
- voeding een tijdje uitgezet en stekker er uit gehaald en vervolgens na een tijdje er weer in doen (las ik op internet)
- andere computer aansluiten op deze netwerkkabel om te controleren of deze nog werkt, dat was wel het geval
MDB: ASUS P5K (Attansic L1 Gigabit ETHERNET 10/100/1000Base-T Controller)
Groeten Maurice
Nadat ik mijn BIOS geflasht heb en de RTC RAM in de CMOS uit mijn ASUS P5K moederbord heb gehaald , werkt het netwerk niet meer in Windows (zowel XP als 7, ik heb bij beiden een schone installatie gedaan).
In windows 7 zegt hij "unidentified network" en in XP zegt hij eerst "limited or no connectivity", maar vervolgens "connected". Bij Netwerk-adapter status staat dat hij wel pakketjes verzendt maar geen pakketjes ontvangt. Het gekke is dat in Ubuntu het netwerk wel werkt. De enigste firewall die erop staat is de Windows firewall. De default Gateway staat goed, DHCP is geenabled en mijn IP-adres komt overeen met wat ik had, voordat hij het nog deed.
Weet iemand hoe het kan dat mijn netwerk alleen in Windows niet werkt en wat ik nog kan proberen om het weer aan de praat te krijgen?
Hieronder staat nog wat ik geprobeerd heb en het resultaat van de ipconfig /all
Ik heb al geprobeerd:
- om netwerk adapter te disableen en vervolgens weer te enableen
- nieuwe drivers geinstalleerd
- IPv6 gedisabled
- BIOS instellingen gecontrolleerd, ethernet adapter staat wel geenabled
- ipconfig release, vervolgens ipconfig renew
- bij services TCP/IP NetBios Helper herstart
- router instellingen bekeken en de router herstart
- voeding een tijdje uitgezet en stekker er uit gehaald en vervolgens na een tijdje er weer in doen (las ik op internet)
- andere computer aansluiten op deze netwerkkabel om te controleren of deze nog werkt, dat was wel het geval
MDB: ASUS P5K (Attansic L1 Gigabit ETHERNET 10/100/1000Base-T Controller)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : desktop Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No DNS Suffix Search List. . . . . . : hnglo1.ov.home.nl Ethernet adapter Local Area Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : hnglo1.ov.home.nl Description . . . . . . . . . . . : Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/ 1000Base-T Controller Physical Address. . . . . . . . . : ED-9F-E9-D7-F7-F7 Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.101 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.54.35.25 212.54.40.25 Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 14 november 2010 12:02:28 Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 15 november 2010 12:02:28 |
Groeten Maurice