Toon posts:

Caiway wanneer een keer sneller

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06:36
Ik heb al enige tijd Caiway internet maar als ik het zo allemaal vergelijk met andere kabelproviders vind ik dat Caiway flink achter loopt met hun snelste 32MB abonnament. Als je het vergelijkt met Ziggo of UPC dan is het verschil giganties. Ik vraag me toch af wanneer Caiway het opschroeft naar 120MB. En trouwens ik vind ze vrij duur ook! 8)7

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:54

mvdam

EV-Gekkie

Wat is precies het doel van deze post? Verwacht je dat wij weten wanneer het sneller wordt of wat is je vraag precies? ;)

Natuurlijk kun je ook gewoon overstappen op upc/ziggo?

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:49
Zolang er geen concurrentie is, zullen de providers de snelheid niet gaan opschroeven.
Waarom UPC en Ziggo wel de snelheid opschroeven?
Doordat er glasvezel providers komen die dus al veel hogere snelheden leveren.
Ik zit zelf ook dat ik een hogere snelheid wil afnemen, heb nu 22/3 mbit van ziggo bij mij in de omgeving is 50/5 het max wat ik kan afnemen.
En helaas, geen glasvezel, dus ziggo denkt ook, die blijft bij ons met zijn 22/3 mbit of kan upgraden.

En die concurrentie tussen ziggo, upc en caiway, die is er wel, maar helaas, zolang als dat de consument niet kan kiezen tussen kabelboer, zijn het concullega's en letten ze wel op de snelheden die de andere kabelboeren leveren, maar zullen ze niet de snelheid aanpassen omdat een ander dat ook doet.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Ik vraag me af wanneer de PTT de snelheid een keer opschroeft van 20 mbit naar gigabit. MxStream kreeg vroeger elk jaar wel een upgrade, maar ze zijn nu al een tijd blijven steken op de 20 mbit. Snelnet was voor z'n tijd snel, maar sinds MxStream is de PTT niet meer met de tijd mee gegaan. UTRAN is tegenwoordig zelfs sneller dan MxStream.

De reden is dat er geen vraag naar is. Zolang er vraag is zal een provider vanzelf een nieuwe techniek uitrollen en zodra het risico voorbij is zal PTT dat betreffende bedrijf overkomen. Heb dus gewoon geduld of zorg er voor dat er vraag naar is.

[Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2010 12:58]

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:57

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
RollieBollie schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:53:
Zolang er geen concurrentie is, zullen de providers de snelheid niet gaan opschroeven.
Waarom UPC en Ziggo wel de snelheid opschroeven?
Doordat er glasvezel providers komen die dus al veel hogere snelheden leveren.
Ik zit zelf ook dat ik een hogere snelheid wil afnemen, heb nu 22/3 mbit van ziggo bij mij in de omgeving is 50/5 het max wat ik kan afnemen.
En helaas, geen glasvezel, dus ziggo denkt ook, die blijft bij ons met zijn 22/3 mbit of kan upgraden.

En die concurrentie tussen ziggo, upc en caiway, die is er wel, maar helaas, zolang als dat de consument niet kan kiezen tussen kabelboer, zijn het concullega's en letten ze wel op de snelheden die de andere kabelboeren leveren, maar zullen ze niet de snelheid aanpassen omdat een ander dat ook doet.
Er zijn plekken waar wel concurrentie is/komt.

In het KabelNoord gebied kun je kiezen tussen KabelNoord, Ziggo en UPC.
In het KabelMedia Brabant/Gelderland gebied kun je (binnenkort) kiezen tussen KBG zelf en Caiway
In Harderwijk eo kun je kiezen tussen Caiway en binnenkort Solcon en XSYou.

En zo zullen er ongetwijfeld meer gebieden zijn waar meerdere providers actief zijn op de kabelmarkt. In Harderwijk zelfs 3. Als die daadwerkelijk beginnen met leveren krijg je voor rond de 25-30 eur een 20/20 verbinding, terwijl je bij Caiway 37 eur betaald voor een 16/2.
Als de concurrentie op de diverse markten actief is/wordt, zal Caiway ongetwijfeld mee (moeten) gaan. En je hebt kans dat het dan overal goedkoper wordt, het lijkt me niet dat Caiway in sommige gebieden lagere prijzen zal gaan hanteren dan in hun eigen gebied (Waar geen concurrentie is)

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
mvdam schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:31:
Natuurlijk kun je ook gewoon overstappen op upc/ziggo?
Dacht het niet dan zul je waarschijnlijk ook moeten verhuizen.

Bij mijn weten kun je geen kabelinternet van een andere provider nemen althans nu nog niet.

[Voor 3% gewijzigd door aart44 op 14-11-2010 15:43]

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06:36
Ja ieder zn mening maar inderdaad hoe kan je nou overstappen als het niet kan naar een andere provider. Ik vind Caiway te veel achter lopen op andere kabelproviders en je betaald toch 50 Euro en bij Ziggo betaal je 64 Euro voor je 120MB met telefoon en tv. Duur geintje dat Caiway voor net 32MB of niet... :'(

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Was het maar 32MB ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:03

krvabo

MATERIALISE!

In het topic [CAIWAY] Ultra abonnement haalt snelheid niet was er sprake van een verhoging naar 50 mbit.ergens in de tweede helft van dit jaar.. Maar getuige dat het bijna december is en Caiway nog niets heeft aangekondigd zal het zeker de komende 3 maanden niet gebeuren.
Caiway heeft er een handje van verhogingen aan te kondigen en ze dan twee of drie keer uit te stellen.

Er is ook eigenlijk geen concurrentie meer vanuit de telefoonlijnen aangezien vdsl2 een lachertje is geworden door het alleen aan te bieden vanuit de centrales. Glasvezel biedt iets of wat concurrentie, maar omdat het plannen, aanleggen en aansluiten er van jaren duurt hoef je ook daar niet op te wachten.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• IEF
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:28

IEF

Why so serious?

Dit topic heeft duidelijk geen discussiewaarde.

Wanneer komt er een verhoging? Even de glazen bol erbij pakken.

En dat is een vraag die ik maar even zelf heb geextrapoleerd uit de TS.

Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee