Toon posts:

[bug?] Deze webpagina is niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.798 views

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Hoi!

Ik krijg de laatste weken regelmatig een melding van Chrome dat de pagina niet weer kan worden gegeven omdat de server een lege response teruggeeft. Ik heb dit alleen bij tweakers.net en alleen op de gallery pagina's (/gallery) of op Vraag & Aanbod (/aanbod). Ga ik bijvoorbeeld bij Jobs kijken of op het forum dan heb ik dit probleem niet. Ik heb het enkel als ik ben ingelogd onder mijn eigen account.

Ik heb het voor de zekerheid nog even met een andere browser geprobeerd, IE9. Maar die heeft hetzelfde probleem.

Omdat ik er verder nog niemand over heb horen/zien klagen heb ik het ook eens op mijn telefoon geprobeerd via het netwerk van KPN (umts). Vreemd genoeg treed daar het probleem ook op als ik ben ingelogd. Het betreft hier een HTC Desire met Android 2.2.

Screenshotjes (voor zover ze interessant zijn :P) :

http://tweakers.net/ext/f/YMXDeMX080TLV9MJayWQBLJB/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/U1I6eRQPFrm3c2l381f1l8yz/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/EArEyNWCkSfyiBMu4bRVS6Au/thumb.png

Ligt dit nou echt aan mij en is het toeval dat ik er op twee verschillende verbindingen last van heb of zijn er meer mensen met dit probleem? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ow, het ligt dus toch niet aan mij. :P
Het is nu wel al weer even geleden (vorige week of zo) dat ik het tegen ben gekomen, maar toen ik het hier ook had was het wel meerdere keren op een dag.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:12

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
He, nu je het zegt! Ik heb dat ook redelijk vaak met V&A

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Ik heb er ook redelijk vaak last van.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Barleone
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:42
Hmm, I get that sometimes.
(ik heb Online.nl Breedband, de TS ook?) Kan het niet aan de DNS van Online liggen?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, ligt waarschijnlijk niet aan de client-zijde. Waaraan wel is ons nog niet zo duidelijk.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:48

crisp

Devver

Pixelated

De oorzaak is waarschijnlijk hetzelfde als in dit topic: Foutmelding bij nieuwsartikelen

Wij vermoeden dat het een bepaalde banner is die we nu tijdelijk hebben uitgeschakeld (voor IE in ieder geval) en we nader gaan onderzoeken :)

nevermind, die banner draait helemaal niet op de gallery of in V&A; hier lijkt me dus toch iets anders te spelen...

[Voor 58% gewijzigd door crisp op 16-11-2010 21:48]

Intentionally left blank

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:41:
nevermind, die banner draait helemaal niet op de gallery of in V&A; hier lijkt me dus toch iets anders te spelen...
Sowieso was dat geen issue waar Chrome last van had ;) En het levert niet een compleet wit scherm op (ik gok segfault aan onze kant).

• BastiaanN
  • Niet online
Persoonlijk heb ik het de afgelopen 2 dagen niet meer gezien. Hebben jullie iets aangepast of is het een random iets?

• BastiaanN
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:13:
Persoonlijk heb ik het de afgelopen 2 dagen niet meer gezien. Hebben jullie iets aangepast of is het een random iets?
Sinds vandaag heb ik er weer last van.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-09 19:43
hier ook, bij het openen van m'n gallery.
Na een keer F5'en is het weg.

• Barleone
Ik heb er ook last van.
Hier: http://tweakers.net/aanbod/admanager
Bij het klikken op de link doet ie het niet > showstoppertje.
Na een F5 doet ie het dan weer wel. :s
edit:
Chrome 8 hier.

[Voor 7% gewijzigd door Barleone op 14-12-2010 20:09]

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vandaag inderdaad weer diverse malen "last" van gehad.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• soczol
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:38

soczol

Doet iets met domotica

Ik krijg dit nu ook regelmatig op http://tweakers.net/aanbod. De server sluit de verbinding voordat 'ie ook maar iets verstuurd heeft (ook geen headers dus). Een paar keer refreshen en 't is al raak.

[Voor 19% gewijzigd door soczol op 14-12-2010 21:12]

• chocoschijtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-09 11:03
Ik heb dit probleem ook met chrome 8.0 als ik mijn gallery bezoek krijg ik

Fout 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Onbekende fout

naar een f5 werkt de pagina wel, alleen klik ik weer op dezelfde link is het weer mis.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Ik heb het om de haverklap vandaag. Gisteren nog niet, vreemd genoeg. Het meest veelvuldig krijg ik foutmeldingen bij het openen van de basispagina van My Tnet. dus, klikken op My Tnet, poef, foutmelding van Google Chrome.

Reload (CTRL+R) en het staat er alsnog prachtig, de pagina dus, maar goed... ergens loopt de communicatie spaak.

Google Chrome versie 8.00.552.224 (Beta).

Zoëven tradt de fout weer op, bij dezen een screenshot:

Nog even met de bug gespeeld en kan het volgende melden:

'My Tnet' klikken geeft de foutmelding.
over 'My Tnet' hoveren en dan 'Mijn Profiel' klikken geeft de foutmelding ook.
over 'My Tnet'->'Mijn Profiel' hoveren en dan 'Profiel' klikken geeft de foutmelding niet! ook.

In alledrie de gevallen de exact zelfde link.

Edit in bovenstaande: Het leek eerst constant goed te gaan met My TNET->Mijn Profiel->Profiel. Maar, zoëven ging het ook daar mis.

[Voor 49% gewijzigd door Kharay1977 op 14-12-2010 23:13]

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:10
Ik heb er ook last van
ISteeds als ik mijn inventaris aanpas.
Bijvoorbeeld als ik dit doe: een corei3 'buiten gebruik zetten in inventaris ' klik en dan de corei5 'in gebruikt zetten in inventaris' en dan op 'wijzigingen opslaan' klik. Krijg ik de foutmelding dat de internet pagina niet weergegeven kon worden. Gewoon die wereldbol met rood kruis(als je geen internet verbinding hebt, wat ik wel heb). Ik gebruik de laatste internet explorer.

Alhoewel het probleem zich steeds voordeed en nu ineens niet meer terwijl ik dit stuk text aan het typen was.
Weet ik niet of dit zinvol is om te posten.
Wel erbij vermeld dat dit probleem zich ook in firefox afspeelde. En een stuk of 6-7 x.
De wijzigingen werden wel doorgevoerd.

Nu krijg ik zelfs de foutmelding als ik gewoon onder het kopje pricewatch op mijn inventaris klikt.
het is gewoon spontaan :s ...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben dus niet de enige/enigste (doorhalen wat niet van toepassing is).
Ik krijg het ook vaak bij Vraag en Aanbod, maar ook bij het bekijken van Galleries.

PVOutput - 4550 Wp Oost-West (Growatt MIN 3600TL-XE + 10x Longi Solar LR4-72HPH-455)

• alaintje
Idd vooral gallerie(inventaris valt daaronder)
Draait dit op één server misschien?

• moto-moi
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

alaintje schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:59:
Draait dit op één server misschien?
Nee

Irritante is dat wij het nooit hebben :| Al gebruiken wij voornamelijk Firefox..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Barleone
moto-moi schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:30:
Irritante is dat wij het nooit hebben :| Al gebruiken wij voornamelijk Firefox..
Ehm, lekker boeiend ;) maar zie je dit niet terug in logs?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Barleone schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:42:
maar zie je dit niet terug in logs?
Eigenlijk niks. Dat er bovengemiddeld veel apache-processen segfaulten na een tijdje op een server (niet elke keer dezelfde) optreden. Een herstart van apache lost het dan weer tijdelijk op. E.e.a. lijkt daardoor niet aan hardware te liggen, maar welk stuk software er wel voor verantwoordelijk is, is nogal lastig te achterhalen.

Domweg een debugger eraan proberen te hangen is niet zo praktisch in een live situatie met tientallen requests per seconde. Dus het is daardoor erg lastig te achterhalen wat het veroorzaakt.

• Barleone
ACM schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:52:
[...]
Een herstart van apache lost het dan weer tijdelijk op.
Heb je dat toevallig nu gedaan? Ik kan nu Dossen :+ wat ik wil, maar ik krijg geen foutmelding meer.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Barleone schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:40:
Heb je dat toevallig nu gedaan? Ik kan nu Dossen :+ wat ik wil, maar ik krijg geen foutmelding meer.
Gisteravond idd.

• alaintje
ik hier ook, heb er geen last meer van gehad!
Meld me wel weer als het zover is :p .

• Kharay1977
Zoëven was het weer zover:

• moto-moi
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mjah, ik waardeer het wel, maar plaatjes ervan boeien weinig, die verzint de browser zelf en helpt ons niets mbt. het vinden van de oorzaak, helaas.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kharay1977
moto-moi schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:20:
mjah, ik waardeer het wel, maar plaatjes ervan boeien weinig, die verzint de browser zelf en helpt ons niets mbt. het vinden van de oorzaak, helaas.
- Plaatje vertelt in zichzelf misschien niet zoveel, was meer om aan te geven: Ja, hij is er weer.
- Plaatje laat zien dat het dezelfde foutmelding is. Dit is in zichzelf eigenlijk wel nuttig. Je zoekt iets voorspelbaars, iets wat te herhalen is. En dus te herleiden is. Het probleem is dus op te lossen en niet zomaar te vermijden door maar droog (zoals de vorige maal) de webserver te herstarten.

Voor de volledigheid - momenteel heb ik het eigenlijk nagenoeg iedere keer als ik My Tnet klik. Zelfde link als de vorige keer dat het voor mij optradt, alleen vaker.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, dit keer, als ik jou impersonate op de FP krijg ik het ook. Es kijken of we er wat meer mee kunnen.

• BastiaanN
  • Niet online
De QoS-engine geeft voorrang aan devvers? :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

BastiaanN schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:23:
De QoS-engine geeft voorrang aan devvers? :P
Wat bedoel je precies met die grap? Want we hebben niet eens een QoS-engine, laat staan dat we zo stom zouden zijn om gebruikers dan maar gewoon geen terugkoppeling te geven ipv een "service overloaded"-statuscode ;)

• Kharay1977
ACM schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:18:
Ah, dit keer, als ik jou impersonate op de FP krijg ik het ook. Es kijken of we er wat meer mee kunnen.
Een gut-feeling zegt mij dat je het moet zoeken in de richting van een cache probleem ergens. Specifiek denk ikzelf hierbij aan RAM based cache methodes die (eventueel) worden toegepast. Ik ken de specifieken van de webserver & host niet, maar goed, het lijkt me meer dan logisch dat er voor Tweakers.net meerdere methoden van caching worden toegepast.

- Rebooten van de webserver de vorige keer nam het probleem (tijdelijk) weg. Het gaat dus om tijdelijke situaties. Vandaar m'n gevoel dat het een RAM based cache probleem is en niet een file based cache probleem, anders zou het probleem namelijk ook bestaan na herstart.
- Het keihard refreshen van de pagina die de fout genereert laat de pagina gewoon normaal zien, er is dus feitelijk niets mis met de pagina zelf.

Enfin... ik blijf geïnteresseerd in de ontwikkeling omtrent deze situatie. So expect me to be lurking this topic. ;)

• BastiaanN
  • Niet online
ACM schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:24:
[...]

Wat bedoel je precies met die grap?
Niets :) Gewoon vreemd dat jullie er met eigen account geen last van hebben.
Want we hebben niet eens een QoS-engine, laat staan dat we zo stom zouden zijn om gebruikers dan maar gewoon geen terugkoppeling te geven ipv een "service overloaded"-statuscode ;)
Ik had ook niet anders verwacht ;)

• Spookie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:50
Ik heb hier ook soms last van, Alleen dit niet alleen op de website's van Tweakers. Maar ook op andere website's. Wat mij wel opvalt is dat de meestal wel Google Ads op de pagina staan.

Misschien een oorzaak?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

timgoud schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:39:
Ik heb hier ook soms last van, Alleen dit niet alleen op de website's van Tweakers. Maar ook op andere website's. Wat mij wel opvalt is dat de meestal wel Google Ads op de pagina staan.

Misschien een oorzaak?
Nee, het is per definitie onmogelijk om dit probleem te kunnen relateren aan enige vorm van externe oorzaak. Je krijgt niet eens html-content, laat staan de mogelijkheid om je browser of externe content - zoals advertenties - een factor in dit probleem te laten zijn :)

Het lijkt erop dat we eoa bug in php of eaccelerator activeren die blijkbaar bij sommige gebruikers in sommige gevallen dit probleem veroorzaakt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kharay1977 schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:28:
Een gut-feeling zegt mij dat je het moet zoeken in de richting van een cache probleem ergens.
De mijne zegt dat het om een of andere reden aan 'eaccelerator' en/of php zelf ligt :) Als het zou liggen aan de hardware zou het meer random moeten zijn wat er mis gaat, ipv altijd opnieuw dezelfde pagina onder dezelfde omstandigheden.

• Kharay1977
ACM schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:22:
[...]

De mijne zegt dat het om een of andere reden aan 'eaccelerator' en/of php zelf ligt :)
eaccelerator is, in de eerste plaats een cache module. ;)

Ik doelde er juist in het geheel niet op dat het de hardware is. De opmerking die ik maakte over RAM vs file based is dat het probleem zich tijdelijk niet meer voordoet na een herstart van de webserver. Dit impliceert dat het een probleem is dat tijdelijker is dan bestandsgebaseerde cache. Ergo, geheugen gebaseerde cache.

En, eAccelerator is zondermeer een mogelijkheid.

Mocht ik de indruk hebben gewekt dat ik doelde op een hardwareprobleem, dan spijt die verwarring mij.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM vraagt zich af of dit recent nog steeds voor is gekomen bij mensen?

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-09 19:43
ACM schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:53:
Niet bij mij d:)b :Y

• BastiaanN
  • Niet online
Hier ook niet. :)

• Barleone
ACM schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:53:
Nope! Je wilt dit topic toch niet dichtgooien zonder datje weet of het fixed is hoop ik?

[Voor 17% gewijzigd door Barleone op 13-01-2011 01:38]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Barleone schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:37:
Nope! Je wilt dit topic toch niet dichtgooien zonder datje weet of het fixed is hoop ik?
We hebben de boel kunnen traceren tot 'ergens in de php-engine' en daarna de php-versie geupgrade naar een versie waar diverse crashbugs in gefixed waren. Dus in principe zou dat het gefixed kunnen hebben ;)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:48

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt mij ook fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee