Sinds een klein jaartje ben ik in het bezit van een early-2007 macbook en ik ben er zo tevreden over dat in mijn main-pc ook wil vervangen voor een mac 
Omdat ik helemaal niet vies ben van 2e hands zat ik even rond te kijken, en viel het mij op dat de G5 powermac modellen een stuk goedkoper zijn dan de Intel versies (honderden euro's).
Ik werk het liefst met een dual-screen setup, ben dus al in het bezit van 2x 20" en is een iMac niet echt een optie.
Ik zit veel achter mijn pc maar veel nuttigs doe ik niet
. Ik internet (veel tabs open), muziek luisteren/downloaden & en heel af en toe een film kijken (heeeel soms 720p/1080p)
Ik zoek dus iets waarmee ik dat kan doen.
Het hoeft niet super snel te zijn maar gewoon 'snappy'
Mijn huidige systeem is een e6300 //4GB // P5B // 32GB SSD // 320GB met windows 7.
Is het verstandig om nog een een G5 te kopen (ook met zulke lagen eisen)?
Even een paar restricties die ik zelf ben tegen gekomen:
- Geen snow leopard (dan wel Lion)
- Systeem specs minder
- SSD overzetten?
- sommige software eisen een Intel processor
Wat denken jullie dat wijsheid is
?
sorry voor de ts, maar het is denk ik al 2jaar geleden dat ik tech gepost heb haha
Omdat ik helemaal niet vies ben van 2e hands zat ik even rond te kijken, en viel het mij op dat de G5 powermac modellen een stuk goedkoper zijn dan de Intel versies (honderden euro's).
Ik werk het liefst met een dual-screen setup, ben dus al in het bezit van 2x 20" en is een iMac niet echt een optie.
Ik zit veel achter mijn pc maar veel nuttigs doe ik niet
Ik zoek dus iets waarmee ik dat kan doen.
Het hoeft niet super snel te zijn maar gewoon 'snappy'
Mijn huidige systeem is een e6300 //4GB // P5B // 32GB SSD // 320GB met windows 7.
Is het verstandig om nog een een G5 te kopen (ook met zulke lagen eisen)?
Even een paar restricties die ik zelf ben tegen gekomen:
- Geen snow leopard (dan wel Lion)
- Systeem specs minder
- SSD overzetten?
- sommige software eisen een Intel processor
Wat denken jullie dat wijsheid is
sorry voor de ts, maar het is denk ik al 2jaar geleden dat ik tech gepost heb haha