Je bevestigd meteen hetgeen wat ik hiervoor al heb gezegd.
1. Kan ik een slaatje hieruitslaan
2. Nee dat kan niet
3. Toch proberen, niet geschoten is altijd mis
4. Winkel weigert, hoe kan ik ze dwingen
5. Dat kan niet
6. Boehoe, wat is het oneerlijk en ik ga ze toch proberen de grond in te trappen
Precies hetzelfde wat ik dus zeg

Er is een uitgebreide handleiding geschreven door ondergetekende. Mensen zijn te beroerd die door te nemen, en blijven gewoon maar met loze uitspraken komen. Ja, dan gaat de vriendelijke toon een keer eruit, en dan gaan we maar gewoon dingen stellen
Volkomen mee eens. Of doel je op mij?.
Ik zou dan ook graag jurisprudentie zien waaruit blijkt dat prijzen laag houden om klanten te binden verboden is - als dat al zou zijn wat hier gebeurt. Je ziet mij nergens het handelen van de winkel goedkeuren, en ik vermoed ook dat ze er meer last mee hebben dan het nut heeft, want niemand gaat blij met ze zijn na het plaatsen van een bestelling waar zij niets aan verdienen en jij als klant niets aan hebt. Ik begrijp die aanname dat aandacht trekken == winst niet. Een dergelijke werkwijze kost ze enkel tijd zonder omzet te genereren.
Dat heb ik ooit eens gelezen op de website van Arnoud Engelfriet of een reactie van hem hier op GoT

Graag ook jurisprudentie over "korte metten" en wat je bedoelt met "zulke winkels". Ik ruik namelijk niets anders dan weer een hoop aannames en eigen ideeën zonder juridische basis. Doe ook even een lijstje met "zo'n beetje elke rechter" want ik kan ze zo niet vinden.
Nouja, die namen heb ik dus niet

Heb het idee dat je de strekking van mijn bericht best wel begrijpt.
Heb jij jurisprudentie dat dit in dit specifieke geval WEL mag

Je kunt het ook omdraaien en dan kun je ook meteen 'vol gas' geven maar dat is imho totaal niet nodig.
Maar vooralsnog ben ik er 99% zeker van dat een product aanbieden voor prijs X om vervolgens het product duurder te verkopen misleiding is. En ik weet ook voor 99% zeker dat de user Arnoud Engelfriet dat eens gezegd heeft (of nareman, mockingbird).
Maar aangezien dit om België gaat is dit alles niet héél relevant meer.
offtopic:
Soms lees ik discussies alsof ze IRL gezegd zouden zijn... Hilarisch af en toe
[
Voor 8% gewijzigd door
RedHat op 15-11-2010 17:16
]