scherm laptop overleden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 14:33
Hoi,

Ik zit met een probleempje, nou ja, niet ik, mijn vrouw zit met een probleempje.
Ze heeft haar laptop laten vallen en toen is dat ding in geopende toestand op de kop neer gekomen. Kortom een hoop lawaai en als uitkomst een zwart scherm.

Je kan zeggen helaas pindakaas, nieuwe kopen, maar het feit wil dat ze nog een een hoop foto's op die laptop bewaard die niet ergens anders opgeslagen zijn. Het gaat om een Compaq pressario CQ30 16,6"

Ik heb geprobeerd een externe monitor aan te sluiten, maar dat werkt niet, blijkbaar moet je laptop eerst vertellen dat er een tweede monitor aan hangt en daar heb je het eerste scherm voor nodig om op de juiste plekjes een klik te gegeven. Tot zo ver gaat mijn kennis van dit gebeuren.
Ik heb nog geprobeerd om mijn eigen game monitor er aan te hangen, maar daar lukt het ook niet mee, kortom er staat dus geen signaal op de VGA-uitgang van de laptop.

Heeft iemand enig idee hoe ik wel een monitor aangesloten krijg? Of wordt het toch een kwestie van de hardeschijf eruit slopen?

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Meestal met een toetscombi, hier [Fn]+[F8], check je toetsenbord voor een icoontje van een scherm. Anders met extern scherm eraan opstarten, als je mazzel hebt ziet ie hem dan aan voor primair scherm en kun je in de bios het interne scherm helemaal disablen.

Last resort is natuurlijk gewoon de hdd eruithalen en in een losse behuizing steken en zo de data erafhalen.

Ik kan het plaatje helaas niet groter vinden, maar zo te zien is het bij jou Fn+F4:
Afbeeldingslocatie: http://www.doctor-laptop.ro/product_images/v/cq30__74469.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 14-11-2010 10:12 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
En wat je ook kan doen is de HDD extern aan een andere pc hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Thanks Seatrider.

Aan die optie heb ik ook nog zitten denken, maar ik kon het icoontje niet herkennen. Maar het is gelukt! rare is dat die monitor nu ineens weer een contactje gevonden heeft en weer "sort of" werkt.

Mijn lieftallige vechtgenote is nu de data over aan het pompen op een externe HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Cleyman schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:24:
En wat je ook kan doen is de HDD extern aan een andere pc hangen ;)
Yup Cleyman, dat kan ook. Maar als dit lukt zonder te sleutelen, ben ik een stuk blijer. Eerst maar eens de data veilig, dan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
boot ie wel? Hebben jullie een wachtwoord om in te loggen? Afijn als je in windows komt dan moet je even op het toetsenbord van je laptop kijken. Vaak is er een tweede rij knopjes op je toetsenbord, die je activeert door de FN toets ingedrukt te houden of dergelijks. Als je dan bij je F toetsen het presentatie knopje zoekt kun je bladeren door de verschillende presentatie modi. Dan springt je tweede scherm aan, je gaat dat doen tot je de modus kloon hebt gevonden (dan krijg je je desktop op je tweede scherm). Dan je spullen overzetten.

Nog even terzijde, het hoeft niet zo te zijn dat het scherm zelf kapot is van die laptop. Het kan ook een stekkertje zijn, als je je backup binnen hebt kun je de laptop demonteren en kijken of je het probleem kan vinden.

Nog een alternatief is om de interne harde schijf te demonteren uit de laptop en zo je backup binnen te krijgen.

Of je gaat naar een reparatieshop en laat je scherm repareren (maar dat is soms duurder dan een nieuwe laptop)

Edit: spuit elf zie ik, moet toch eens wat sneller typen xD

[ Voor 3% gewijzigd door Vorak op 14-11-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Toch bedankt voor je reactie Vorak.

Dat idee van openschroeven en loeren waar het probleem ligt is nog wel een optie ja. Eerst maar eens die backup klaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

JK

Zie je nog wel beeld? Mogelijk is alleen je backlight kapot. Maar stekkertje wat los zit maak ik heel weinig mee. Alleen met Dell laptops meegemaakt, HP, IBM(Lenovo) etc. was meestal het scherm stuk en kon je of het scherm vervangen of het desbetreffende defecte onderdeel van het scherm. Compleet schermpje is toch wel erg prijzig. Denk aan 300-400 euro of misschien nog wel meer. Samen met het systemboard de duurste componenten in een laptop.
Pagina: 1