Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doffied
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-03-2024
Hi,

Op basis van de BBG van Juli 2010 High End game systeem heb ik gekozen voor

De Intel Core i7 930, Asrock X58 Deluxe 3, en OCZ Gold 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-10666, 1333MHz. Dit geheugen bleek niet stabiel, willekeurig waren 1 of meer banken niet beschikbaar na opstarten.

Ik heb er nu Kingston in zitten en dat werkt prima. Maar omdat ik van het geheugen zelf de lelijke OCZ prijs (=garantie?) stickers eraf heb gehaald kon ik ze niet omruilen en zit ik dus met 3 overtollige plakken OCZ, Verkopen schiet nooit op dus dan maar proberen ze ook aan de praat te krijgen.

Kan ik in mijn 3 overigen slots deze 3 OCZ plakken plaatsen naast de 3 Kingston plakken? En dan het voltage tweaken voor alleen de OCZ slots? Heeft iemand hier ervaring mee, ik ken wel de weg in een bios maar met overclocken of tweaken op voltage niveau ben ik niet bekend in de hedendaagse bios. (v1.70 Asrock). Of is dit tweaken niet slim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je kan niet op alleen de 2e reeks sloten meer voltage zetten, als je het voltage verhoogt, doe je dit voor alles.

tweaken hoeft niet per se niet slim te zijn. maar voor wat meer info, plaats even de exacte typenummers en specificaties van zowel het Kingston las het OCZ geheugen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46

epic_gram

undercover moderator

Je kan niet per dimm apart het voltage instellen. Het is misschien niet verstandig om alles erin te doen, je OCZ geheugen draait immers op een lagere voltage dan je Kingston geheugen. Daardoor krijgt of je OCZ te veel of je kingston te weinig.

Maar wat eigenlijk het belangrijkste is, kijk even of je OCZ in de QVL van het moederbord staat. Zowel OCZ als Asrock zijn vrij zeikerig wat compatibiliteit betreft, dus het zou ook zomaar niet kunnen werken.

Oja, je geheugeninstellingen gaan naar de instellingen van je langzaamste geheugen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████