Ik herb hier sinds de zomer W7 op een PC draaien met een AL1916W monitor van acer. Werkt allemaal goed, echter de laatste tijd valt het me op dat de resolutie soms niet klopt (geen 1440x900).
Als ik dan de schermresolutie bekijk zit die optie er niet tussen, en in apparaatbeheer wordt de monitor als een 'Algemeen niet PnP' beeldscherm gezien.
Als de resolutie wel goed is zie ik daar het monitor type staan.
Het betreft een aanlsuiting via dsub op een Asus m2a-mx mobo (onboard ati)
Wat heb ik al gedaan om dit euvel op te lossen:
-monitor uninstallen en opnieuw herkennen
-laatste ati driver installen
-windows update uitvoeren
Geen van deze opties gaf een blijvend resultaat. Het komt wel voor dat de monitor herkend wordt na een reboot, maar dan kan het b.v. de volgende reboot weer mis gaan.
Ik zit er over te denken om de resolutie te forceren, maar welke tools kan ik daar het beste voor gebruiken?
Als ik dan de schermresolutie bekijk zit die optie er niet tussen, en in apparaatbeheer wordt de monitor als een 'Algemeen niet PnP' beeldscherm gezien.
Als de resolutie wel goed is zie ik daar het monitor type staan.
Het betreft een aanlsuiting via dsub op een Asus m2a-mx mobo (onboard ati)
Wat heb ik al gedaan om dit euvel op te lossen:
-monitor uninstallen en opnieuw herkennen
-laatste ati driver installen
-windows update uitvoeren
Geen van deze opties gaf een blijvend resultaat. Het komt wel voor dat de monitor herkend wordt na een reboot, maar dan kan het b.v. de volgende reboot weer mis gaan.
Ik zit er over te denken om de resolutie te forceren, maar welke tools kan ik daar het beste voor gebruiken?