Toon posts:

Acer AL1916W wordt niet herkend in W7

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:33
Ik herb hier sinds de zomer W7 op een PC draaien met een AL1916W monitor van acer. Werkt allemaal goed, echter de laatste tijd valt het me op dat de resolutie soms niet klopt (geen 1440x900).
Als ik dan de schermresolutie bekijk zit die optie er niet tussen, en in apparaatbeheer wordt de monitor als een 'Algemeen niet PnP' beeldscherm gezien.

Als de resolutie wel goed is zie ik daar het monitor type staan.
Het betreft een aanlsuiting via dsub op een Asus m2a-mx mobo (onboard ati)
Wat heb ik al gedaan om dit euvel op te lossen:

-monitor uninstallen en opnieuw herkennen
-laatste ati driver installen
-windows update uitvoeren

Geen van deze opties gaf een blijvend resultaat. Het komt wel voor dat de monitor herkend wordt na een reboot, maar dan kan het b.v. de volgende reboot weer mis gaan.

Ik zit er over te denken om de resolutie te forceren, maar welke tools kan ik daar het beste voor gebruiken?

Mijn rig

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

heb je wel een monitor driver geinstalleerd? herkennen zegt niet zo veel...

Hardware.info Overclock Team

• marko77
zeker, ik heb de driver van de acer site gedownload. Echter herkend Windows in geval dat het niet werkt de monitor niet als een 1916W, maar als niet Pnp scherm.

Mijn rig

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-09 19:02
HIER heb je misschien wat aan....

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
lijkt mij ook.

door een brakke VGA kabel wordt je scherm niet goed herkent, wat je kunt doen als je scherm weer niet herkend wordt is de VGA kabel uit de monitor halen en terugdoen.
dan wordt er weer een hotplug detect gedaan en wordt je monitor waarschijnlijk weer herkend.
als je echt een brakke kabel hebt kan dit ook om zeep worden geholpen, beste is een nieuwe kabel neerleggen.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

En al zou een nieuwe kabel het niet oplossen: Wat maakt het uit..? Dat heb ik ook jaren lang gehad op mn oude XP install. Pas bij Win7 werd mijn scherm "herkend". Maakt dit verschil? Nee!

Edit: Ik moet wel even zeggen dat ik toen geen rare problemen had met mn res enz :P deze kon altijd gewoon op 1440x900 .

[Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2010 08:46]

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
D4NG3R schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:35:
En al zou een nieuwe kabel het niet oplossen: Wat maakt het uit..? Dat heb ik ook jaren lang gehad op mn oude XP install. Pas bij Win7 werd mijn scherm "herkend". Maakt dit verschil? Nee!

Edit: Ik moet wel even zeggen dat ik toen geen rare problemen had met mn res enz :P deze kon altijd gewoon op 1440x900 .
dan heb je geluk, er zijn inderdaad videokaarten die alleen 800x600 ofzo uitsturen als er een niet PNP scherm wordt gedetecteerd.

Dit is wel te forceren met software, maar vraag me niet welke software.
ResX is er wel voor Mac OSX.

Ik zit nu op mijn werk, en werk hier met een Acer AL2216w, het grotere broertje.
Ook hier staat algemeen Niet PNP scherm. ik kan echter veel resoluties kiezen.
werk wel op de onboard videokaart. intel G45/G43 chipset.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• marko77
Thanx voor de tip, ik zal vanavond eens een andere VGA kabel opsnorren en proberen. Mijn resultaten post ik terug ;)

Mijn rig

• marko77
helaas werkte ook de nieuwe kabel niet. De monitor wordt nog steeds herkend als een 'Algemeen niet pnp scherm'. Ik krijg toch het idee dat dit een W7 issue is, aangezien ik dit met dezelfde hardware onder XP niet heb gezien.

Mijn rig

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee