Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomenNanne
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07-2023
L.S.

Op het moment zit ik in het buitenland en zit bijna aan de limiet van mijn credit card, het volgende hotel waar ik naar toe ga eist als ik cash betaal 200 dollar per nacht extra ivm mogelijk schade, aangezien ik er 4 nachten zit heb ik weinig zin om 800 dollar extra te pinnen, terug te krijgen op de dag dat ik naar Nederland ga.

Deze eis is er uiteraard niet wanneer je met credit card betaald, dus mijn vraag is, kan je bij de rabobank credit cards ook geld extra storten (vroegah toen ik bij ABN zat wist ik dat het kon), zo ja hoe?

Het alternatief is over mijn budget heen gaan, weet iemand wat de consequenties hiervan zijn? Er staan wel meer dan genoeg geld om mijn rekening om de betaling te doen.

N~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Deze vraag zul je aan je bank moeten stellen. Bij de ING kan het iig door geld ovv je creditcardnummer naar een bepaalde rekening te storten. Volgens mij is dat dezelfde procedure die je zou gebruiken om het krediet af te betalen als je 't niet automatisch laat afschrijven. Let er wel op dat dit een paar dagen duurt, dus doe 't niet de dag vantevoren.

Over de limiet van je CC heen gaan kan niet*. Dergelijke betalingen worden afgekeurd door het systeem.

*) tenzij je die limiet dus met bovenstaande truuk ophoogt.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2010 04:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 15:55
Ik weet wel, dat je bij de ING als je geld op je CreditCard stort dit NIET is verzekerd! Alleen van 0 tot -xduizend euro is verzekerd bij diefstalf/fraude etc.

Er is bij je bank denk ik een rekeningnummer beschikbaar waar je geld naar kan storen met als opmerking je CC nummer, zoals CyBeR al zegt kan dit wel enkele dagen duren voor het verwerkt is!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 20:21

-d-

Probeer je bank te bellen voor tijdeiljke limietverhoging? Ik heb dat 1x (ABN MC) gedaan toen ik 2 dure vliegtickets moest kopen, was geen probleem destijds. Limiet was voor 1 maand aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 22:42

AJM

Ja dit is mogelijk, heb ik zelf 2 jaar geleden ook gedaan voordat ik naar Amerika ging om zo de limiet van €1500 (studentenpakket) al wat op te hogen. Bel even met je lokale Rabobank kantoor, dan krijg je een rekeningnummer waar je het bedrag ovv je cc-nr op kan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou gewoon het nummer achterop je kaart bellen en vraag ze het limiet te verhogen.

Als ze dat niet doen zou ik eens omkijken naar een betere CC-verstrekker.

[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 16-11-2010 15:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NomenNanne schreef op zondag 14 november 2010 @ 03:53:
L.S.

Op het moment zit ik in het buitenland en zit bijna aan de limiet van mijn credit card, het volgende hotel waar ik naar toe ga eist als ik cash betaal 200 dollar per nacht extra ivm mogelijk schade, aangezien ik er 4 nachten zit heb ik weinig zin om 800 dollar extra te pinnen, terug te krijgen op de dag dat ik naar Nederland ga.
Als de borg 200 dollar per nacht is dan kun je toch gewoon de 200 dollar van de vorige nacht gebruiken om de brog van de komende nacht te betalen? 800 doller borg voor een hotel kamer is overigens wel zeer fors. Heb nog nooit van zo'n absurd hoog borgbedrag gehoord.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:47
ari3 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:13:
[...]
Als de borg 200 dollar per nacht is dan kun je toch gewoon de 200 dollar van de vorige nacht gebruiken om de brog van de komende nacht te betalen? 800 doller borg voor een hotel kamer is overigens wel zeer fors. Heb nog nooit van zo'n absurd hoog borgbedrag gehoord.
Dat het optellen van borg van toepassing is heb ik ook nog nooit van gehoord, in 1 nacht kun je toch
(bijna) net zoveel slopen als in 4 nachten. En: 800euro aan borg is ook wel extreem voor een hotelkamer. Zit je toevallig in een beruchte rockband oid?

Als dit echt de regeling is zou ik er ook niet heel gerust op zij cc transacties uit te voeren bij een bedrijf met zulke "vreemde" berekeningen. Wie weet wat ze verder nog gaan berekenen?

Is het niet zoals hierboven beschreven, dat je gewoon 200 euro moet betalen?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ReallyStupidGuy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:53:
[...]

Dat het optellen van borg van toepassing is heb ik ook nog nooit van gehoord, in 1 nacht kun je toch
(bijna) net zoveel slopen als in 4 nachten. En: 800euro aan borg is ook wel extreem voor een hotelkamer. Zit je toevallig in een beruchte rockband oid?

Als dit echt de regeling is zou ik er ook niet heel gerust op zij cc transacties uit te voeren bij een bedrijf met zulke "vreemde" berekeningen. Wie weet wat ze verder nog gaan berekenen?

Is het niet zoals hierboven beschreven, dat je gewoon 200 euro moet betalen?
Dat is gewoon een tactiek om:
a) betalen met cash te ontmoedigen
b) te voorkomen dat jij de kamer trasht en er vandoor gaat met de flatscreen.

Met een CC kunnen ze dat soort dingen gewoon naberekenen, maar als je cash betaalt kun je gewoon verdwijnen. Ik snap 't wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik denk dat ze bedoelen 200 dollar in totaal als borg.

Wat je beter kan doen is gewoon de creditcard gebruiken als borg, of vantevoren zeggen dat je daarmee wilt betalen. Maar als je uit checkt betaal je gewoon kontant. Op die manier wordt er niks van je creditcard afgeschreven. Je moet alleen zorgen dat aan het begin je credit card nog niet over de limiet ziet. Soms halen ze 1 cent van je rekening af om dat te checken. (die cent wordt later weer teruggeboekt zodat je het niet ziet in je afschriften)

Een andere oplossing is om je creditkaart te vragen per direct het openstaande bedrag van je creditcard te laten betalen van je gewone rekening. Maar dit kan mogelijk een paar dagen kosten, kunnen zij je vast vertellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigfoot op 18-11-2010 14:45 ]

Pagina: 1