Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46214

Topicstarter
Hoe krijg ik het toch voor elkaar om streams van bijvoorbeeld RTL gemist direct te openen in een mediaspeler als VLC?

Waarom wil ik dat? Ik heb mijn pc (windows 7) met een hdmi kabel op de tv aangesloten en uiteraard op een monitor. Ik wil graag een stream op de tv laten zien maar ondertussen kunnen blijven werken op de pc. Ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Minimaliseer ik het beeld op de monitor, dan verdwijnt ook het beeld op de tv.

Direct een avi openen lukt wel. Die kan ik minimaliseren op de monitor en dan blijft de video doorlopen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 06:10
Denk niet dat het gaat werken, om in VLC dat aftespelen!
Wat je wel kunt proberen is om je tv 2de beeldscherm te maken.
Volgens mij kun je dan gewoon full beeld op je tv afspelen en zelf rustig door computeren!
Ik zou het meer die richting zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 16:19
Indien je de url van de video hebt dan zou je klaar zijn? Deze kun je b.v. achterhalen met WMRecorder.

Snap trouwens niet helemaal hoe het een en ander bij je verloopt: wat minimaliseer je precies op de monitor en wat blijft dan op de tv doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Je gebruikt je setup verkeerd. Zoals practics aangeeft, gebruik je nu een bug in VLC dat je fullscreen blijft lopen op je TV als je minimaliseert.

Wat je eigenlijk wil is je TV instellen als 2e scherm (bureaublad uitbreiden oid), en dan je browser/media player/whatever op dat 2e scherm fullscreen zetten terwijl jij rustig verder werkt op het andere scherm.

Nog idealer zou natuurlijk een dedicated pc/mediabox zijn voor je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Ten overvloede, het is al meerdere malen geopperd hierboven... inderdaad is de meest zinnige en logische oplossing om van je TV gewoon het 2de scherm te maken. Is zeer direct, zeer elegant en zeer gemakkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Situatie is als volgt:
Ik heb reeds de beeldschermen gekloond: primaire beeldscherm is de monitor, tweede is de tv. Wanneer er een avi/mkv of wat dan ook afgespeeld wordt, dan gaat hij fullscreen naar de tv. Ik kan dan gewoon werken op beeldscherm 1. So far so good.

Probleem: Bij internetstreams werkt dit kennelijk niet. Irritant. Misschien heeft dit te maken met silverlight? Hoe dan ook, wanneer ik wmrecorder gebruik dan vindt hij de juiste link wel, maar is de content corrupted. En dat zal wel weer te maken hebben met de drm (?) protection.

Heeft iemand nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Lees je wel wat we zeggen? Je moet je beeldschermen NIET klonen of dupliceren, maar wel je bureaublad UITBREIDEN naar je TV, zodat je twee VERSCHILLENDE beeldschermen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Wat ik doe is in Chrome RTLGemist openen, de video laten afspelen, het tabblad naar m'n andere monitor slepen, fullscreen aanzetten (F11) en dan met ctrl + scroll inzoomen totdat 'ie zo goed als fullscreen is.

Dan kan ik op m'n andere monitor gewoon doorwerken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Kijk ook eens naar de Theatre-mode van je videokaart drivers. Athans, zo heet het bij nVidia.
Daarmee stel je in dat de video-overlay altijd full-screen op je 2de monitor wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruikt RTL geen Silverlight ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anders gebruik je de MP4's (ipv die silverlight meuk) van RTL al is de oplossing die hier genoemd wordt beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:25:
Anders gebruik je de MP4's (ipv die silverlight meuk) van RTL al is de oplossing die hier genoemd wordt beter.
Ik zal eens proberen de content te slepen naar de tv met de juiste instellingen. Ik vroeg me nog wel of wat je bedoelt met het gebruiken van mp4 van rtl. Voor zover ik weet kan ik niet kiezen en wordt silverlight gewoon geopend.

Overigens, "vroeger" toen streams nog gewoon werden afgespeeld in een windows mediaplayer, werd de video gewoon fullscreen afgespeeld op de tv en kon ik werken oo mn (xp) pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 16:28

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Met VLC kun je ook direct een stream openen. Dan zou je dus andersom moeten werken, namelijk: VLC starten, stream openen/laden, en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 46214 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:48:
[...]

Ik zal eens proberen de content te slepen naar de tv met de juiste instellingen. Ik vroeg me nog wel of wat je bedoelt met het gebruiken van mp4 van rtl. Voor zover ik weet kan ik niet kiezen en wordt silverlight gewoon geopend.

Overigens, "vroeger" toen streams nog gewoon werden afgespeeld in een windows mediaplayer, werd de video gewoon fullscreen afgespeeld op de tv en kon ik werken oo mn (xp) pc.
Ik gebruik zelf op mijn NMT www.microchange.nl/uzg en hier staan ook MP4 files. Ik weet niet wat de bron is om eerlijk te zijn. Rtlgemist.nl zelf is bijna volledig omgezet in Silverlight wat op hardware mediaspelers niet te doen is tenzij de fabrikant wil betalen voor de licentie aan Microsoft.

[edit]Je moet je useragent in ipad veranderen, dan zie je schijnbaar die mp4's :p

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 16-11-2010 10:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1