Toon posts:

Toshiba Sattelite A300D CD/DVD-drive verdwenen, ook in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De D: drive van onze Toshiba Sattelite A300D is niet meer zichtbaar in My Computer. Dit is de CD/DVD ROM Drive. Hij wordt zelfs niet meer genoemd in de BIOS, hij is gewoon verdwenen. Laatje gaat ook niet meer open en reageert niet, lampje brand niet groen en reageert nergens meer op.

Er is niks geks gebeurd met de laptop, niet gevallen, geen schokken opgevangen etc.

Had ook systeemherstel geprobeerd, CDGone, enz. Niets mocht baten.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:43
Ik heb een wat oudere Sattelite waarvan ook de CD drive niet meer wilde werken tenzij ik hem ondersteboven hield. Haal de bay er eens uit en maak de contactjes schoon, misschien helpt dat. (of het ding is gewoon stuk, dat kan ook natuurlijk)

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Topicstarter
Hoe haal ik dat er uit? (zonder iets te slopen)

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Het is alleen stap 9 voor jou ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whoeii ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dat ding open te maken.

Stel hij moet naar een reparatieservice (ook al is de garantie al verlopen) zullen ze altijd zeggen: Je hebt 'm zelf al opengemaakt en de boel verziekt.

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 00:32

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Simpel eigenlijk. Je hebt 3 opties
1. Hij valt binnen garantie -> opsturen naar de fabrikant
2. Hij valt buiten de garantie -> dvd bay eruit schroeven en kijken of de connectors nog wel schoon zijn of
3. Hij valt buiten de garantie -> hem langs een technische dienst brengen van een computerzaak en het hun laten doen, kost vast wel wat geld maar dan hoef je het zelf niet te doen.

Mijn vermoeden is dat gewoon de dvd drive stuk is maar je kan het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem er uit gehaald, valt niets aan te zien. Connectoren zien er ook schoon uit. Met wat voor spul kun je dat gegaraneerd zuiver maken?

Anders bestel ik gewoon een nieuwe dvd bay (DVR-TD08TBM)
Pagina: 1