Toon posts:

Toshiba Sattelite A300D CD/DVD-drive verdwenen, ook in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• ikdenkweldat
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-01-2014
De D: drive van onze Toshiba Sattelite A300D is niet meer zichtbaar in My Computer. Dit is de CD/DVD ROM Drive. Hij wordt zelfs niet meer genoemd in de BIOS, hij is gewoon verdwenen. Laatje gaat ook niet meer open en reageert niet, lampje brand niet groen en reageert nergens meer op.

Er is niks geks gebeurd met de laptop, niet gevallen, geen schokken opgevangen etc.

Had ook systeemherstel geprobeerd, CDGone, enz. Niets mocht baten.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-09 19:07
Ik heb een wat oudere Sattelite waarvan ook de CD drive niet meer wilde werken tenzij ik hem ondersteboven hield. Haal de bay er eens uit en maak de contactjes schoon, misschien helpt dat. (of het ding is gewoon stuk, dat kan ook natuurlijk)

I'm a photographer, not a terrorist

• ikdenkweldat
Hoe haal ik dat er uit? (zonder iets te slopen)

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Het is alleen stap 9 voor jou ;)

[Voor 11% gewijzigd door Freaky_Revolt op 14-11-2010 11:58]

• ikdenkweldat
Whoeii ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dat ding open te maken.

Stel hij moet naar een reparatieservice (ook al is de garantie al verlopen) zullen ze altijd zeggen: Je hebt 'm zelf al opengemaakt en de boel verziekt.

• Freedom_Fighter
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01-02-2020

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Simpel eigenlijk. Je hebt 3 opties
1. Hij valt binnen garantie -> opsturen naar de fabrikant
2. Hij valt buiten de garantie -> dvd bay eruit schroeven en kijken of de connectors nog wel schoon zijn of
3. Hij valt buiten de garantie -> hem langs een technische dienst brengen van een computerzaak en het hun laten doen, kost vast wel wat geld maar dan hoef je het zelf niet te doen.

Mijn vermoeden is dat gewoon de dvd drive stuk is maar je kan het altijd proberen.

• ikdenkweldat
Heb hem er uit gehaald, valt niets aan te zien. Connectoren zien er ook schoon uit. Met wat voor spul kun je dat gegaraneerd zuiver maken?

Anders bestel ik gewoon een nieuwe dvd bay (DVR-TD08TBM)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee