Advies B&W achterspeakers gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45
Momenteel heb ik de volgende (HVT) componenten
Kenwood KRV-8020; een al wat oudere Doby Surround receiver uit 89 (nog geen Prologic)

Sony DVP-725 niet gemodificeerd

Sony 656 montage Hifirecorder

Hoofdspeakers B&W DM220 (ben niet geheel zeker van typenr, hebben iig twee 18 cm woofers en een tweeter, klinken errug goed) ook al weer 10 jaar oud ; op twee goede stands met spikes

Momenteel even geen achterspeakers, deze zijn tijdelijk richting pc verhuisd.

Nu wil ik a.s. weekend de Sony STRB-840 gaan halen (Dm 829.- in Duitsland). Nu zit ik te wijfelen over welke achterspeakers ik moet gaan halen. Aangezien ik reeds de twee hoofdspeakers van B&W heb waar ik uitermate tevreden mee ben wil ik verder met B&W.
Maar welke... ik twijfel tussen
- DM 601 S2
- DM 602 S2
- DM DS-6

Ik heb gelezen dat veel mensen één van die speakers als achterspeakers gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar een van de DM6-en omdat ik liever een volwaardige speaker wil, en omdat die ander eigenlijk voor een TXH-installatie bedoeld is met een sub die ik nog niet heb. Maar die dipool constructie klinkt wel interessant, zeker voor de 'imaging' van het rondom-geluid. Wat zijn de ervaringen?

Ook ben ik geinteresseerd in de gedragingen van een van de DM6-en. Wat kan ik verwachten? Hoe is de spreiding van het geluid? Zouden ze goed te combineren zijn met mijn hoofdspeakers? De bedoeling is zoals het er nu naar uitziet dat ik ze (met een isolatielaag) OP twee identieke kasten van zo'n 150 cm hoog ga zetten.

Heel wat vragen, maar ik denk wel dat er mensen zijn die me wat advies kunnen geven.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

als je THX bedoelt...certified THX-speakers liggen net ff in een andere prijsklasse...(begint ergens bij de 50 mille gloof ik)

• psy
Het KLINKT misschien raar...(ik vind het ook vreemd) maar toch zijn ze THX® certified. Lees:

DS6 View Highlights below

A 2-way closed-box dipole surround speaker, the DS6 features one 5-inch Kevlar® cone driver and two paper cone midrange/high-frequency drivers. The THX® certified DS6 is a dedicated Home Cinema dipole surround speaker producing a diffuse, non-localised sound that enhances ambience and ensures smooth transition of sound between front and rear speakers. Designed for on-wall operation, a wall-fixing bracket is included.

( http://www2.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?object_id=419DBEE2-EF4D-11D3-B01E0000E20E7DA6 )

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Het zelf voor met Dolby Digital versterker 4x de 602 S2 en 1x de CC6 S2 en moet zeggen die klinken heerlijk :)

Ik zou dan ook 4x dezelfde speaker kopen zodat alles hezelfde klinkt... zeker als je de overstap maakt naar Dolby Digital.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Kijk even hier, daar staat aan de rechterkant redelijk onderaan artikel over dipolen.

Jag

Verwijderd

Op woensdag 14 maart 2001 14:20 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je THX bedoelt...certified THX-speakers liggen net ff in een andere prijsklasse...(begint ergens bij de 50 mille gloof ik)
THX-Theater waarschijnlijk, THX-Home is een stuk goedkoper

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Op woensdag 14 maart 2001 15:48 schreef Redje het volgende:

Ik zou dan ook 4x dezelfde speaker kopen zodat alles hezelfde klinkt... zeker als je de overstap maakt naar Dolby Digital.
lolbroek... weet je hoe lomp groot die DM220's zijn. Ik heb ze ook, en ze klinken geweldig, maar 4 ervan :o ? hmmm....

• psy
Bedankt, boeiende artikelen!

• psy
Afgelopen weekend had ik nog eens gekeken, bleken het 320'ers te zijn...wat is het verschil tussen de 220 en de 320?

Ik heb trouwens ipv de 840 de 940 gehaald...kon het niet laten :9

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 19 maart 2001 23:27 schreef Adonias het volgende:

[..]

lolbroek... weet je hoe lomp groot die DM220's zijn. Ik heb ze ook, en ze klinken geweldig, maar 4 ervan :o ? hmmm....
De grootte boeit niet imo... als mijn kamer groter had geweest had ik dus 4 dezelfde zuilen gehad... alles heeft dan ook dezelfde klank :)

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik geef je ook geen ongelijk hoor :)
Pagina: 1