Toon posts:

Welke reep geheugen moet ik nu hebben?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:14

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb 2 reepjes van 2GB in me pc zitten van Kingston. Volgens mij was het bij aanschaf DDR3 en 1600MHz. Ik ben nu een beetje in de war bij het kiezen van extra geheugen. Ik wil nog 2 precies dezelfde reepjes hebben. Ik heb nu zulke zoals op onderstaande pic:

Ik zie in verschillende webshops alleen deze benaming staan: KHX1600C9D3K2/4G, zoals bij Alternate en CSC bijvoorbeeld.

Is dat hetzelfde geheugen? Ik kan nergens de Kingston KHX12800D3K2/4G vinden.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
pricewatch: Kingston HyperX KHX12800D3K2/4G

Niet veel keuze, dus.

BTW: PC3-12800 = DDR31600. Dat had je natuurlijk zo kunnen zien.

Tenslotte: waarom wil je per sé hetzelfde merk en type? Als je niet overklokt kun je zo ongeveer elk willekeurig kithje ernaast zetten en als je wel overklokt, hoef je alleen maar iets met soortgelijke specs te zoeken.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PC12800 is 1600MHz, dus dat kan wel kloppen ja. Als de specificaties hetzelfde zijn (dus ook latency's) dan zal dat prima werken. Maar gezien het type lijkt het mij dat het gewoon dezelfde is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:50
In je ondertitel staat: 2x2GB DDR3 Kingston HyperX 1600MHz, dus je weet het toch ;\ .

uuh.. Bij mij werkt de pricewatch ineens niet.
maargoed:
quote van de het eerste artikel op google:
Better known for its value-oriented upgrade parts, Kingston has a long, but lesser-known history in the performance market under its HyperX brand. Its KHX12800D3K2/4G dual-channel kit offers many of the similar specifications as those of better-known competitors, but with less superficiality
....
Rated timings of 9-9-9-27 at DDR3-1600 and 1.70-1.90 volts sounds very familiar. The moderate timings and voltage levels once again hint at factory-overclocking of lesser-rated parts, but our own overclocking test is a more reliable way of defining quality.
Komt dus exact overeen met die reepjes bij alternate.

edit:
alleen maar omdat bij mij de priceatch het niet deed, waren jullie sneller... pff :|
:P

[Voor 6% gewijzigd door alaintje op 14-11-2010 00:06]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• XRayXI
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Die link uit de pricewatch had ik ook al gevonden, maar dan kom je weer uit op de KHX1600C9D3K2/4G. Die naamgeving komt niet overeen met die van de pricewatch.

Die van hardware.nl is niet meer leverbaar.

Kan ik ervan op aan dat KHX1600C9D3K2/4G hetzelfde is als KHX12800D3K2/4G?

Ik wil niet het verkeerde geheugen kopen...

Edit:
Ik wil persé hetzelfde geheugen omdat ik er toen bijna 400euro voor gekocht heb en dit dus niet wil verkopen om die reden.

[Voor 18% gewijzigd door Techno Overlord op 14-11-2010 00:10]

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
Kijk nou eens goed op de website van de fabrikant zelf?
http://www.kingston.com/hyperx/products/khx_ddr3.asp#Dual
Techno Overlord schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:07:
Edit:
Ik wil persé hetzelfde geheugen omdat ik er toen bijna 400euro voor gekocht heb en dit dus niet wil verkopen om die reden.
Ik zeg toch: Je hoeft dit spul niet te verkopen. Elk ander setje DDR3 kan er gewoon naast.

[Voor 61% gewijzigd door Ed_L op 14-11-2010 00:11]

• alaintje
KHX1600C9D3K2/4G

KHX12800D3K2/4G

pc12800=1600mhz in dit geval, alleen die D9, de latency zie je niet terug.
Maar die had ik al voor je opgezocht, en die van alternate kloppen met die latencies die je nu hebt, klaar...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Excuse my noobness maar ik kan er dus gewoon de KHX1600C9D3K2/4G naast prikken? In dat geval is mijn dank groot. Ik was echt even in de war. De site van Kingston zelf zag ik ook alleen KHX1600C9D3K2/4G staan en geen KHX12800D3K2/4G. Waarom geven ze dan in godsnaam verschillende partnumbers aan dezelfde producten?

• XRayXI
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik vind ze wel via ebay, en nieuwe. Maar komt uit merendeels op UK.

En ja je kunt geheugens combineren zoals een bord dat ik heb(crucials(1.8v) met corsairs(2.1v op 800Mhz).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• alaintje
Je ziet het wel als ze binnen zijn <+:)

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

hou er wel rekening mee dat die nieuwe set low voltage geheugen is en dus vermoedelijk op 1,5 V draait ipv de 1.7-1,9 V waar je eigen modules op draaien

Hardware.info Overclock Team

• Psychotec
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2018
Inderdaad, hou er rekening mee met wat nedernakker zegt. Je moet kijken of de voltages hetzelfde zijn en wellicht ook de latencies, anders kan dit problemen mbt stabiliteit opleveren.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
De latencies kloppen iig met het bestaande geheugen. Het voltage moet ik nakijken. Ik geloof dat mijn huidige 1.9v zijn. Die KHX1600C9D3/4G worden, als ik het goed heb, aangeduidt met 1.7v ~ 1.9v.

Hoop dat ik geen problemen krijg met stabiliteit want volgens mij kan ik niet per geheugenbank het voltage regelen.

• Ed_L
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
Laat ik het eens anders stellen: waarom wil je upgraden naar 8GB?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Omdat ik de laatste tijd merk dat ik soms 0 resources over heb als ik al mijn progs open heb staan. Ik merk dan dat het schakelen tussen apps niet meer zo heel lekker gaat. Dat wil ik niet. Ik wil alles vloeiend hebben. Als ik dan naar de available resources kijk, zie ik vaak dat ik al gauw rond de 3.5gb in gebruik heb.

Mijn systeem is voorzien van een verse installatie Windows 7 Ultimate. Ik gebruik gewoon graag veel tegelijk.

Morgen kan ik het extra mem erin steken als het goed is, kijken of de soepelheid daarmee terug is...

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Veel geheugen in gebruik hebben wilt nog niet zeggen dat je resources tekort komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Als ik in Taakbeheer kijk zie ik bij fysiek geheugen vaak 0 of maar 50 vrij. Dit is dus als ik flink bezig ben. Het alt-tabben bijvoorbeeld gaat dan niet meer zo soepel. Ik denk dat dat te wijten is aan het gebrek aan vrij fysiek geheugen...

• Mr Double B
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
Techno Overlord schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:25:
Als ik in Taakbeheer kijk zie ik bij fysiek geheugen vaak 0 of maar 50 vrij. Dit is dus als ik flink bezig ben. Het alt-tabben bijvoorbeeld gaat dan niet meer zo soepel. Ik denk dat dat te wijten is aan het gebrek aan vrij fysiek geheugen...
je moet niet alleen naar "VRIJE" geheugen kijken maar ook naar het "beschikbare" geheugen als dat ook laag.

http://arstechnica.com/mi...-usage-scaremongering.ars

Daar staat in kolom 6 / 7 wel wat ik bedoel.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• Psychotec
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2018
Is het een optie om Windows Home Premium te gebruiken? Scheelt je al gauw 10% aan resources. Of heb je echt redenen om Windows Ultimate te gebruiken?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee