Athlon niet stabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Lange tijd was ik er van overtuigd dat de Athlon tot de 750 MHZ. in vrijwel alle fronten de intel versloeg. Maar de laatste tijd hoor ik her en der dat de Athlon heel instabiel is. Klopt dit?? Zo ja, ligt dit puur aan de processor zelf. Ik vraag dit allemaal omdat ik binnenkort een Athlon 700 met een MSi K7 Pro ga kopen.

Alvast bedankt,

Hoi!

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Zorg dat je goed amerk geheugen hebt.... een goede voeding (liefst 300watt) en misschien kan je beter een mobo nemen met de nieuwe via kx133 chipset. Bijvoorbeeld die van epox of de asus k7v. En zorg voor de juiste drivers.... het is gewoon iets meer werk dan een PIII systeem met bx mobo, maar als hij werkt heb je ook iets!!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Deze instabieliteit kan komen doordat er te weinig aan voeding wordt gebruikt(235 of 250 watt). De Athlon gebruikt zuipt meer stroom dan een PIII dus om een stabiele Athlon te hebben kan je het best een 300 watt voeding gebruiken.

Alleen tegenwoordig wordt er gezegd dat de Athlons die met de 0.18 micron technology zijn vervaardigd minder stroom nodig hebben en misschien een 235/250 watt wel genoeg is, Sommige mensen met een Athlon die vervaardigd is met 0.18 micron hebben toch nog problemen dit kan komen door verschillen in de kwalitateit van de voeding dus zorg voor een goede voeding. Ik kan zelf niet vertellen welke merk voedingen het best zijn. Misschien iemand anders die hierop reageerd!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Athlon zelf is wel stabiel, je moet gewoon de goeie combinatie hebben. :) gewoon een kwestie van passen en meten.

Verwijderd

Nou die athlon shit zuigt behoorlijk zeg, pleur op met je shit zooi moet je verdr alles nieuw kopen omdat die fuk proc zo kies keurig is, never nooit nie straks lekker een coppermine celeron in mijn bx bord pleuren oc en blaas je al die athlons omver voor de helft van het geld, ik denk nu al aan een 533@850.

Verwijderd

Gaaaaaaaaaaaaaap

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
dromen zijn vaak bedrog eerst waarmaken gasslurper, praatjes vullen geen gaatjes.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Gasnogwa lult gewoon een beetje....
sorry dat ik je wakker maak maar mijn Athlon loopt zeer stabiel 650@750... hij gaat hoger naar de 800 met de divider op een 1/2 maar eerst ff waterkoeling fixen.. Coppermines zijn 2x duurder en 3x niks.. naa das niet waar... ze zijn wel 2x duurder maar presteren niks beter. :)

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

eeehm,
een 533@850????
veel succes (zul je nodig hebben)
Als je dan toch iets bijdehands wilt zeggen, praat dan over een 500e of 550e. die hebben wat meer "headroom"

enneh.... koop een Athlon 700. Zoek vervolgens iemand (Maxx!) die hem voor 50 piek ff omsoldeert naar 800~900 en je hebt een aardig systeempje waarin je bovendien ook je AGP bus binnen de perken houdt.

En nog wat; Als je probleempjes hebt met een Athlon hebt, kan het ook aan iets anders liggen (bijvoorbeeld jezelf)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

De P3 Coppermines zijn overclocker's heaven IMHO.
Mijn P3 550E gaat zonder probs naar 825!

Verwijderd

Lezen lezen wat er staat, valt niet mee he.

Ik heb het over de celeron coppermine 533 die komt over een paar weken uit, 8.5x66 dus hij zal aardig tegen de 100Mhz kunnen, dus dat word dan weer zon 366@550 verhaal.

Maar ja als je je blind staar op zon athlon geval zal het je wel niets intresseren.

Verwijderd

Gaaaaaaaaaaaaap ;)

Verwijderd

MSI 6761 en Athlon 800 staat als een huis. Nog nooit problemen gehad, behalve toen hij op 2.0 volt draaide, maar da's m'n eigen schuld. 250 Watt voeding en GeForce kaartje + 9 fans. Je moet er gewoon geen brak el-cheapo geheugen instouwen dat je bij de Aldi of de Vobis ofzo verkopen, dan heb je nergens last van.

• metoo
ik lees precies wat er staat, wat je van plan bent en denkt te kunnen, die verhalen kennen we allemaal wel.
het snijdt pas hout als je het gedaan hebt, daar heb je pas wat aan, daarom: praatjes vullen geen gaatjes.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

He nog een bril nodig ook.

• metoo
ik heb een bril maar jij bent horende doof en ziende blind

Verwijderd

Ha ha maar toch nog genoeg om te zien dat athlon brakke zooi is.

Verwijderd

Jezus, zitten we alweer te zeuren over wat de beste CPU is!

Iedereen heeft zijn eigen mening, ik ben zelf voor intel, maar ik geef gewoon toe dat de athlons een STUKKIE sneller zijn en goedkoper!!!!!! :)

greetz ShaDoW

Verwijderd

Hoezo goedkoper, dat is het nu net het lijkt goedloper maar is het niet, wat heb je aan een cpu waar je meteen een andere voeding en ander mobo bij moet kopen .

• metoo
het maakt mij niet uit wat iemand heeft, ieder koopt wat hem het beste past. ik vind o.c gewoon mooi of dat nu een intel of amd is maakt mij niet uit. maar iemand die cijfers neer gaat gooien over een cpu die hij niet heeft en die ook nog niet te koop is en dan ook nog anderen in de grond gaat trappen daar zakt mijn broek van af.

Pagina: 1