iMac 20 inch (eind 2008) start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Hallo, mijn vader heeft een probleem en aangezien hij een eind van mij af woont moet ik hem er telefonisch doorheen helpen.

Hij weet inmiddels hoe hij met de installatieschijf hulpprogrammas kan gebruiken. Maar nu kan hij de schijf niet herstellen, hij krijgt hierbij een foutmelding over bootcamp. Nu vroeg ik mij af wat hij kan doen. Kan hij die partitie verwijderen? Als hij de macintosh hd controleert krijgt hij de foutmelding en het herstellen werkt vervolgens niet...

Vervolgens had ik het idee om een backup te maken met een externe hdd (helaas heeft hij op de imac geen timemachine schijf). Maar volgens mij kan dat pas na het herstellen van de schijf, ik kan in ieder geval geen optie vinden om zo vanaf de installatiedvd een backup weg te schrijven.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Even alvast een kleine update. Een backup maken geeft helaas ook een error. Als mijn vader voor de optie nieuwe schijfkopie gaat en dan een backup wil maken op een externe hdd begint hij er vrolijk aan, maar geeft al heel snel een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

DarkShadow schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:16:
...hij krijgt hierbij een foutmelding over bootcamp....
En hoe luidt deze foutmelding?
maar geeft al heel snel een error.
Ooohw een error! Laat mijn glazen bol net bij de reparateur staan...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-11-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Anoniem: 63975 schreef op zondag 14 november 2010 @ 02:40:
[...]

En hoe luidt deze foutmelding?

[...]

Ooohw een error! Laat mijn glazen bol net bij de reparateur staan...
haha heel grappig, ga jij je niet technische vader maar eens telefonisch bijstaan. Normaal zou ik natuurlijk de aard van de error erbij vermelden, maar nu weet ik dat helaas niet. Wil nog niet zeggen dat je dan helemaal niets over het probleem kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
zo gek is de old man nog niet, hij geeft geen specifieke error code, zegt gewoon na controle dat de schijf hersteld moet worden en tijdens herstellen dat hij hier mee niet door kan gaan. Ik ga nu proberen in een laatste poging toch nog te backuppen. Na het mislukte herstellen kan ik de schijf niet meer opnieuw activeren. Dus hopelijk is hij met een reboot geactiveerd en kan ik toch nog bestanden benaderen om te backuppen.