Toon posts:

Nieuwe PC of Nieuwe GFX(GTX580)

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond beste mensen,

Sinds vorige week zit ik er aan te denken om me GTX285 te vervangen voor een GTX580.
Maar ik heb het idee dat mijn pc specs de kaart zullen bottlen echter heb ik er niet zo veel verstand van vandaar dat ik het hier vraag.

PC speccs :
PSU : Corsair TX950
XFX 780i motherboard
Q9550 @ stock 2,83Ghz
DDR2 PC2-8500 2x2=4GB [ Mobo herkent het als PC2-6400 800Mhz beetje raar]
GTX285 van BFG
Creative Titanium Sound Card

Het overclocken van mijn CPU zou ik wel graag willen maar tot nu toe heb ik dat ding op geen enkele overclock stable gekregen dus als iemand daar meer verstand van heeft zal ook handig zijn. Wil er wel aan beginnen als ik nieuwe GFX heb en fresh windows install. Want op dit moment crashed mijn soundcard bij overclocken en/of mijn prime95 test failen binnen 10 minuten.

Maar de vraag dus kan ik met deze specs de GTX580 goed benutten of moet ik dan een hoop veranderen ddr3/i7 ander mobo enzovoort aangezien deze mobo het niet support.
Of alleen me CPU overclocken mocht het lukken naar 3,6Ghz.
En iemand ervaring met het overclocken van een Q9550 zonder problemen ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de CPU flink kan overklokken heeft het nut om die kaart te kopen. Lukt dat niet heeft die kaart weinig zin omdat je CPU enorm de bottleneck zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:09:
Als je de CPU flink kan overklokken heeft het nut om die kaart te kopen. Lukt dat niet heeft die kaart weinig zin omdat je CPU enorm de bottleneck zal zijn.
Flink als in...
En heb je dan een idee waarom het me nu niet lukt :P ik heb van alles geprobeerd voltages zo hoog mogelijk. en dacht ik een keer dat het gelukt was bleef mijn Sound Card crashen.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:09:
Weinig zin ? Dus volgens jouw beredenering presteert de kaart maar voor de helft ofzo? :P

Laat TS zich maar eerst richten op OC'en, want als de boel vastloopt met 10 min is er toch echt iets niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Laat TS zich maar eerst richten op OC'en, want als de boel vastloopt met 10 min is er toch echt iets niet goed.
Vast lopen is het niet maar Prime95 heeft altijd 1 lane die stopt :D

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien een dom en offtopic vraagje ertussendoor.
WAAROM wil je de kaart/PC vervangen/overclocken ?
GTX285 en Q9550 zijn toch wel echt bovengemiddeld en zouden moeten voldoen in elke game.
Als je iets upgrade, kies dan voor een i7.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam meer dan 450 euro willen neerleggen voor iets meer FPS?

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:19:
Misschien een dom en offtopic vraagje ertussendoor.
WAAROM wil je de kaart/PC vervangen/overclocken ?
GTX285 en Q9550 zijn toch wel echt bovengemiddeld en zouden moeten voldoen in elke game.
Als je iets upgrade, kies dan voor een i7.
Ben ene fanatiek gamer en met cod black-ops draait hij naar mijn idee niet echt lekker.
En WoW komt ook bijna uit en wil gewoon lekker kunnen laten draaien en geen drops enzo.

Verwijderd

Topicstarter
En een geheel nieuwe I7 pc kopen is dat de beste optie dan?
ipv 450 euro voor een gfx card. met een GTX460+

Verwijderd

GTX580 in één keer is zo'n overkill en zal sowieso toch niet goed uit de was komen omdat de rest van de componenten er gewoon niet bij past.

Ga dan liever ergens halverwege zitten. Een kaart die iets minder modern is, beter presteert dan de bestaande kaart en beter aansluit bij de rest van de componenten. En moet het trouwens persé nVidia zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:37:
En moet het trouwens persé nVidia zijn?
Moet niet, heb nooit een andere gehad. Vindt ze altijd wel fijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:11:
[...]

Flink als in...
En heb je dan een idee waarom het me nu niet lukt :P ik heb van alles geprobeerd voltages zo hoog mogelijk. en dacht ik een keer dat het gelukt was bleef mijn Sound Card crashen.
Als je de CPU op 3.5GHz of meer kan krijgen heb je veel meer aan die kaart dan zonder OC. Heb je wel eens geprobeerd om een goede OC guide te lezen ? Dat je geluidskaart crashed zou kunnen komen doordat je de PCI snelheid niet vast zet. Als je dan je FSB gaat overklokken gaat de snelheid van de PCI sloten ook mee en dan kan het best zijn dat je geluidskaart dat niet leuk vind.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:15:
[...]

Weinig zin ? Dus volgens jouw beredenering presteert de kaart maar voor de helft ofzo? :P

Ik verwacht niet dat hij met een GTX580 er erg veel op vooruit zal gaan met de huidige CPU. Mijn Q6600 draait op 3.5GHz en die is ook nog een flinke bottleneck voor mijn HD5850.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02 19:14
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:24:
[...]

Ben ene fanatiek gamer en met cod black-ops draait hij naar mijn idee niet echt lekker.
En WoW komt ook bijna uit en wil gewoon lekker kunnen laten draaien en geen drops enzo.
Het is bekend dat er problemen zijn met black ops waardoor mensen met goede pc's nog steeds slechte FPS opmerken dus dat ligt niet aan je pc.
En spellen zoals WoW kan je sowieso wel netjes draaien, WoW is niet zo zwaar en zal dat nooit echt worden.

Verwijderd

Topicstarter
En stel ik stap over naar DDR3/i7/ en andere mobo

Asus Rampage II Extreme
I7 950
OCZ AMD Black Edition DDR3 PC3-12800 Dual Channel

dan ben ik 555 euro kwijt

dan krijg ik voor mijn oude spullen
Q9550
780i
OCZ Platinum 2x2GB PC2-8500

zoon €350-€400

dus grof genomen 200 kwijt voor een i7pc

En dan ja me video kaart vervangen GTX285 levert misschien 120-150 euro op.
en dan een GTX580 of HD5970 of HD6970 als dat uitkomt. ga ervan uit dat een gfx card 400 euro gaat kosten.

Dus een i7 pc van 400-500 euro met een GTX580 en 4GB ddr3 geheugen. grofgenomen

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
als je dat doet kun je zelfs nog wachten met een nieuwe gpu te kopen voor black-ops
heb een i7 860 met een gtx285 en het spel draait soepel zonder problemen.
een i7 950 ondersteund trouwens ook tripple channel geheugen zou zonde zijn er een dual setje in te zetten vind ik.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een aantal mensen in dit topic moeten zich eens hard gaan afvragen of ze wel genoeg weten om anderen van advies te voorzien...

@TS: jij hebtr gewoon een heleboel te lezen. Google eens op de relatieve prestaties. Volg de BBG's. Lees on Penryn OC topic. Durf te zoeken voor je hier je vraag dumpt.

Oh, en 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.