Toon posts:

Verloopstekker USB2 naar USB3 header

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 12:05

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Mijn nieuwe mobo heeft slechts 1 USB2.0 header (voor de frontpoorten) en een vrije USB3.0 header. Nu wil ik echter nog een USB2.0 header gebruiken (voor cardreader) maar dus geen vrije USB2.0 header meer....

Weet iemand of er al verloopstekkers zijn van een USB2.0 stekker header naar een USB3.0 female header?

Edit: ik bedoel uiteraard een USB2.0 mobo header

[Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 13-11-2010 22:51]

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-09 12:18
Ik denk niet dat ze er zijn. Volgens mij is er namelijk nog geen standaard USB3 header vastgesteld.

Addicted to silent computing

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat is dit dan:

Zie de lichtblauwe connector....USB3_1_2 staat er. En je krijgt er deze kabel bij:

Is van een Asrock X58 Extreme 6

[Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 14-11-2010 15:15]

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dat is nog geen standaard. Dat is gewoon een eigen ontwerp van ASrock.

@TS: wat je kunt doen is even de pinout opzoeken en de pinnetjes er op die manier in prikken. Dat is op zich zo gedaan.

30" monitor te koop

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:19:
Maar dat is nog geen standaard. Dat is gewoon een eigen ontwerp van ASrock.

@TS: wat je kunt doen is even de pinout opzoeken en de pinnetjes er op die manier in prikken. Dat is op zich zo gedaan.
Laat ik nu toevallig een Extreme6 bordje hebben... Ik wil dus een USB2.0 header plaatsen op de USB3.0 header. Kan wel gokken naar de pinverdeling (uitgaande van de lege pinpositie), zal eens proberen of het contact maakt....

Zal eens in de specs gaan kijken voor de pinout volgorde.

Andere optie is de bijgeleverde USB3.0 monteren aan de voorzijde van mijn kast, maar dan moet ik gaan slopen en USB3.0 heb ik (aan de voorzijde) voorlopig niet nodig.

[Voor 12% gewijzigd door Edgarz op 14-11-2010 20:39]

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Als je niet weet, wat je doet zou ik het niet doen. 5V op je dataline kan beschadiging van het moederboard of apparaat betekenen.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Termi schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:40:
Als je niet weet, wat je doet zou ik het niet doen. 5V op je dataline kan beschadiging van het moederboard of apparaat betekenen.
Gezien de afwijkende structuur van de beide headers doe ik dat inderdaad maar niet ;)
Dit zijn de pin layouts van de headers. Vertaling nodig :-)

http://img340.imageshack.us/i/usbl.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 14-11-2010 20:57]

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Edgarz schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:38:
[...]

Laat ik nu toevallig een Extreme6 bordje hebben... Ik wil dus een USB2.0 header plaatsen op de USB3.0 header. Kan wel gokken naar de pinverdeling (uitgaande van de lege pinpositie), zal eens proberen of het contact maakt....
http://www.asrock.com/MB/manual.nl.asp?Model=X58%20Extreme6

pinpout staat gewoon in de manual op pagina ~34. Ik zie zo snel niet hoe je een usb2 aansluiting hierop moet aansluiten omdat ik niet zie wat er overeenkomen met de PWR+5 aansluiting.

PS, je plaatjes doen het niet.

/edit: laatste post van je had ik gemist.

[Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 14-11-2010 21:18]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ik dus ook niet, vandaar mijn poging tot een plaatje om de verschillen weer te geven. Zal eens een poging wagen bij de TD van Asrock.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee