Toon posts:

Microfoon werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Viscera
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-01-2016
Hoi,

Gister tijdens een gamesessie werkte mijn microfoon opeens niet meer. Als eerste dacht ik natuurlijk dat de microfoon kapot was, maar dit wat niet zo, want ik heb drie verschillende microfoons geprobeerd en ze werken allemaal niet meer.

Daarna ging mijn gedachte uit naar de onboard geluidskaart van mijn moederbord (Gigabyte EX58-UD5). Aangezien het niet de probleem van de microfoon was dacht ik dat het misschien het probleem van de onboard geluidskaart was. Ik heb vanmiddag een andere geluidskaart erin gezet die ik nog had liggen (creative xtreme gamer) maar helaas, de microfoons werken ook met deze geluidskaart niet dus het was niet het probleem van de onboard geluidskaart.

Als laatste heb ik mijn windows 7 geformatteerd in de hoop dat dat het probleem kon zijn, maar ook dit heeft niks opgelost.

Ik ben nu radeloos over wat het probleem kan zijn. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Wat staat er bij de opname apparaten? Staat de microfoon daar nog wel bij?

Desktop | Server | Laptop

• Viscera
Ja, de microfoon staat hier nog met een vinkje bij en dat het apparaat correct werkt

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En je mixerinstellingen al bekeken?

• Viscera
Daar staat de microfoon niet meer tussen

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Viscera schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:30:
Ja, de microfoon staat hier nog met een vinkje bij en dat het apparaat correct werkt
en als je dan naar de eigenschappen gaat, zie je dan nog bijzonderheden? daar kan je eventueel ook het volume bekijken et cetera

Desktop | Server | Laptop

• Viscera
Geen bijzonderheden in mijn ogen. Het volume staat op 100%

edit: Misschien dat bij informatie over aansluiting staat "er is geen informatie over de aansluiting beschikbaar"?

[Voor 50% gewijzigd door Viscera op 13-11-2010 22:06]

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Viscera schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:01:
Als laatste heb ik mijn windows 7 geformatteerd in de hoop dat dat het probleem kon zijn, maar ook dit heeft niks opgelost.
Alle suggesties to dusverre ten spijt - deze ene zin is toch wel key. Is toch wel een sterke hint dat er iets meer aan de hand is dan een vinkje dat aan danwel uit moet.

Heb je de betreffende microfoon al geprobeerd in een andere PC of in combinatie met een ander apparaat (lees: versterker oid)? Doet de microfoon het fysiek nog wel?

Het is een kwestie van eliminatie. Eerst de microfoon testen, doet deze het nog wel? Je hebt zelf de PC fysiek al getest, deze lijkt het niet meer te doen. Je gaf aan dat 3 microfoons alledrie geen geluid meer opnemen.

Vooralsnog lijkt de meest logische conclusie een fysiek probleem met de PC. Waar sluit je je microfoon aan op de PC? En heb je eventueel fallback mogelijkheden om hem aan te sluiten? Alternatieve aansluitingsmogelijkheden dus.

• Viscera
Ok het probleem is opgelost.

De microfoon is simpelweg kapot gegaan. De andere twee die ik heb getest (beide oude sennheisers die zijn vervangen omdat 1 kant niet meer werkte maar de mics toentertijd nog wel) waren ook allebei kapot. Had even een microfoon geleend en deze doet het wel. Erg vervelende pech dus, want je verwacht ook niet dat alle 3 de microfoons simpelweg kapot zijn.

Excuses voor het verspillen van jullie tijd. Het voordeel is dat ik nu wel weer een verse snelle windows install heb, maar ik had mijn dag toch liever anders besteed.

edit: Overigens is het wel nog steeds raar dat ik de microfoon soms wel 5 keer uit en in moet pluggen voordat deze werkt. Dit is ook meerdere malen zo, maarja hij werkt in ieder geval na een paar keer.

[Voor 15% gewijzigd door Viscera op 13-11-2010 22:49]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als die mixer Opties>Eigenschappen heeft kijk dan eens bij zowel Opnemen als Afspelen of daar Microfoon aangevinkt staat en als ie weer zichtbaar is in de mixer of het vakje Dempen niet aangevinkt staat. Soms kun je ook ergens in de driver/utilities van de geluidskaart verschillende functies aan de fysieke aansluitingen toekennen. Check dat.

Kortom. Pak de documentatie van de geluidskaart er eens bij. En als je een insteekkaart gebruikt is het vaak beter de on-board audio uit te schakelen in de BIOS. Als je die wel wilt gebruiken dan moet je checken dat ie daar ook correct ingeschakeld/ingesteld sta

Ah... Ondertussen opgelost... min of meer.

Losse soldeerverbinding in de plug? Draadbreuk?

[Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-11-2010 22:57]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee