Toon posts:

Weinig bass?

Pagina: 1
Acties:

• Danny96
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-06 22:12
Hooi,

Ik heb in m'n kamer de volgende spullen staan:

-Pioneer SX-205RDS, versterker
-Pioneer GR-333, Equalizer
-2x B&W 202i speakers
-Philips NP1100 Internetradio

Internetradio -> EQ -> Versterker -> Speakers, logisch. :+

Maar nu heb ik heel weinig bass als ik muziek afspeel. Ik weet niet of dit komt doordat de set best wel oud en misschien ook gewoon slecht is of dat het iets anders is? Ik heb zelf niks kunnen vinden behalve dat de speakers niet echt geweldig zijn, maar ik weet niet of dit klopt :)

Dannybuurmans.nl/

• Chris_NL
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-09 21:58
Heb je op de EQ de bass ferqueties al wat hoger gezet? Als dit niet helpt dat ligt het waarschijnlijk aan de speakers.

Het kan ook zijn dat de internetstream die je luistert veel bass uit hun muziek filtert maar dat lijkt mij sterk.

• Danny96
Chris_NL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:55:
Heb je op de EQ de bass ferqueties al wat hoger gezet? Als dit niet helpt dat ligt het waarschijnlijk aan de speakers.

Het kan ook zijn dat de internetstream die je luistert veel bass uit hun muziek filtert maar dat lijkt mij sterk.
Wat zijn de bass frequenties, ik heb nu de 60 en 150 hz wat omhoog geschoven, want dit leek me logisch (laag getal, lage tonen) en het helpt wel :) Maar nog is de bas niet echt geweldig. Ik heb ook een paar Philips speakertjes erbij gezet van een Hi-Fi setje en die hebben hetzelfde :+

[Voor 4% gewijzigd door Danny96 op 13-11-2010 21:05]

Dannybuurmans.nl/

• marti-n
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-09 17:44
ik zou zeggen, hang m aan een pc, en haal van youtube zo'n basstest, dan weet je het snel genoeg

• Chris_NL
Heb je ook op je versterker de bass wat harder gezet? Misschien helpt dat. Probeer ook een loudnes aan te zetten (als die functie er op zit).

[Voor 31% gewijzigd door Chris_NL op 13-11-2010 21:13]

• Danny96
Chris_NL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:12:
Heb je ook op je versterker de bass wat harder gezet? Misschien helpt dat. Probeer ook een loudnes aan te zetten (als die functie er op zit).
Bass is helemaal open gedraaid en heb helaas geen loudness functie.

oooh heb wel een loudness functie, maar als ik op 'loudness' klik dan blijft het schermpje knipperen met de text: 'direct'

[Voor 16% gewijzigd door Danny96 op 13-11-2010 21:18]

Dannybuurmans.nl/

• Chris_NL
Dat van de loudnes functie vind ik apart. Maar dat weet ik zo 1 2 3 niet.

Heb je ook al geprobeerd om de EQ er tussenuit te halen? Dan moet je de internet radio aansluiten op AUX of tuner (ff proberen) van de versterker.

• gewoonmaf
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-10-2012
Heb je de luidsprekers misschien in tegenfase staan?

• Marc H
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:10

Marc H

- Mr. Burstmode -

Danny96 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:15:
[...]

Bass is helemaal open gedraaid en heb helaas geen loudness functie.

oooh heb wel een loudness functie, maar als ik op 'loudness' klik dan blijft het schermpje knipperen met de text: 'direct'
Lijkt erop of een directe koppeling aanstaat. Bij mijn yamaha heet die functie "Pure direct", Als dat bij mij aanstaat, krijg je ook dat soort waarschuwingen.

Even gekeken,

Je pioneer heeft zo'n functie, Op je afstandsbediening zit een "direct"knopje om het uit te zetten.

[Voor 11% gewijzigd door Marc H op 13-11-2010 22:33]

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 18:09
equalizer er tussen uit halen kan ook helpen, maar het kan natuurlijk dat je speakers weinig bass hebben, of wel bass, maar niet bass die jij bedoelt ;)

• Danny96
Marc H schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:26:
[...]

Lijkt erop of een directe koppeling aanstaat. Bij mijn yamaha heet die functie "Pure direct", Als dat bij mij aanstaat, krijg je ook dat soort waarschuwingen.

Even gekeken,

Je pioneer heeft zo'n functie, Op je afstandsbediening zit een "direct"knopje om het uit te zetten.
I luv u.

Dannybuurmans.nl/

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:16

Nomad

a.k.a. Martijn

did that make it better?, of hou je om andere redenen van hem?

[Voor 44% gewijzigd door Nomad op 13-11-2010 23:15]

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Danny96
Nomad schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:15:
did that make it better?, of hou je om andere redenen van hem?
Haha, dat maakte het beter :+

Dannybuurmans.nl/

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee