Verbinding verbreken van router, reconnecten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 01:23
Hallo tweakers, ik heb een draadloze G-router van Belkin, weet niet precies welke. De verbinding valt vaak weg, maar ik zit dan ook een stukje van de router af. Meestal als de verbinding wegvalt kan ik niet opnieuw verbinden met mijn router, zelfs niet als ik langs de router ga staan dus ik denk, laten we een Belkin Powerline kopen zodat het signaal via het stroomnetwerk wordt omgeleid. Maar helaas, na 30 seconden internet via de Powerline valt ook hier het internet weg.

Het vreemde is dat als ik draadloos werk en ik zet mijn Playstation Portable aan en ga daarmee op internet, dan verbindt mijn laptop ineens ook weer met internet juist alsof er nooit problemen zijn geweest. Dit is zeer vervelend, als ik bijvoorbeeld mijn draadloze adapter even uitschakel en dan via de Powerline op internet wil zegt hij "Onbekend netwerk - Geen internettoegang".

Het enige dat helpt is of mijn PSP aanzetten en daarmee verbinding met de router of de router herstarten, maar dat lost het probleem nog niet op van de Powerline. Iemand enige tips? Ik weet wel dat je de powerline niet mag aansluiten op het stroomnetwerk via een stekkerdoos.

Wat ik al heb geprobeerd is ergens anders gaan zitten en de hele procedure overlopen, maar blijkbaar heeft het niks te maken met de afstand tussen mij en de router (ok, je moet geen kilometer ervanaf gaan zitten).

EDIT: de powerline in een andere LAN-poort aansluiten op de router heeft ook geen effect

[ Voor 3% gewijzigd door fANAT1C op 13-11-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:55

lordsnow

I know nothing

Welk model Belkin router heb je, een F5D7230, F5D7231, F5D9230 of iets anders? En welke versie van dit model? (dit staat onder op de router). En welk versie firmware is geinstalleerd? (dit kan je terugvinden op de webpagina van de router: http://192.168.2.1).

En welk model Powerline adapters heb je? F5D407x? En welke versie?