Toon posts:

Geluid via receiver werkt ( nog ) niet

Pagina: 1
Acties:

• Rowood
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-11-2012
Hallo,

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de 40pfl9705. Ben hier zeer tevreden over.De bekende piep is er uitgehaald en verder heb ik geen echte problemen gehad.
Waar ik wel tegenaan loop is dat ik het geluid ( nog ) niet via de receiver kan laten lopen.wel. Aangezien ik geen hdmi-aansluiting heb op de receiver loopt het bij mij via tulp-stekkers. Een rode en witte stekker zitten achter in de tv en de andere rode en witte stekker zit achterin de receiver in de tv-aansluiting. Bij mijn vorige flatscreen ( ook een Philips ) werkte dat prima. De receiver op tv zetten en het geluid liep via de speakers van mijn geluidsinstallatie. Nu lukt dat dus nog niet.
Wellicht doe ik ergens iets fout of heb ik ergens iets niet goed ingesteld.

Wie heeft tips zodat het wel gaat lukken ?

Mvg,
Fremer

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:13

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Heeft de TV wel analoge audio out? Want als ik zo door de specificaties heen blader dan zie ik alleen een analoge audio ingang en van uitgangen alleen een S/PDIF. Kan alleen zo snel niet een foto/afbeelding vinden van de achterkant om het 100% zeker te weten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rowood
FeaR1986 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:13:
Heeft de TV wel analoge audio out? Want als ik zo door de specificaties heen blader dan zie ik alleen een analoge audio ingang en van uitgangen alleen een S/PDIF. Kan alleen zo snel niet een foto/afbeelding vinden van de achterkant om het 100% zeker te weten.
Hallo FeaR1986,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik ben niet technisch aangelegd dus zal ik even uitleggen wat ik zie:
Aan de achterkant van de tv zitten 5 tulpstekker-ingangen. De eerste 2 zijn rood en wit en er staat audio L/R bij. De andere 3 tulpstekker-ingangen zijn groen,blauw en rood. Hier staat bij YPbPR.
Ik heb de eerste 2 ( rood en wit ) dus gebruikt in de tv en de andere kant aangesloten op de Philips-receiver.
( ook rood/wit en daar staat bij tv in. )
Op de site van Philips staat een pdf-bestand met de gebruiksaanwijzing van deze tv waar ik bovenstaande info uit heb gehaald.
Nogmaals bij mijn vorige Philips flatscreen werkte het zo perfect.

Mvg,
Rowood

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 16:56
Volgensmij is het zo, dat als je een signaal analoog instuurd dat het ook analoog eruit komt.
En digitaal in digtaal uit. Als je dus een decoder via digital in/out hebt aangesloten kan het zo wezen dat allen de hdmi het doet. misschien heeft je tv decoder (sateliet/kabel ontvanger) ook wel een rca uitgang dan kun je hem daar een op proberen.

[Voor 10% gewijzigd door jbkappirossi op 13-11-2010 18:51]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rowood schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:37:
[...]
Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik ben niet technisch aangelegd dus zal ik even uitleggen wat ik zie:
Aan de achterkant van de tv zitten 5 tulpstekker-ingangen. De eerste 2 zijn rood en wit en er staat audio L/R bij. De andere 3 tulpstekker-ingangen zijn groen,blauw en rood. Hier staat bij YPbPR.
Ik heb de eerste 2 ( rood en wit ) dus gebruikt in de tv en de andere kant aangesloten op de Philips-receiver.
( ook rood/wit en daar staat bij tv in. )
Op de site van Philips staat een pdf-bestand met de gebruiksaanwijzing van deze tv waar ik bovenstaande info uit heb gehaald.
Nogmaals bij mijn vorige Philips flatscreen werkte het zo perfect.
Die 5 RCA stekkers zijn samen de component ingang. De groene, blauwe en de rode zijn voor het beeld, de andere rode en de witte zijn voor de audio. Echter is dit dus een audio ingang en geen audio uitgang die je nodig hebt om audio van de TV naar de receiver te krijgen.

De handleiding had ik gevonden, maar vind ze er niet duidelijker op geworden. In negen van de tien handleidingen staat gewoon een tekening van de achterkant van de TV met daarop alle aansluitingen, dat mist deze handleiding dus.

En dat het bij je vorige TV werkte zegt niets, want wellicht had die wel gewoon analoge audio uitgangen. Maar zoals ik het dus zie (en lees) heeft de huidige TV geen analoge uitgangen.

Heeft je receiver geen digitale ingangen zodat je met S/PDIF aan kan sluiten?
jbkappirossi schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:49:
Volgensmij is het zo, dat als je een signaal analoog instuurd dat het ook analoog eruit komt.
En digitaal in digtaal uit. Als je dus een decoder via digital in/out hebt aangesloten kan het zo wezen dat allen de hdmi het doet. misschien heeft je tv decoder ook wel een rca uitgang dan kun je hem daar een op proberen.
Wellicht bij goedkopere TV's dat het dat geval is, maar bij de 9000 serie van Philips sowieso niet. Ik krijg gewoon audio over mijn S/PDIF Out van de Philips als ik er een analoge DVD-speler op aansluit.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals al eerder gezegd: je gebruikt nu een ingang als uitgang en dat gaat niet werken.

De handleiding is er idd niet beter op geworden helaas: http://www.p4c.philips.co...40pfl9705h_12_dfu_nld.pdf
Op pagina 89 (h 7.7) staat dat ie een audio uitgang zou moeten hebben, maar daar staat letterlijk:
Audio L/R-uitgang — gesynchroniseerd scherm (coaxiaal-cinch-S/PDIF)
Het zou dus alsnog zomaar eens kunnen dat er standaard geen analoge audio out meer op zit.
Digitaal is een optie; ook zou je nog iets met een SCART blokje kunnen proberen, en dan hopen dat daar wel alle aansluitingen intern van zijn doorverbonden en die dus ook als een uitgang kan fungeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rowood
jbkappirossi schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:49:
En digitaal in digtaal uit. Als je dus een decoder via digital in/out hebt aangesloten kan het zo wezen dat allen de hdmi het doet. misschien heeft je tv decoder (sateliet/kabel ontvanger) ook wel een rca uitgang dan kun je hem daar een op proberen.
Hallo jbkappirossi,

Mijn decoder heeft inderdaad een rca-uitgang. Heb de stekkertjes dus daarop aangesloten en nu werkt het wel. Bedankt voor je reactie dus.

Ik zag trouwens dat er ook nog een optical audio out op zit. Die zit ook op mijn receiver. Zou dat ook nog kunnen werken ? En zou dat beter zijn ?

Mvg,
Rowood

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Optisch is zeker beter dan RCA/tulp. Optisch is digitaal en RCA is dus analoog. Plus dat je over optisch ook meerkanaals uit kan sturen en met RCA zit je vast aan maximaal 2.0 stereo.

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 16:56
@ Fear

dat weet ik niet heb zelf nooit echt een duure gehad, want mijn eigen 240HD kan dat niet.

@Rowood

Ja tuurlijk, je heb dan een digtaal signaal inplaats van analoog, waardoor je dus ook DTS en DD 5.1 kan streamen Mits je TVdecoder het goede signaal bevat. Dat weet ik niet precies, want heb zelf digitenne en dat is gewoon stereo. Annaloog kan alleen mono stereo en prologic.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee