Toon posts:

Ander internet van Tele2 icm ISDN

Pagina: 1
Acties:

• royboy16
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-09 16:23
Hallo,
ik heb op dit moment een heel slecht abbonoment(alhtans, mijn ouders) max download is 155 KB/s en up 40 KB/s. dit schiet natuurlijk niet op en heb er met gamen op de xbox heel erg veel last van. we betalen hiervoor 20 euro per maand terwijl ik een aanbod zag voor het zelfde geld van 20MB/s. nou weet ik ook wel dat dat ongeveer 2 echte mb/s zijn dus dat is veeeeeeeel beter dan de oude situatie.
nu is het probleem dat we een ISDN kastje hebben voor de fax van me vader, en bij tele2 op de site staat dat het niet werkt icm met ISDN maar de ISDN is toch gescheiden van het modem? Kan iemand mij meer duidelijkheid over geven? straks sluit ik een abbo af en werkt de ISDN niet meer met al het contract gezeur erbij.
Alvast bedankt,

• THE_FIREFOX
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-09 18:32
Hallo Roy,

als ik het goed begrijpt, heb je nu ADSL via ISDN? Dit zal niet beter worden door een abbonnement van Tele2 omdat ze met hun advertenties en abbonementen vertellen dat ze tot 20MB/s kunnen gaan. Dus als je pech heb kan dat ook 100kb/s zijn. Het snelheidsverschil tussen een analoge lijn en een ISDN lijn waarover ADSL gaat is minimaal, kortom je schiet er weinig mee op.

Heb je geen kabel in de grond zitten?

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Zit je 10 km van de centrale of zo?

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Blijkbaar ondersteund TELE2 geen/liever niet Annex-B ADSL (ADSL naast ISDN) maar uitsluitend Annex-A (ADSL naast PSTN). Omdat TELE2 geen contractant van jouw ISDN-lijn is, verdwijnt die niet zomaar. Mochten ze wat verprutsen, dan kun je de lijn gewoon bij KPN in storing melden.

• royboy16
kabel in de grond?
het is in ieder geval geen adsl via isdn. het isdn abbo gaat via kpn.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

royboy16 schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:29:
kabel in de grond?
Loopt het niet over dezelfde kabel dan? Dan is het adslabo ook via isdn.

Maar waarschijnlijk zit je heel ver van de centrale als je nu die snelheden haalt, dat zou ik eerst uitzoeken. Een tot 20 mbit verbinding gaat dan niet sneller zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• THE_FIREFOX
royboy16 schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:29:
kabel in de grond?
Via ISDN haal je die snelheden niet. Dan haal je max van 16kb/s. Wanneer je geen gebruik maakt van kabel, dan heb je meest waarschijnlijk ADSL via ISDN (Annex B ) anders zal je die snelheid van 155kb/s niet halen (Andere optie is wifi of sateliet, denk echter dat je daar geen gebruik van maakt).

Wat je kan doen is contact opnemen met buren en vragen hoe de snelheid daar is. Als de snelheid daar een stuk hoger is en ze wonen niet een grote afstand van je vandaan, dan kan het de kabels in huis liggen dat je verbinding niet sneller wilt.

Misschien is het handig te vermelden bij welke aanbieder zit en welke abbonement je hebt.

• Bloodshot
THE_FIREFOX schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:28:
Via ISDN haal je die snelheden niet. Dan haal je max van 16kb/s. Wanneer je geen gebruik maakt van kabel, dan heb je meest waarschijnlijk ADSL via ISDN (Annex B ) anders zal je die snelheid van 155kb/s niet halen (Andere optie is wifi of sateliet, denk echter dat je daar geen gebruik van maakt).

<knip>

Misschien is het handig te vermelden bij welke aanbieder zit en welke abbonement je hebt.
Wat een onzin: Met 1 B-kanaal haal je al 64kb/s symmetrisch.

Verder ben ik het wel met je eens.

• THE_FIREFOX
Bloodshot schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:50:
[...]
Wat een onzin: Met 1 B-kanaal haal je al 64kb/s symmetrisch.

Verder ben ik het wel met je eens.
ik bedoelde byte en niet bit ;) Jammer dat jij er zo hard erover valt. Dan is het overigens nog steeds maximaal 16KB/s via ISDN met beide b kanalen (128kb/s / 8bit = 16KB/s).

• royboy16
internet 1Mbit abbo - tele2 20€ p/m
bellen abbo - tele2 10€ p/m
ISDN 2 nummers - KPN prijs weet ik niet :P
mijn buren hebben glasvezel, overigens pak ik daar het draadloze netwerk van op met me laptop. wel in overleg natuurlijk hoor. maar voordat ze glasvezel hadden, hadden ze volgens mij orange, via de telefoonlijn dus en die hadden wel snel internet.
ps. k kan nu steeds moeilijker servers vinden met cod mw2 :(

router heb ik overigens helemaal open gezet naar het MAC en IP adres van mijn xbox, DHCP uitgezet op de xbox en de DMZ toegewezen aan de xbox, NAT redirection uit gezet en poorten geforward. dus daar kan het niet aan liggen :) (linksys WRT54G)

[Voor 22% gewijzigd door royboy16 op 14-11-2010 12:24]

• Bloodshot
THE_FIREFOX schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:12:
ik bedoelde byte en niet bit ;) Jammer dat jij er zo hard erover valt. Dan is het overigens nog steeds maximaal 16KB/s via ISDN met beide b kanalen (128kb/s / 8bit = 16KB/s).
Ik verwacht van tweakers dat ze het verschil tussen een bit en een byte kennen en correct weergeven, dus ook kB/s en kb/s.

@TS: Dat "internet 1Mb/s"-abo TELE2" is dat ADSL, HSDPA of nog wat anders?

• royboy16
ADSL, was t maar HSDPA, dat is nog sneller dan mijn vaste verbinding.:P oh ja. modem is aangesloten via een DSL kabel, en heeft maar 1 WAN uitgang.

• Bloodshot
1Mb/s ADSL (als het al bestaat) zou overeenkomen met 128kB/s. Dus bof je met de 155kB/s uit de startpost.

Overigens heb je voor de meeste online spellen niet al teveel bandbreedte nodig, maar is een lage latency veel belangrijker. Waardoor denk je dat je een BB-terkort hebt?

• royboy16
omdat er maar 1 iemand het netwerk kan gebruiken, als mijn zusje gaat internetten kan ik het op mijn xbox wel vergeten..

• Bloodshot
Als je niet al te ver weg van de wijkcentrale woont, zou een sneller internet-abo je probleem inderdaad op kunnen lossen. TELE2 is slechts 1 van de mogelijke ISP's, dus als die claimen geen ADSL bij ISDN te kunnen leveren, dan zijn er genoeg die dat wel kunnen.

• royboy16
klopt, maar bij tele 2 zou je gewoon het contract kunnen laten doorlopen.

• mariekeJ
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-01-2011
Tegenwoordig heeft Tele2 ook voor mensen met ISDN een oplossing om internet te leveren. Internet tot 20 Mb met 2 telefoonlijnen. Van ISDN2 (meestal 2 telefoonlijnen en 4 nummers) kunnen dan 2 nummers worden overgenomen, bijv 1 nr voor de fax en de ander voor bellen (maar 2 nummers voor bellen kan ook). Monteur wordt er gratis bijgeleverd en geen installatiekosten. Misschien is dit een oplossing?

• royboy16
het is al opgelost, tele 2 heeft ons eruit gegooit, en we gaan nu over op XMSnet. of terwijl, glasvezel :D beter kan haast niet.!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee