2.x set met Headphone versterker ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:51
Ik heb me onlangs een Sennheiser HD555 gekocht welke ik binnenkort ga tweaken naar een HD595

Deze heb ik aangesloten op mijn onboard soundkaart (SB710 southbridge)
Ik ben nu al reeds tevreden over het resultaat, maar het zou nog beter kunnen als ik er een versterker tussen heb staan.

Nu ben ik toevallig al enige tijd aan het uitkijken voor een 2.0 of een 2.1 luidsprekerset (ben er nog niet uit waar ik voor zal gaan).
Ik kijk soms een film of speel soms een spel en luister soms muziek (tips zijn welkom)

Nu is mijn vraag, bestaat er niet een oplossing voor mij zodat ik mijn 2.x set heb en ook een versterkte hoofdtelefoonuitgang ? 2 vliegen in 1 klap zeg maar.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364488

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar ik heb zelf de Logitech Z-2300. Zodra deze uit staat kan ik alsnog mijn koptelefoon in pluggen op de "remote" en hem alsnog als versterker gebruiken. Voor games en film zijn ze wel een aanrader, maar voor muziek raad ik je ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is het hoofdtelefoon signaal versterkt ? anders zou het een ideale oplossing zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

in alle stereo versterkers zit toch een min-of-meer redelijke koptelefoonversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even voor je gecheckt. Ingeplugd in de remote gaat mijn koptelefoon harder dan rechtstreeks achterin de geluidskaart dus je kan zeggen dat het versterkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
heel erg bedankt :P

2.1 setje halen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag gedaan en veel plezier met je setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Zou het leuk vinden mochten jullie mij wat advies geven welk 2.1 setje te kopen :)

(heb ondertussen de 555 tot 595 mod gedaan en het klinkt idd een stuk beter ik hoor ineens zaken die mij nooit opvielen in muziek die ik al veel beluisterd heb), kan alleen nog beter worden als ik het signaal nog eens ga versterken)

[ Voor 59% gewijzigd door C00P op 13-11-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
sorry man, ik d8 dat ik al had verteld dat dit niet klopt.
die versterkertjes in een 2.1 set kunnen het geluid misschien harder maken, maar dat is niet waar het om gaat bij een Headamp. Een headamp moet meer vermogen kunnen leveren aan de hoofdtelefoon zodat deze niet harder, maar beter klinkt. Een simpel voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een cmoy amp, zie ook deze wikipedia pagina: Wikipedia: Headphone amplifier.

Afhankelijk van wat je te besteden hebt is vind ik persoonlijk de audio-gd sparrow een hele mooie keuze: http://www.head-fi.org/fo...l-audio-gd-sparrow-thread, ik zie allen dat de website van audio gd offline is op het moment.

kijk bij een 2.1 setje dan ook niet naar dat versterkertje, dat heeft geen nut. Wat ik persoonlijk zou kopen is een 2.0 setje studiomonitoren, omdat de kwaliteit daarvan veel beter is dan een 2.1 desktop setje. Helaas wordt dit snel duur (ligt er dus maar net aan wat je wilt uitgeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb veel gelezen gisteren en mijn oog is gevallen op de Creative T20 of T40

Jammer dat die merken niet direct een headphone versterker inbouwen,moet je dat nog eens apart kopen, en goedkoop is het ook al niet, kost makkelijk zo duur als je headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
ik raad je aan om ook eens goed te kijken naar de audioengine A2, zie alleen dat ze wel weer een stuk duurder zijn (190 euro). Dat is een stuk meer kwaliteit voor je geld dan die creative speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 12:26

1Kb

Heb je ook al is gedacht om het geluid niet direct via de onboard geluidskaart af te spelen maar via een USB , toslink of dvi aansluiting? Toegegeven dat dit waarschijnlijk duurder en lastiger zoeken wordt, maar wil je de optie niet onthouden.
Het idee achter mijn reply is dat de externe apparatuur een eigen versterker en "geluidskaart" hebben en dus ook je hoofdtelefoon versterken. Daarnaast is de storing van de activiteiten van je computer (ruis) minder of zelfs afwezig.
Ik gebruik zelf 2 soorten aansluitingen, 1 systeem is via toslink aan een 5.1 hifi set aangesloten.
het andere systeem gebruikt de logitech z-10 via de usb aansluiting.
Maar aangezien de Z-10 niet meer in de pricewatch te vinden is en de z-5 volgens mij geen hoofdtelefoon uitgang heeft, is dat dus een lastig voorbeeld. Maar er zijn nog wel goede 2.0 sets te vinden via usb.
zo is er bijvoorbeeld:
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6864
Al is die waarschijnlijk niet in de prijsklasse waar je aan denkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
nee, net iets te duur, maar het is zijn geld wel waard denk ik :)
Misschien dat ik dat ooit wel eens ga halen, voor de moment ga ik het houden zoals het is en nog een beetje sparen.
Ik heb ondertussen ook al ontdekt dat je bouwpakketten hebt, misschien dat ik me daar wel eens aan waag.

/edit, denk juist aan iets, zit er geen vertraging op die USB setjes ?
En is de headphone versterker van goede kwaliteit ?

[ Voor 18% gewijzigd door C00P op 15-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 12:26

1Kb

Die vragen zijn wat lastig te beantwoorden denk ik.
Zoals al aangegeven heb ik ze Z-10 in gebruik en ik merk geen vertraging. Dat wil niet zeggen dat het er niet is. Ik merk het alleen niet. Dat geldt daarentegen niet voor mijn line 6 UX-2 (is een pod voor de gitaar). Als deze probeert het geluid van de PC door te geven, zit er een delay in van 2 seconden. De UX2 is overigens ook helemaal niet bedoeld om op die manier geluid te geven:) (geen idee of de laatste update dit heeft verholpen overigens)

Het andere punt, is de headphone versterker van goede kwaliteit?
Dit kan ik ook niet echt beantwoorden. Aangezien gebruik wordt gemaakt van meer dan alleen een versterker om het signaal van USB om te zetten naar geluid, is kwaliteit relatief geworden. Een mogelijk betere of slechtere geluidskaart (lees onder andere digitaal analoog converter) bepaald net zo goed het geluid als dat extra ruis door de versterker dit zou doen.

Dus kort gezegd, maken mijn antwoorden het alleen maar lastiger voor je. De enige reden waarom ik het aanhaalde, is om je bewust te maken van additionele keuzen en welke voor en nadelen dat zou kunnen hebben.

De belangrijkste vraag die ik je eigenlijk alleen kan stellen is: Hoe bevalt het geluid dat nu uit de geluidskaart komt? Zit er veel ruis in? hoor je poppende/ratelende geluiden enz...
Als je daar geen last van hebt en het geluid is voldoende qua kwaliteit, is alleen wat versterking voldoende en kom je terug op je eerdere bevindingen. Als dat onvoldoende is, laat het zich al raden wanneer het geluid harder gespeeld gaat worden via de hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb ook eens met de mensen van Teufel gamaild :

Dear Mr. Coop

Thank you so much for your inquiry regarding Lautsprecher Teufel, we will do our best to answer your questions.

The amplifier is optimised for the Concept B speakers. So I cannot estimate whether your headphones sound good with it. You would have to try it yourself, which is not a problem since you have 8 weeks trial time.

All prices are as advertised on our website and reflect the optimal pricing we can offer you for our speakers. As well as our every-day low prices we have always specials and sales on selected products. The best way to learn about these is by subscribing to our newsletter: http://www.teufel.eu/newsletter/. At the moment Concept B is not part of sales actions.

Please contact us again if you have any further questions.

With best regards from Berlin,

Astrid Hulsebosch

Zei weten het dus ook niet :)

Maar ik heb er een paar reviews op nageslagen, en ze zijn enorm lovend over de set.
Helaas lees je niets over de headphone versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
headphone versterker is niks waard, kijk daar niet naar als je een speakerset uitzoekt. Verder heeft een usbgeluidskaart iig een slechtere kwaliteit dan een geluidskaart en je kunt last krijgen van jitter.
Pagina: 1