Toon posts:

Ubuntu en Microsoft hardware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SandsOfArrakis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Heeft Ubuntu problemen met Microsoft hardware?

Heb als test vanuit Windows 7 Ubuntu geinstalleerd. Wat resulteerde in het niet meer goed werken van mijn Microsoft draadloze toetsenbord en een haperende muis. Ubuntu verwijdert, maar het probleem bleef.
Windows toets werkt niet. De R toets geeft een copyright icoon etc. Microsoft muis en toetsenbord drivers verwijdert. USB dongle losgekoppeld en opnieuw aangesloten. Geen soelaas. Instellingen in Windows nagelopen. Staan allemaal goed. Heb zelfs een ander toetsenbord indeling geprobeerd. Hielp ook niet. Heb nu mijn stokoude Logitech Bluetooth toetsenbord en een Logitech G5 Laser aangesloten.

Mijn vorige toetsenbord (een Microsoft Digital Media 3000 met snoer) aan mijn laptop gehangen. Daar werkten de muisknoppen in Ubuntu ineens niet meer. Koppel het toetsenbord los en mijn Logitech G5 Laser deed het weer prima.

Heb met Google gezocht. En er zijn meer mensen met dit probleem alleen een oplossing kwam ik niet tegen. Het lijkt erop dat 10.10 (en 10.04) wat problemen hebben.

Iemand met een suggestie, want ik voel er eigenlijk weinig voor om Windows opnieuw te installeren. :|

He who controls the Spice, controls the Universe.

• smokalot
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-02 11:13

smokalot

titel onder

Voor zover ik weet maakt Microsoft zelf geen chips, dus Microsoft hardware is gewoon hardware van andere fabrikanten, waar Microsoft een sticker op plakt. Ubuntu ziet die sticker niet, en heeft dus geen idee of daar Dell, Microsoft, Logitech, Labtec of Trust opstaat.

Je probleem omschrijf je niet echt duidelijk, het is een beetje gissen welke OS/hardware combinaties je nu precies geprobeerd hebt, en wat er dan niet werkt.

Ubuntu maakt je hardware niet kapot, dus als jij windows boot en je muis werkt daar niet, moet je het probleem in windows oplossen. Je noemt ook ergens bluetooth, daarbij zou het wel kunnen dat je door het pairen met een ander systeem de pairing in het eerste systeem kwijt bent. Opnieuw pairen zou het dan op moeten lossen.

Als je precies beschrijft wat er in ubuntu wel en niet werkt kunnen mensen je daar misschien mee helpen, en je kunt een topic in overige hardware of windows clients openen om je windows-problemen op te lossen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• SandsOfArrakis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Ok.

Ik heb een PC met Windows 7 Home Premium 64 bit en een laptop met daarop Ubuntu 10.10 Maverick 64-bit.

PC:
Normaliter hangt daar een draadloze Microsoft Wireless Comfort Desktop 5000 aan. Dit is een set die op 2,4 GHz werkt. Werkte zonder problemen, maar na via WUBI Ubuntu 10.10 erop gezet te hebben is het feest. Boot opties tijdens het opstarten kan ik niet selecteren (toetsenbord werkt niet meer). Na het verwijderen van Ubuntu zijn de problemen zoals hierboven gemeld gebleven. Heb nu een antiek Logitech Bluetooth toetsenbord en een Logitech muis aangesloten zodat de PC nog werkt.

Laptop:
Na problemen met de PC een ander Microsoft toetsenbord wat ik nog had liggen getest. Met het toetsenbord aangesloten op de laptop werken de muisknoppen van mijn G5 niet meer in Ubuntu. Koppel het USB toetsenbord los en de muisknoppen werken spontaan weer. Deze problemen heb ik niet met Logitech hardware, maar wel met de beide Microsoft producten. Op de laptop staat geen Windows.

Raar maar waar. Het lijkt erop dat Ubuntu op de PC in Windows heeft lopen rommelen. Ook al zou dat volgens mij niet mogen kunnen. Wat betreft de laptop.. Ik kan geen verklaring bedenken, daar ik Ubuntu vanaf 0 met een lege harde schijf heb geinstalleerd.

[Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 13-11-2010 16:46]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:26
SandsOfArrakis schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:42:Raar maar waar. Het lijkt erop dat Ubuntu op de PC in Windows heeft lopen rommelen. Ook al zou dat volgens mij niet mogen kunnen.
Das een verkeerde conclusie die je daar trekt. Hooguit dat Ubuntu wat met het toetsenbord heeft zitten rommelen waardoor Windows het niet meer snapt, maar ubuntu doet absoluut niks met je windows of de hele partitie totdat je em zelf mount.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee