Toon posts:

Filters muurvast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• duiveltje666
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-08-2020
Zeer stom .. maar om de 1 of andere reden zitten 2 filters van me muurvast op elkaar.
Is er een manier om deze snel en gemakkelijk los te krijgen? Met brute kracht had ik geen resultaat jammer genoeg :|

• Pinooo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:04
Er is al eerder een topic hierover geweest, wellicht kun je de zoekfunctie ens gebruiken voor een oplossing?

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:38
Misschien lukt het met een rubber lapje als je die hebt, bijvoorbeeld van Tupperware. Of als je op die ribbels aan de bovenkant van het filter iets in kunt steken (zodat het voorwerp dat je er voor gebruikt, ik zat te denken aan bijv. een plamuurmes, tussen de ribbels blijft steken) en dan rond draaien. Alleen is dit laatste misschien wel link omdat als je uitschiet het halve filter naar de haaien hebt.

Ik weet het anders ook niet. Ik heb het ook eens flink vast gehad, maar uiteindelijk met de eerste optie weer los gekregen gelukkig.

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• duiveltje666
bedankt voor de tips , heb deze allemaal geprobeerd ( op de schroefdraaier en het elastiek na dan , deze had ik niet voor handen) , echter blijven deze krengen vast op elkaar zitten.

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:45
Leg de filters even in de vriezer. Haal ze eruit als ze flink afgekoeldzijn. Zet de warmwaterkraan open en leg de onderste filter met de onderkant in het warme water, zodat die flink uitzet, terwijl de bovenste nog steeds afgekoeld is. Snel afdrogen en draaien. Zo heb ik ooit de (schroef) zonnekap van een filter gekregen.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• duiveltje666
goede tip teun_2 , echter lukt ook dit niet meer,

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:38

the mod man

iets van beeldmaker

aansteker eronder (ik heb het met succes geprobeerd)

I can't wait to shoot!

• duiveltje666
ik denk dat ik van de week die dingen maar meeneem naar de winkel waar ik regelmatig kom .. mogen zij ff prutsen

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

duiveltje666 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:00:
goede tip teun_2 , echter lukt ook dit niet meer,
Heb je dat in die 20min gedaan? Wellicht dat je ze even wat langer in de vriezer moet leggen ;)

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:03

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Ik heb het probleem ook al 3 maanden met een polarisatiefilter en een nd filter

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.thecamerahunte...WRNCHLG&Category_Code=FIA

Hier kun je vrij veel kracht mee zetten. Haal er 2 en je krijgt ze gegaranderd los :)
Andere optie is een tie-wrap om elke filter heen en zo kracht zetten.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Haha, wat een lol dat er zelfs een tool voor op de markt is gebracht!

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:43
Had ooit eens een tip gelezen dat je een stuk (zacht) hout moet gebruiken, ribbels erop duwen en dan draaien.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ik nou de enige die gewoon zo slim is om als ik er twee op elkaar draai ze niet vast te draaien :)

Gabriël ITX

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:47
Teun_2 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:40:
Leg de filters even in de vriezer. Haal ze eruit als ze flink afgekoeldzijn. Zet de warmwaterkraan open en leg de onderste filter met de onderkant in het warme water, zodat die flink uitzet, terwijl de bovenste nog steeds afgekoeld is. Snel afdrogen en draaien. Zo heb ik ooit de (schroef) zonnekap van een filter gekregen.
Ik weet het niet zeker maar als de filters van zijn kan het breken bij snelle temperatuurwisseling.

• Anne1
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
leg de filters op zo'n antislipmatje (waar je potten mee kunt open draaien, verkrijgbaar bij o.a xenos) vervolgens draai je aan het bovenste filter (wel wat kracht uitoefenen) en als het goed is komt het filter dan wel los.
deze tip ooit gekregen van een oudere fotograaf.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:03

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

sapphire schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:38:
Ben ik nou de enige die gewoon zo slim is om als ik er twee op elkaar draai ze niet vast te draaien :)
Polarisatiefilter... :(

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• duiveltje666
Na een laatste poging heb ik het maar opgegeven , bedankt allemaal voor het meedenken.
De winkel mag het gaan proberen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee