Toon posts:

Geen geluid uit HTS via Toslink van PC

Pagina: 1
Acties:

• De Chick
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-06-2020
Goeiedag,

Ik heb eindelijk mijn nieuwe Home theather system binnen. Deze heb ik eigelijk vooral gekocht om mijn pc dr op aan te sluiten. Dit doe ik door een Toslink kabel van mijn geluids kaart naar mijn HTS. Alleen ik krijg dr op geen mogelijkheid geluid dr uit. Het kabeltje werkt goed, want als ik het kabeltjes tussen mijn PS3 hang en de HTS, dan krijg ik gewoon geluid. Als ik een normaal pc speaker setje op de geluids kaart aansluit, met zo'n groen jack plugje, dan krijg ik ook gewoon geluid. Dus het is iets software matigs als ik het zo bekijk.
Nu lees ik wel eens dat je HD geluid moet aan zetten in je BIOS. Ik heb daar alleen "Azalia codec". Dat heb ik nu aan, maar dat is volgens mij alleen voor je moederboard. Die ik dus niet gebruik voor het geluid maar mijn geluids kaart. Mijn geluids kaart is een Ausentech x-raider 7.1.
Als ik dan verder ga kijken in het configuratie scherm in windows (XP) bij "geluiden en audioapparaten" dan lees ik wel eens dat ik daar HD geluid moet selecteren. Ik ken bij het tabje "Audio", alleen "C-Media PCI Audio" selecteren. Denk mijn driver ofzo voor mijn geluidskaart. Dus geen HD of SPDIF.
Dan kijk ik bij het programma wat in de plaats is gekomen voor dat speakertje wat rechts onderin normaal altijd staat. Dat programma heet "Xear 3d PCI 3d Audio configruatie" Daar ken ik kiezen tussen "Analoge uitvoer" en "Spdif uitvoer. Dus selecteer ik SPDIF. Maar... nu zit dr achter op de geluids kaart een analoge spdif uitvoer en een digitale spdif uitvoer. Ik gebruik de digitale toslink uitgang. Maar ik krijg geen geluid uit mijn HTS. Ik zie wel dat rode lampje branden in de kabel.
Ken iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt, Mike

• De Chick
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-06-2020
Kom op, iemand moet het toch wel weten?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee