mijn vriendin is op zoek naar een andere baan maar zit een beetje met het opzeg termijn van 2 maanden in haar maag. ze heeft een contract voor bepaalde tijd en daar in staat
ook heb ik verder nagekeken op internet en kwam toen uit op het burgelijk wetboek daar staat dit beschreven.
tevens staat er in BW 7 artikel 672 lid 6 als er afgeweken word van de wettelijke opzeg termijn dat het voor de werkgever het dubbel is dan van de werknemer, zou dat dan niet special beschreven moeten worden in het arbeidscontract?
ik heb dit nagekeken op ouder arbeidscontract van mij zelf en van mijn vriendin en daar staat altijd of beide partijen of voor zowel werknemer als werkgever geld ..... er word altijd duidelijk gemaakt op dat deel van het contract toepassing heeft.
moet dat niet worden beschreven als voor beide partijen geld er een opzegtermijn van 2 maanden. of zo iets dergelijks. nu kan je niet duidelijk opmaken of voor de werkgever of voor de werknemer telt of voor beide partijen.Artikel 4 Opzegging
4.1 Voor de beeindiging van dit contract is geen nadere opzeggingshandeling vereist.
4.2 Tussentijdse opzegging dient te geschieden door middel van een aangetekende brief
4.3 Opzegtermijn 2 maanden. Wettelijk per kalender maand.
ook heb ik verder nagekeken op internet en kwam toen uit op het burgelijk wetboek daar staat dit beschreven.
daar word ook gesproken over partijen dus neem ik aan dat dat die beiden ook genoemd moeten worden in de stukken tekst van het contract?BW 7 artikel 655 lid 1 g De duur van de door partijen in acht te nemen opzegtermijnen of de wijze van berekening van deze termijnen
tevens staat er in BW 7 artikel 672 lid 6 als er afgeweken word van de wettelijke opzeg termijn dat het voor de werkgever het dubbel is dan van de werknemer, zou dat dan niet special beschreven moeten worden in het arbeidscontract?
ik heb dit nagekeken op ouder arbeidscontract van mij zelf en van mijn vriendin en daar staat altijd of beide partijen of voor zowel werknemer als werkgever geld ..... er word altijd duidelijk gemaakt op dat deel van het contract toepassing heeft.