Draadloze router + Livebox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 16:59
Hallo,

Ik heb deze draadloze router Link en een Wanado live box.
Ik wil deze 2 aan elkaar koppelen zodat we via wireless op internet kunnen.

Er is alleen een klein probleem, ik denk dat het modem de Draadloze router blokeert.

Ik heb de telefoon kabel in de Livebox zitten, dan gaat er een kabeltje van de live box na de Draadloze router en daar zitten de rest van de computers in.

Ik krijg een IP address van de Draadloze router als ik me kabel recht streeks in het modem zet krijg ik ook een IP address. Dus ik vermoed dat we een modem router hebben wat er niet op staat.

Ik vermoed dat de DHCP van de live box alles verziekt.

Maar het is toch mogelijk om een Draadloze router op een modemrouter aan te sluiten?

Ik heb nu geprobeerd om DHCP van de Draadloze router uit te zetten alleen dit wilt niet helpen. Nu ben ik nog aan het zoeken als ik DHCP van de Wanado live box uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 16:35
Denk dat het gemakkelijker is om een van onderstaande opties te pakken dan het aanpassen van de LiveBox instellingen:
- DHCP-range van draadloze router aanpassen zodat deze niet in dezelfde range als de LiveBox zit (als dat het probleem is)
- DHCP op de draadloze router uitzetten en hem als 'switch' gebruiken (kabel van LiveBox moet dan wel in de LAN poort op de draadloze router ipv WAN + geef de router dan even een static ip, anders kun je er niet meer aan)

Controleer echter eerst even of de kabel vanaf je LiveBox in de WAN poort van de router zit, dat moet het probleem al oplossen als de DHCP-ranges reeds anders zijn. :P

Verder, wellicht een interessant topic voor je: klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
(kabel van LiveBox moet dan wel in de LAN poort op de draadloze router ipv WAN + geef de router dan even een static ip, anders kun je er niet meer aan)

Dat deed ik dus fout, even proberen en bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Het werkt! Bedankt!