Ik zit met een probleempje bij het opslaan van een wavefile...
Ik gebruik een savedialog, maar ik kan niet kiezen waar ik het bestand opsla en welke naam ik het geef omdat ik gebruik maak van een binarywriter (geen andere mogelijkheid voor mijn wavefile)
in de variabele 'path' [string] zit het pad van het bronbestand.
nu zou ik in mijn parameters bij FileStream ipv 'path' het pad door de gebruiker geselecteerd (+ de opgegeven naam van het bestand) in de savedialog willen hebben.
niet gemakkelijk om uit te leggen, hopelijk verstaan jullie mijn probleem en weet er iemand een oplossing.
Ik gebruik een savedialog, maar ik kan niet kiezen waar ik het bestand opsla en welke naam ik het geef omdat ik gebruik maak van een binarywriter (geen andere mogelijkheid voor mijn wavefile)
in de variabele 'path' [string] zit het pad van het bronbestand.
nu zou ik in mijn parameters bij FileStream ipv 'path' het pad door de gebruiker geselecteerd (+ de opgegeven naam van het bestand) in de savedialog willen hebben.
niet gemakkelijk om uit te leggen, hopelijk verstaan jullie mijn probleem en weet er iemand een oplossing.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| public void saveFile(EchoGenerator gen) { SaveFileDialog DialogSave = new SaveFileDialog(); DialogSave.AddExtension = true; DialogSave.DefaultExt = "*.wav"; DialogSave.Filter = "Wave audiofile|*.wav"; DialogSave.RestoreDirectory = true; DialogSave.Title = "Save wavefile..."; DialogSave.InitialDirectory = path; if (DialogSave.ShowDialog() == DialogResult.OK) { if (DialogSave.FileName != "") { try { using (FileStream fs = new FileStream(path, FileMode.Create, FileAccess.Write)) { using (BinaryWriter bw = new BinaryWriter(fs)) { bw.Write(gen.WaveArray, 0, gen.WaveArray.Length); bw.Flush(); } } MessageBox.Show("Wavefile saved."); } ... ... } } } |