Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik heb een Philips HTS7200 home cinema set (2.1) gekocht. Hiermee kan ik Blu Ray afspelen, geluid van de TV middels coaxiaal in beluisteren, radio en CD beluisteren. Vrij compleet, dus.

Alleen: het volumeniveau tussen stand 3 en 4 verschilt nogal, zodat het geluid òf te zacht, òf te hard staat. Erg vervelend. Probleem is al bijna 1 jaar bij Philips bekend, maar in de laatste firmware nog steeds niet opgelost, helaas.

Is er geen andere manier om dat geluid wat terug te draaien?
Ik ben geen electrotechnieker/audiofiel, maar meen me te herinneren dat we vroeger weleens met een regelaar (potmeter??) geluid konden regelen.

:? Zou het mogelijk zijn om zo'n regelaar/potmeter tussen mijn HTS7200 en de aangesloten speakers te monteren, of gaat dat niet werken??
:? En als dat kan, hoe monteer ik dat dan?

[ Voor 0% gewijzigd door wvexeltweakers op 13-11-2010 14:29 . Reden: typo ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 21:33
Geluidsprobleem inmiddels door Philips opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1387320

Het is nu 10 jaar later en ook ik heb me daar al jaren aan gestoord.
Heb je in de loop van die 10 jaar een oplossing gevonden die je kan delen?
wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:29:
Ik heb een Philips HTS7200 home cinema set (2.1) gekocht. Hiermee kan ik Blu Ray afspelen, geluid van de TV middels coaxiaal in beluisteren, radio en CD beluisteren. Vrij compleet, dus.

Alleen: het volumeniveau tussen stand 3 en 4 verschilt nogal, zodat het geluid òf te zacht, òf te hard staat. Erg vervelend. Probleem is al bijna 1 jaar bij Philips bekend, maar in de laatste firmware nog steeds niet opgelost, helaas.

Is er geen andere manier om dat geluid wat terug te draaien?
Ik ben geen electrotechnieker/audiofiel, maar meen me te herinneren dat we vroeger weleens met een regelaar (potmeter??) geluid konden regelen.

:? Zou het mogelijk zijn om zo'n regelaar/potmeter tussen mijn HTS7200 en de aangesloten speakers te monteren, of gaat dat niet werken??
:? En als dat kan, hoe monteer ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Anoniem: 1387320 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:49:
Het is nu 10 jaar later en ook ik heb me daar al jaren aan gestoord.
Heb je in de loop van die 10 jaar een oplossing gevonden die je kan delen?

[...]
Zeker wel. Ik heb toen een TC-27 volume regelaar gekocht en tussen de Homecinema en de speakers geplaatst. Daarmee kon ik per kant de sterkte instellen. Werkte perfect.

Alleen heeft de homecinema enkele maanden geleden de geest gegeven. Lade wilde er niet meer uitkomen. Eerst opgelost met touwtjes, zodat ik hem handmatig eruit kon forceren. En erin deed 'ie nog wel. Maar na enkele weken gaf hij definitief de geest. Dus is in het restafval beland.
Voor mij nooit meer Philips zooi.

De TC-27 volume regelaar heb ik inmiddels via Marktplaats doorverkocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGnQUi3F1l0q2K6H5oH1zhImVDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qApB43JpWY1lWIwo95oG98lg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04ZKHxrq0lFElP9qB8qat4sSAQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2YIQIe34SDdP1X0f43RP5j6.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung S23 Ultra 256GB