Toon posts:

MSI K7T Turbo/ multiplier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar dagen een MSI K7T Turbo met een Athlon TB1.2 266FSB unlocked(met AXIA in serienummer) Deze waarde geeft BIOS ook correct aan. Alleen wil ik vervolgens gaan spelen met multiplier.

Standaard was ie geleverd met v22 BIOS. Toen werkte de multplier correct. 9.5x geeft dan 1266Mhz. Daarna geflashed met v24 BIOS(laatste officiele). Nu komt de multiplier niet overeen. 9.5x wordt bij POST dan 733 en 10x wordt 800. 11x wordt dan 1466Mhz...

Nieuwere v10b16 geeft hetzelfde als v24.

Iemand al ervaring hiermee? Is dit nog normaal totdat er weer een nieuwe BIOS uit is? Heb iets verkeerd in BIOS staan?

Verwijderd

Verwijderd

Geen antwoord voor je. Waarom je bios geflashed als alles goed werkt?

Nieuwere v10b16 geeft hetzelfde als v24. Dit is geen nieuwere versie, maar een oudere. Was origineel voor K7T Pro (en de Pro2). Is op de site gezet voor tweakers en overclockers, omdat 'ie compatible is met de K7T Turbo. (Zitten wat meer tweak opties in).

Wat doet 'ie als je terug gaat naar 2.2?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net op de duitse MSI site een nieuwe v25 BIOS. ( http://www.msi-technology.de/download/bios/63xx/63303_25.exe )
Vanavond gelijk flashen. Als die niet goed werkt, ga ik inderdaad maar ff terug naar v22 om te spelen.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Sorry dat ik hier even offtopic iets wil vragen. Ik krijg morgen de MSI K7T Turbo Raid icm een Duron 700.

Ik wil die Duron op 933 draaien.
Nu hoor ik dat er wat problemen zijn met FSB 133 en hoger.
132 en lager is no problem maar daarboven..
Welk bios moet ik hebben en waar kan ik die downloaden ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Majestic: open ff een nieuwe topic!

PS Bij mij is 133 iig geen enkel probleem. FF jumper omzetten en gaan.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dat vind ik geen probleem alleen is dat weer extra server load, en nu hier toch alleen maar mensen kijken met dat moederbord..

Maar we zullen zien, ga eerst zelf wel ffe klooien !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
11x multiplier werkt wel goed. Is dan dus 1466Mhz. Voltage naar 1.9 en draait nu alweer een tijdje stabiel hierop.

PS Als je in BIOS geheugen op de SPD zet heb je ook op een MSI K7T Turbo 4-way interleaving. En dat scheelt behoorlijk ;)
Pagina: 1