Toon posts:

Netgear RND 2000 Verbroken verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom heeft sinds een half jaar een Netgear RND 2000. Nu heeft hij het probleem dat als hij via het draadlooze netwerk aan het kopieeren is, zijn verbinding met de NAS wordt verbroken. Hij kan dan pas na een herstart van de computer de nas weer op.
Dit is het geval met meerdere computers. Hij heeft een router van Tele2 die niet te vervangen is, door een eigen router.
Bedraad heeft hij het probleem niet meer, dus ik vermoed dat het aan de Tele2 router ligt.

Hebben meer mensen hier last van, of weten ze misschien een oplossig. De Nas is voorzien van de nieuwste firmware.

Cor

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
"Hij heeft een router van Tele2 die niet te vervangen is, door een eigen router."
Die zin wordt helemaal onduidelijk door de komma, heeft ie de router nu wel of niet vervangen?
Overigens is elke router te vervangen... je zet gewoon de router op bridge mode: schakelt DHCP uit etc... En dan hang je je eigen router er aan.
Wat je kunt proberen is de max transfer speed te cappen met bv netlimiter. Dat wil nog wel eens een hoop uithalen. Zet de transfer speed op ongeveer 70% van de max.
Je kunt ook de transfer speed cappen in de settings van bv filezilla, als de de files haalt met ftp.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-11-2010 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft de router nog niet vervangen.

Maar ik ga die netlimiter eens proberen kijken of dat lukt. Hij haalt de bestanden niet met FTP van z'n nas, maar gewoon via de verkenner.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft vrij weinig te maken met IO controllers of opslagmedia. Dat je via een WiFi netwerk een NAS aanspreekt doet daar niet aan af. Het probleem ligt duidelijk bij een instabiele WiFi configuratie, daarom een kleine verhuizing nar netwerken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/