Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82568

Topicstarter
Hallo,

Misschien een nub vraag en overal te vinden et cetera, maar persoonlijk kom ik er zo even niet uit.

Ik heb een Asus P5Q moederboard met de volgende EATX12V aansluiting aan boord: Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/1507/96180658.png

Mijn voeding heeft geen 8-pins EATX12V aansluiting (alleen 4-pins)

Ik neem aan dat ik dan de volgende kabel kan gebruiken: http://www.mnm-computers....ns-connector-p-14153.html

Alleen op die tekening van die y-kabel zie ik niet goed of nu de juiste pinnetjes worden gevoed? Volgens manual van het moederboard is één rij ground en de andere 12V. Iemand anders hier ervaring mee? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Normaal gezien werkt het ook gewoon met enkel de 4-pins kabel. Als je de computer al hebt staan kan je dat gewoon even testen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Malantur schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:03:
Normaal gezien werkt het ook gewoon met enkel de 4-pins kabel. Als je de computer al hebt staan kan je dat gewoon even testen.
PC start ook, maar het schijnt stabieler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Zoals Malantur zegt, moet dit ook gewoon met de 4 pins werken, de 8 pins is, zover ik weet, alleen echt nodig als je gaat overclocken, maar daar kan ik naast zitten.
In plaats van de kabel te gebruiken die jij op het oog hebt, kan je ook de volgende kabel gebruiken :

http://www.mnm-computers....ar-pins-male-p-11842.html

Het scheelt je in ieder geval 2 molex aansluitingen die jouw kabel nodig heeft, deze sluit je gewoon aan op de bestaande 4 pin connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 292340 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:09:
Zoals Malantur zegt, moet dit ook gewoon met de 4 pins werken, de 8 pins is, zover ik weet, alleen echt nodig als je gaat overclocken, maar daar kan ik naast zitten.
In plaats van de kabel te gebruiken die jij op het oog hebt, kan je ook de volgende kabel gebruiken :

http://www.mnm-computers....ar-pins-male-p-11842.html

Het scheelt je in ieder geval 2 molex aansluitingen die jouw kabel nodig heeft, deze sluit je gewoon aan op de bestaande 4 pin connector.
Verspreid over 2 molex aansluitingen schijnt stabieler te zijn, maar nu weet ik nog niet echt of deze y-kabel gaat werken ivm mijn vraag over ground/12volt aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide kabels zullen werken, het is aan jou welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, heb hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jammer, met die kabel er op start de hele PC niet meer (lees: fans, niets gaat aan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Niet toevallig verkeerd om om gemonteerd? (Heb ik ook een keer gehad met de extra 4 van de 20+4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 21:35
Hij past maar op 1 manier toch? Raar dat het met die kabel niet werkt. Ik zou me niet te veel zorgen maken over het 4-pin stekkertje, daar kan aardig wat vermogen doorheen. ik heb op een P5E een voeding aangesloten met 20pin atx en 4pin cpu en het werkt prima. Natuurlijk geen overclockte quad, 2 videokaarten en 3000rpm casefans aansluiten, maar de teruggeklokte 6750 (2.4@1.1V) ati4350 en audigy gaat prima.

een 4-pin naar 8-pin kabel is natuurlijk zinloos, de beperkende factor voor stroomtoevoer is óf het stekkertje of de voeding, maar niet de aansluiting van je moederbord.

[ Voor 47% gewijzigd door haarbal op 17-11-2010 22:58 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Inderdaad vreemd dat die kabel niet werkt. Heb er zelf ook meerdere keren 1 gebruikt en het werkte altijd. Er kunnen dus een paar dingen aan de hand zijn, of de kabel geeft geen spanning door, of hij zit verkeerd om, wat bijna onmogelijk is. Misschien kan je hem even doormeten met een multimeter. Welke van de 2 kabels heb je overigens genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan niet verkeerd om inderdaad, of je moet er met een hamer op rossen :P

ik heb deze genomen en op verschillende molex aansluitingen op me PSU geprobeerd: http://www.mnm-computers....ns-connector-p-14153.html

ik zal hem eens een keer doormeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vreemde tegenstrijdige instructies BTW.

"Use only an 8-pin EPS +12V power plug for the EATX12V connector."

Dan adviseert men een PSU conform ATX 12V versie 2.0 of hoger.

Als ik Wikipedia mag geloven dan heeft versie 2.0 alleen maar een 4 pins extra 12V connector en komt de 8 pins pas om de hoek kijken bij V2.2, die dus niet verplicht is. V2.0 zou al adequaat zijn.

En dan zegt men ook leuk:

"Do not forget to connect the 4-pin/8pin EATX12V power plug; otherwise the system will not boot."

Wat lijkt te bevestigen dat een 4-pins connector voldoende is.

Handleidingen.... :? :'( 8)7 |:(
Pagina: 1