Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik heb een ClarkConnect 4.2 server. Deze draait in een VMware omgeving op Ubuntu.
Dit draait al zeker 2 jaar naar volle tevredenheid.
Sinds donderdag werkt de mail echter niet goed meer.

Ik kan zonder problemen met een client of webmail bij de mail komen, ik kan ook een nieuwe mail maken.
Ik heb echter geprobeert om naar mij zelf @thuis te mailen, naar mijn Gmail adres en naar het werk. De mail gaat eerst naar mijn outbox en verdwijnt ook direct.
Hij lijkt dus verstuurd.
Er komt @thuis @Gmail en @werk geen mail van mij aan. Terwijl die in het verleden wel mail van mij accepteerden, dus lijkt het mij geen probleem van een spam filter.
En als ik van die mail een berichtje @thuis stuur komt die ook niet aan.
Er verschijnt geen melding dat het bericht niet kan worden bezorgt.

Ik kan wel gewoon bij de instellingen komen van de server. Ik heb de mail proces al opnieuw opgestart, de hele server opnieuw gestart.
Helpt niet.
Tevens kan ik gewoon berichten in verschillende mappen heen en weer kopieren (ik heb een imap server dus berichten blijven op de server).

Ik kan van buiten af bij mijn webmail dus DNS staat ook goed. Alles lijkt te reageren alleen de mail wordt niet echt verstuurd en ontvangen :X

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 12:50
Grote kans dat je provider (ik neem aan dat je een particuliere verbinding hebt) port 25 smtp heeft geblokkeerd waardoor je e-mail niet aan komt bij de andere mail server (bijvoorbeeld je werk). Je zou eens vanaf je werk kunnen telnetten naar je mail server op port 25 om te kijken of dit ook echt zo is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw ip adres geblacklist is en dat je e-mail direct de prullenbak in verdwijnt.

Welke provider heb je ? en wat zeggen de clarkconnect mail server log files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Wat zeggen je logfiles? Bijvoorbeeld /var/log/mail.log. Ik denk dat dat je startpunt moet zijn.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Misschien even kijken of er niks in je logging staat over dat er geen reverse DNS record bestaat voor je domein waardoor Google je mail niet accepteert. Had tijdje terug hetzelfde (nou kunnen er nog wel andere zaken aan de hand zijn maar dit is de meest voorkomende).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Met CC kun je mail relay gebruiken ipv zelf smtp te versturen. Hierdoor gebruik je je mail server van je provider, welke over het algemeen niet geblokkeerd wordt.

zo uit m'n hoofd: onder kopje " system" --> " SMTP relay"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik zit bij tweakdsl.
Het rare is dat niet allen het versturen niet werkt, maar ik ontvang ook niets! Anders heb ik zeker 10 spam en andere onzin nu niets! Dus het is niet alleen poort 25.
Want als ik thuis een mail naar min zelf stuur gaat dat ook niet via de provider en dus de buiten poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is niet per ongeluk je IP adres gewijzigd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Nee, want de webmail doet het ook gewoon?

[ Voor 9% gewijzigd door ronny op 13-11-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb iets dergelijk ook gehad, bij mij lag dit toen aan de ClamAV scanner die alles liep te blokkeren omdat die versie niet meer ondersteund werd. Ik heb mijn ClarkConnect toen geupgrade naar 5.0.

http://ccforums.clearfoun...Number=122588&an=0&page=0
Dit was de melding die ik kreeg (uit een of ander logbestandje gevist):
LibClamAV Warning: *** This version of the ClamAV engine is outdated. ***LibClamAV Warning: *** DON'T PANIC! Read http://www.clamav.net/support/faq ***
Na verloop van tijd werd alle mail geblokkeerd door dit:
LibClamAV Error: Can't load /var/lib/clamav/daily.cld: Malformed database

[ Voor 55% gewijzigd door Glashelder op 13-11-2010 17:34 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
En intussen heet het ClearOS, en zitten ze op versie 5.2 sp1

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik weet dat er een veel nieuwere versie is. Maar bij de vorige upgrade heb ik een heel gezeur gehad om de oude mail weer werkend te krijgen.
Dus ik wil eigenlijk een nieuwe server bouwen en dan de gegevens over zetten naar de nieuwe server.

Misschien dat ik er toch wat vaart achter moet zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik heb mijn keus door gegeven voor de website van het het jaar!
Wat schetst mijn verbazing? Het bevestigingsmailtje komt gewoon binnen. Sinds dien alweer 10 mail binnen gehad en ik kan ook weer mailen!

In elk geval bedankt voor het mee denken.

[ Voor 8% gewijzigd door ronny op 15-11-2010 22:13 ]

Pagina: 1